Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Opgelicht ?!
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door william.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 maart 2008 om 22:16 #167977
de manier van speedbuxy bedoel je denk ik he?
ik ga ff proberen via het postkantoor aan zijn postcode te komen, ik heb iemand geregeld die wat uit zijn ip adres kan halen.
en kan altijd nog de manier van speedbuxy toepassen.
kan ik trouwens gewoon aan de bank gegevens achter het rekening nummer vragen waar ik het geld op heb moeten storten?
als iemand nog tips heeft allemaal welkom!groetjes william
12 maart 2008 om 23:17 #167978je moet niet gaan dreigen. Storneren via de bank kan ook niet(terug boeken). Dit kan alleen bij automatische incasso’s… Wat je moet doen is naar jou bank toen gaan, het verhaal een beetje vertellen en vragen of je het adres kan achterhalen. Anders moet je kijken of je iets met ip kan traceren, dit is wel mogelijk….
In het vervolg adviseer ik je om bij zulke bedragen een bezoek te brengen om niet voor verassingen te komen. Tenzij het iemand is die je kent van het forum ofzo 😉 en die een goede status @ de whitelist heeft.
Als het een gecontroleerd verkoper is hoef je je geen zorgen te maken, want dan kan je het via marktplaats afhandelen!
12 maart 2008 om 23:29 #167979Hoe kom ik achter het IP-adres?
11/28/04 om 15:41:03
Hieronder staat :
-IP-adres vinden in Outlook Express
-IP-adres vinden in Outlook
-IP-adres vinden in Hotmail zelf
-IP-adres vinden in G mail
-IP-adres vinden in Yahoo
-IP-adres vinden in Windows live mailIP-adres vinden in Outlook Express
1. Klik het betreffende bericht aan.
2. Druk Alt+Enter tegelijk.
3. Nu opent een venster met “Eigenschappen”.
4. Klik het tabblad “Details” aan.
Nu zie de gegevens zoals hieronder getoond. Zoek weer op “X-Originating-IP”.IP-adres vinden in Outlook
1. Klik het betreffende bericht aan.
2. Klik op de rechtermuisknop en selecteer “Opties”.
3. Kijk bij “Internet Headers” staat.
Nu zie de gegevens zoals hieronder getoond.IP-adres vinden in Hotmail zelf
(Denk dat het zo ook ongeveer werkt bij andere gratis account verstrekkers als Yahoo etc.) edit mod: Yahoo staat hieronder uitgelegdIk ga in de beschrijving er vanuit dat je Hotmail in het Nederlands hebt:
1. Rechtsboven => ga naar “Instellingen” (naast Help)
2. Links het menu => kies “Post”, is meestal al aangeklikt.
3. Kies dan “Weergave-instellingen voor e-mail”
4. Dan staat er ergens “Berichtkoppen”, die staat op “Minimaal”. Klik hier “Volledig” aan.
5. Ga nu terug naar het bericht dat je van de verzender(oplichter) hebt ontvangen.Hoe de emailheader openen in Windows live mail
***Volledige (Full) Version !!!! ***Dus als u de light version geinstaleerd hebt kunt u deze eerst upgraden naar de Full version, dan zijn de ipadressen te vinden.
Open het bericht NIET!
Klik met je rechtermuistoets op het bericht , en klik dan op “broncode weergeven”
Je krijgt dan de complete emailheader te zien.
Daarin staat ook het IPadres te lezen.Hoe je deze eruit kunt halen is hierboven al een aantal malen beschreven.
Het IP-adres van de afzender opzoeken:
Nu zie je dat er een heleboel informatie boven het bericht staat. Hier staat het IP-adres van de verzender(oplichter) bij. Zoek naar “X-Originating-IP”. Het vetgedrukte is het IP-adres van de verzender. Als je erniet uitkomt kan je deze info in het forum plaatsen. Zo kan iemand anders je ermee helpen. Zie het voorbeeld hieronder.Hier is een mail vanuit marktplaats verstuurd. Email/IP adres vd zender zijn fictief (800 is nl. niet mogelijk, kan max 254 zijn), die van marktplaats zijn echt.
MIME-Version: 1.0
X-Originating-IP: [84.31.169.800]
X-Originating-Email: [voorbeeld@hotmail.com]
X-Sender: voorbeeld@hotmail.com
Received: from adv1.marktplaats.nl ([213.244.179.42]) by mc6-f19.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713); Thu, 25 Nov 2004 07:31:03 -0800
Received: by adv1.marktplaats.nl (Postfix, from userid 1001)id 16B3ABDB8; Thu, 25 Nov 2004 16:40:16 +0100 (CET)
Received: from mx2.intoko.com (mx2.intoko.com [213.19.160.135])by adv1.marktplaats.nl (Postfix) with ESMTP id E1B7EBDB3for ; Thu, 25 Nov 2004 16:40:15 +0100 (CET)
Received: by mx2.intoko.com (Postfix, from userid 625)id E1372BDAD; Thu, 25 Nov 2004 16:30:58 +0100 (CET)
Received: from localhost (mx2 [127.0.0.1])by mx2.intoko.com (Postfix) with SMTP id 4BE62BDB1for ; Thu, 25 Nov 2004 16:30:58 +0100 (CET)
Received: from hotmail.com (bay0-lc1-016.bay0.hotmail.com [64.4.32.38])by mx2.intoko.com (Postfix) with ESMTP id C269EBDABfor ; Thu, 25 Nov 2004 16:30:57 +0100 (CET)
Received: from mail pickup service by hotmail.com with Microsoft SMTPSVC; Thu, 25 Nov 2004 07:31:00 -0800
Received: from 84.31.169.800 by http://www.hotmail.msn.com with HTTP;Thu, 25 Nov 2004 15:30:52 GMT
X-Message-Info: JGTYoYF78jHSXrHFbbwQvcjDu9CxPgkn
Delivered-To: adverteerdermail@localhost
X-OriginalArrivalTime: 25 Nov 2004 15:31:00.0377 (UTC) FILETIME=[C43AD890:01C4D303]
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 2.60 (1.212-2003-09-23-exp) on mx2
X-Spam-Level: **
X-Spam-Status: No, hits=3.0 required=5.0 tests=FROM_ENDS_IN_NUMS,MSGID_FROM_MTA_HEADER,PLING_PLING autolearn=no version=2.60
Return-Path: adverteerdermail@marktplaats.nlBegrijp je de info in de headers niet, dan kan je het op het forum in een bericht plaatsen. (of aan mij vragen) Wil je de info in een bericht plaatsen?
1. Selecteer de gegevens uit de header.
2. Klik met de rechtermuisknop op de selectie en selecteer “kopiëren” (Ctrl-C). U kunt nu uw selectie in een bericht plakken (Ctrl-V)Verder nog wat info over IP (door “TheUntouchable”)
Nu met de opkomst van een nieuwe IP generatie is er ook nog een andere mogelijkheid van IP’s.
Een voorbeeld van zo’n adres is:3ffe:6a88:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7344
Dit is een IPv6 adres. De huidige standaard die we gebruiken is IPv4
Meer informatie over IPv6: http://nl.wikipedia.org/wiki/IPv6
Meer informatie over IPv4 :http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol#IPv4_adresSucces zie verdere handige info op http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
13 maart 2008 om 07:46 #167980super robbert, ik heb hem al opgeslagen, altijd handig!
13 maart 2008 om 08:10 #167981Ziggys91 :
super robbert, ik heb hem al opgeslagen, altijd handig!Graag gedaan Ziggy :lol Goeie morgen btw 😛
Zelf een keer bijna opgelicht door M.Blaazer, heb mijn bankrekening laten blokkeren
waardoor de acceptgire automatisch niet meer verwerkt werd.
In dit geval sta ik er nog verbaast van de tekijken dat die jongen of wat dan ook nog een
nogmaal vespa blok heeft verzonden met zelfs een polini cilinder en hij heeft verzendkosten betaald.
Die gast waar ik mee te maken had, incasseerde het geld en stuurde dan geen mobiel op waarvoor je dik
betaald had.Greetz Robbert
14 maart 2008 om 11:03 #167986heey mensen
heb nog een leuk nieuwetje,ik ben dus al 2 dagen aan een stuk aan het zoeken naar die gene die mij probeerd te belazeren.
nou ben ik bij de bank geweest om gegevens achter het rekening nummer te vragen waar ik mijn geld op moest storten. de woonplaats aangegeven op marktplaats is capelle aan den ijssel maar wat blijkt het rekening nummer waar ik mijn geld op moest storten kwam uit noord groningen uit delfzijl om precies te zijn:o
de bank ging een brief sturen naar de mensen om te reageeren op het feit dat ik mijn geld terug wil. daar kregen ze 2 weken de tijd voor zouden ze daar niet op reageeren kregen ze nog een brief. en reageerde ze daar niet op kregen ze een brief met daarin dat ikmijn gel;d terug EIS als die brief naar hun gestuurd werd kreeg ik een brief met hun gegevens. ik krijg hun gegevens dus wel maar daar gaan 6 tot 8 weken overheen. nou ben ik zo slim geweeest om bij de bank stiekem op de printscreen tekijken die die muts gemaakt had. zag daar een postcode staan en ben meteen verder gaan zoeken en toen kwam ik erachter dat dat de postcode was van de rabobank in delfzijl.:(( ben nog eens gaan kijken waar het pakje op de post is gegaan en dat was in appingedam de stad naast delfzijl. deze mensen hebben ongeveer 7 kilometer gereden om mijn pakje weg te doen.;)
ik heb na wat zoeken iemand gevonden ook met de naam krol. maar wat blijkt dat hij dat niet was maar hij had wel een nicht die stiefmoeder was en 2 zoons had zei heette ook joke. dat moest diegene zijn waar ik mijn geld bij moest storten dat was dus de stiefmoeder van de jongen. heb de hele avond gebeld maar niemand nam op. vanmiddag om 1 uur naar het politiebureau om aangifte te doen, daarna ga ik nog eens naar het postkantoor om te vragen naar welk adress het pakje retour gaat in geval ik het retour wil sturen. hopen dat alles overeenkomt en dan rijden we erheen. maar ik zal mijn speedengine krijgen of andere mijn geld terug:lolhoop jullie ook een beetje op de hoogte gehouden te hebben.

groetjes william
14 maart 2008 om 11:06 #167987hey ik woon toevallig ook in delfzijl mischien kan ik je verder helpen weet je al een naam of straat?
14 maart 2008 om 15:13 #167988
stfu>>william :
maar ik zal mijn speedengine krijgen of andere mijn geld terug:lolgroetjes william
Geweldig DE instelling
14 maart 2008 om 18:43 #167989goeie dag eem
je bent tot in de grond opgelicht ik heb hem hier voor 2 euro liggen o er komt net iemand die hem wil kopen jammmmmmer sorry maar wat ben jij opgelicht zeg:O
Bartjee: ??
Tonni: als je niks beters te melden hebt als deze onzin, schrijf je dan aub meteen weer uit als lid!! Jij bent zeker de oplichter of een vriendje daarvan?
14 maart 2008 om 18:55 #167990jandavidciao :
goeie dag eemje bent tot in de grond opgelicht ik heb hem hier voor 2 euro liggen o er komt net iemand die hem wil kopen jammmmmmer sorry maar wat ben jij opgelicht zeg:O
Bartjee: ??
ik snap deze hele post niet :S
edit aa-t:
ik heb hem al een pm gestuurd..
is zn reactie daarop kut, of komt hij nog een keer met zo’n soort post, is het simpel en krijgt hij een ban
nu gelieve weer ontopic, anders blijven we hier zo op hangen14 maart 2008 om 19:02 #167991Zal de oplichter niet zijn, daarvoor zal hij veel te schijterig zijn als hij dit allemaal leest…is gewoon een nerdje die de boel een beetje komt stangen…
maar william, succes met je verdere “onderzoek” om t zo maar te noemen.
14 maart 2008 om 19:06 #167992ja ik woon ook in de buurt van delfzijl hebben ze in appingedam bij de albert heijn op de post gedaan of daarbij het post kantoor maar even voor de duidelijk delfzijl en appingedam zijn gewoon plaatsjes geen stad ofzo succes ermee 🙂 ik hou het wel ff in de gaten hier!!
14 maart 2008 om 19:07 #167993heey
jan david ciao ik snap het ook niet echt wat je daarzo gepost hebt.
ik weet niet wat je daar duidelijk proberd te maken maar je bent erg onduidelijk.
ik heb het hier neer gezet omdat ik misschien advies kon krijgen van de mensen hier op het forum,en de mensen kennende krijg ik hier geweldig advies maar hoe je daar net reageerd vind ik dat je raar overkomt.
en ik ben wel echt gewoon opgelicht ik zou een speed engine krijgen met 46mm polini en er zouden pas nieuwe cp’s en een neiuwe condensator in zitten. wat ik heb gekregen is een kapotte cilinder een kapotte zuiger en origineel carter met een gat erin. er zatten ook niet echt nieuwe cp’s en condensator in. kortom geen 46mm polini en geen speedengine.
maak eens wat duidelijker wat je net probeerd te zeggen.groetjes william
14 maart 2008 om 19:18 #167994Als je zijn adres sneller wilt, kan je ook nog proberen via marktplaats wat te regelen. Een kort mailtje aan marktplaats levert soms snel resultaat op. Zij zijn nl ook niet zo blij met dit soort acties.
Hoe is t trouwens afgelopen met je aangifte? Want het lijkt me niet dat hier een strafbaarfeit is gepleegt?
14 maart 2008 om 19:19 #167995hoi william ik wil mijn excuuses aanbieden dat ik zo’n domme reactie er op heb gezet
vr.gr jdciao
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.