Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Oplossing voor een trillend stuur?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 12 maanden geleden door Ronnie0594.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 maart 2014 om 16:45 #211008
ciao vanmiddag opgehaald loopt perfect gelijk 15km naar huis gereden ff testen
rijdt PERFECT
nadeel ook over vlak asfalt wil t stuur trillen niet super erg maar wel zo erg dat k eig wel met 2 handen t stuur
vast moet hebben
nou heb k wel gehoord van die stabilisator stangetjes voorop als dat zou helpen betwijfel ik
wat op asfalt zou die toch gewoon niet moetten trilleniemand ideeën/oplossing
?
Ronnie.31 maart 2014 om 17:14 #230965mischien je voor vork even reviseren.
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=28931 maart 2014 om 18:04 #240304Kijk ook even goed of de vork wel goed vast zit en draait, als je je stuur een stuk optilt en de vork bungelt los in je frame is het niet goed.
1 april 2014 om 06:38 #233307Trillen kan ook duiden op over toeren,
Heb je nog een snorklok en een ori poelie ?
Wat is je set up.
1 april 2014 om 09:02 #239943Slag in je voorwiel ? binnen/buitenband niet goed om de velg ? verschillende veren in je voorvork, speling in balhoofd ? speling voorwiellagers of te weinig vet/smering ?
Check it out !
TICKLING BARN1 april 2014 om 10:07 #239750bedankt voor de reacties,
als ik het voorwiel op til en de band draai zit er een ietsiepietje hobbel in de band LIJKT HET
maar de velg niet. als het de band zou zijn zou de vering deze dan niet op horen te vangen???
als ik de band draai en ik hou me stuur/voorvork vast voel ik gewoon die trilling
WIELLAGER??
bij een auto als je daar draait en je houdt de veer vast en je voelt dat is t meestal de lager
brommert ook zo?
en er zit ook ieetsiiee pietsie speling op t balhoofd echt minimaal
en ja het blok trilt natuurlijk
de hele brommer maarja dat is een ciao
maar dit aan de voorkant hoort gewoon niet zo.dus:
-voorband?
-wiellager?
-balhoofd?1 april 2014 om 10:52 #240177Als je een beetje gereedschap hebt kun je alles goed controleren en/of vastzetten en het lijkt idd dat je lagers niet goed zijn of speling hebben als je ze voelt.
Kan ook idd een combinatie zijn van meerdere probleempjes dus ik zou alles even controleren en zowiezo alles spelingvrij maken.
TICKLING BARN1 april 2014 om 10:57 #240217ey crullie thnx voor de snelle reactie man
de band ja kan ik vrij weinig aan controleren geen zin om deze er op nieuw in te zetten maar dan nog als t de band was
zou de vering deze dan niet op moeten vangen
en ja zoals ik als ik t wiel optil en ik draai hem voel ik een trilling in de vork/stuur hoe kan ik deze wiellager verder controloren?
ik gebruik hem dagelijks voor na t werk en ben vandaag vrij
heb geen ander vervoer dus kan t wiel er wel uithalen en lager bekijken en als t wel zo is kan k niet ff 1-2-3 naar de bromfietszaak id buurt
hoe kan ik dit verder controleren nog tips?
kan t balhoofd/wiellager wel vervangen maar dan moet ik de onderdelen wel hebben…
nog andere tips wat ik nu kan doen behalve controleren alles zit wel goed vast. alles vast gedraaid.Ronnie
1 april 2014 om 11:16 #2403151 april 2014 om 11:19 #240316Heb ik wel wat aan maar wil zeker weten dat dat het is ga niet onnodig dingen vervangen
Kan hier wel een filmpje van maken maar Denk dat dat je hoort en voelt wat ik zie en hoor :s1 april 2014 om 11:25 #240319Gewoon controleren, misschien zit er wel gewoon te weinig vet bij de lagers en dat je ze daarom voelt en hoort. Kan heel simpel zijn als je maar controleert, en geef na controle hier even op wat je gevonden hebt.
TICKLING BARN1 april 2014 om 14:20 #239188Heb voor vering er helemaal af gehad zat ruimte bij de busjes goed ingevet maar geen resultaat heb n balhoofd goed vast gezet hielp ook niet vader van een kameraad zei dat dat t wiellager niet was omdat er geen. Speling op zit
Foto komt zo

Wil nog niet aan het wiellager beginnen Want als die kapot Is kan ik eerst niet naar me werk enzo omdat ik nog geen onderdelen heb…Dit kan toch alleen maar verder het wiellager zijn
1 april 2014 om 15:18 #232932Ik zou die busjes in je schommelarmpjes toch maar vernieuwen, want dit ziet er niet best uit.
Gewoon een complete set gebruiken. Dus niet alleen de kunststof busjes.
Zit er verder geen slag in je wiel of zo? omdat hij zo trilt1 april 2014 om 15:41 #240320velg is compleet recht in de band een ietsie pietsie afwijking als ik em rond draai met dat heeft bijna elke band en dat zou de vering ook moetten opvangen
veert gewoon super goed verder geen problemen meekan alleen uitkomen op t wiellager hoop alleen nog steeds dat het iets anders is 😛
1 april 2014 om 15:49 #240321Als je wiel goed draait en geen speling heeft is je wiellager in orde.
Weet je zeker dat het in plaats van een trilling niet meer een hobbel is? Misschien zit je band niet recht op je wiel. Ditkan je controleren door even te kijken of je band aan 1 kant meer “wang” heeft als aan de andere kant van het wiel.
En is op te lossen door de band leeg te laten lopen, recht te leggen en weer op te blazen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.