Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Oplossing voor een trillend stuur?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 12 maanden geleden door Ronnie0594.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 april 2014 om 15:59 #240323
heb al gekeken naar de wangen zag niet iets extreems
eerste beste keer dat ik langs bromfietszaak kom van een vriend van mij zal ik hem even vragen
wiel eraf te halen en opnieuw erin zelf geen zin om te kloten met de band en weer bloed aan de vingers als je snapt wat ik bedoelen als dat het probleem was
en ik til het voorwiel op en ik draai aan het wiel en ik voel die “hobbel” of “trilling” door t stuur/voorkvork maar niet aan het frame
dan zou het voorvork/stuur ook niet trillen als de band er niet goed in zat
lijkt mij?bedankt voor de reacties hoop op nog meer of mensen die t zelfde hadden en makkelijk op te lossen was/is
ik blijf bij dat het wiellager was tenzij iemand anders ideeën heeft
wiel draait en soepel geen speling.1 april 2014 om 17:47 #240324Kan ook nog een aanlopende rem zijn of slecht werkend kilometer kabel/ronsel, maar aan je verhaal te horen zijn het de voorwiel lagers die wat stroef/ruw lopen.
TICKLING BARN1 april 2014 om 17:56 #229384rem loopt ietjes aan maar daar zou t stuur niet van moetten trillen lijkt mij
maar als ik die verder terugdruk isie vrij
zit geen km teller op dus dat zal t ook niet zijn
lijkt mij ook idd lager stroef/ruw of er mist 1 zon dingetje uit t lager of ietsweet iemand waar ik een voorwiellager kan bestellen/ophalen?
zouden de bromfietszaak deze hebben? wat kosten deze?Ik naar me zus vanmiddag eerst langs een bromfiets zaak
Ik zeg me stuur trilt hij een stukje rijden
rijden
Hij zegt je voorwiel Is t moet nieuw bandje op voor 40 euro zou die er wel op zitten
Ik zei ja maar als ik het voorwiel op til en ik draai eraan trilt ie ook ja maja zegt hij het ia de voorband 100%
Ik zei ik Denk er nog even over na
Dus ik naar me zus toe en me zus der vriend
Ik zei nou zegt hij het is de voor and
Dus ik was er poep zat van
Voorwiel eruit en lager bekeken zat amper vet in dus dikke kwak vet erin draaide weer soepel geen trilling meer als ik t asje vasthield ik Denk goh als dit alles Is hoppa wiel erin en rijen
Nog steeds getril…. Goeie grutten wat was ik er zat van ondertussen remkabeltje vervangen die liep beetje aan kabel ging nirt soepel hup nieuwe kabel voor 5 euro dat weer klaar en soepel
Nog steeds getril… Ik over vlak asfalt achterop zitten ik Denk hee ik voel een hobbel als ik rijdt achter
Dus ik achterwiel omhooggevallen gaf gas en ja hoor een bobbel in de wiel dus niet in de velg
Dus leeg laten lopen en oppompen hopen dat ie op zn plek ging 10x herhaalt had geen compressor in de buurt dus naar de brommer hoppa compressor peng band op zn plek en ja hoor probleem opgelost alles na gecheckt en ingevet dus eigenlijk heeft ht me geen roet gekost op die rem kabel na
5 euro dus jongens getril in het stuur en kan je er net achter komen zoek het probleem wat verser weg bij het achterwiel ofzo whahahaHartstikke bedankt voor de tips dacht dat het gepruts werdt helaas geen foto’s!
Kan gesloten worden!
Ronnie
3 april 2014 om 22:06 #223004Aan het verhaal te zien begrijp ik waarom jij een dikke hobbel in je achterband niet eerder opmerkt :lol
Mag van Ronni dicht maar een leuk voorbeeld van een kleine beurt met rare trillingen van achterband die alleen maar voelbaar zijn in het stuur ??? :bier
TICKLING BARN4 april 2014 om 19:12 #240329Ja de lagers waren ook droog dus dat verklaart de helft haha
Na die in gesmeerd te hebben met een dikke laag trilde het stuur niet meer maar toen ik ging rijden trilde het stuur alsnog
Was geen “bochel” maar een “deuk” in de band zei de bromboerHet waren de lagers plus het achterwiel dus niet denken dat t stuur trilde door de achterband maar grootste deel voor achterband en de rest aan de droge lager :p
Haha excuses -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.