Vespa-Ciao.NL
:: Opmerkelijk, zuigerveren Malossi 43mm.

Home Forums Techniek Opvoeren Opmerkelijk, zuigerveren Malossi 43mm.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Omdat ik de laatste dagen eens wat onderdelen aan het sorteren ben. Kwam ik het volgende tegen. Er zitten 1,2mm zuigerveren bij een Malossi 43mm cilinder, waar 1,5mm beter lijkt te zijn. Waarom is dit zo en misschien is dit wel een foute levering?

Ik heb zelf 2 nieuwe zuigers welke beide deze op het oog te dunne veren bezitten, maar misschien zijn ze ook wel geleverd met 1,5dikke veren? Kunnen jullie wanneer je ook zo’n zuigertje hebt dit eens nakijken?

Tonni
      Moderator

Als de groef in de zuiger 1,50+ mm is dan is een veer van 1,20 mm zeker niet de goede. Ik Zou daar iig nooit mee gaan rijden, dat gaat zeker mis.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
        Topic starter

Inderdaad had ik dat nog niet vermeld. De groeven in de zuiger zijn 1,5mm+. Omdat ik dit al zo vreemd vond ogen uiterst merkwaardig en zullen er vast wel meer lieden zijn die hiermee rond rijden. Of heb ik toevallig bij 2 zuigers de verkeerde zuigerveren gekregen?

Lastpak
          Bijdrager

ik heb een flinke tijd terug eens verkeerde zuigerveren besteld.
            dit waren malossi zuigerveren die ook daadwerkelijk in een plastic malossi verpakking waren geleverd.

ze zijn zwart van kleur en zijn 1,51mm dik.

arvid13690
            Bijdrager

idd vreend waarsch foute bestelling.
              ik had dr evo en ik had malo veren die waren te dik.
              toen kreeg ik imitatie veren die waren ook te dik.
              dus ik denk dat je de dr veren hebt want die zijn 1,2 mm geloof ik.

gr

Tis altied moar eem!

Martino
              Topic starter

@ arvid; Volgens mij lees je niet helemaal goed. Deze veren zijn er door Malossi bij geleverd(nieuwe zuigers) Van een setje heb ik ze zelfs nog in de verpakking zitten. Deze zijn zoals Lastpak ook al schrijft anders van kleur dan de DR veren. Mijn vraag is daarom ook of mensen die ook een 43mm Malossi bezitten dit ook kunnen onderbouwen.

keesie75
                Bijdrager

Op mijn stukgelopen Malo zaten wel passende veren.

RaymonBlaauw
                  Bijdrager

ik denk dat het gewoon een foute levering is dat een van die mafkeesen je iets verkeerd verkocht hebben

kan me niet voorstellen dat malossi zon fout zouden maken 😉

speedbuxy
                    Bijdrager

RaymonBlaauw :
                      kan me niet voorstellen dat malossi zon fout zouden maken 😉

Op vespa gebied maakt malossi wel degelijk foutjes, kijk maar naar de nieuwe reed valve carters die blijken zo krom als een hoepel qua kruk passing enzo.
                      Of bij de 47mm deps worden bv verkeerde flenzen leveren.
                      Maar ik zeg wel vespa, want bij scooters hanteert malossi een veel beter niveau.
                      (polini ook trouwens)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.