Vespa-Ciao.NL
:: Opgelicht ?!

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Opgelicht ?!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

william
    Topic starter

heey
      ik ben waarschijnlijk opgelicht. ik had op marktplaats.nl een advertentie gezien van een polini speedengine met 46mm polini de contactpunten en condensator daarvan zouden dus vernieuwt zijn en ik mocht hem hebben voor 106,20 icl verzendkosten naar eindhoven. kom ik net thuis zie ik een pakketje staan dus vol en dolgeukkig maak ik het open drie keer raden wat ik heb ontvangen.het blok zou gewoon moeten lopen!

ik krijg dus een std vespa blok met een polini cilinder helemaal stuk gelopen er zijn happen uit de spoelpoorten en zit vol met krassen en zit geen pet bij die er wel bj zou zitten. de zuiger zonder veren valt zo uit de cilinder ook die zit vol met krassen. er zouden dus pas nieuwe punten op zitten maar ik krijg een blok zonder ontsteking of wat dan ook. ik heb dus geen speedengine ontvangen die zou moeten lopen. kortom een std blok helemaal vern*****kt ik ben dus gewooon opgelicht.

heb die jongen gemaild maar krijg niets te horen.

wat is jullie advies hiervoor,kan ik aangifte gaan doen? ik heb een rekening nummer,een naam,een mailadress,alle mailtjes waarin staat wat er is afgesproken heb ik ook nog, en de advertentie zoals die op marktplaats staat ook heb ik de wonplaats van de jongen.

zou ik het adres kunnen achterhalen?

wat kan ik doen?

groetjes william

FonS: ik kan me voorstellen dat je er écht niet blij mee bent, maar je titel hoeft niet zo overdreven 😉

diac
      Bijdrager

langs gaan en even laten zien wie er de baas is. net zoals mattie van dit forum dat deed:D

barry
        Donateur

Staat er geen adres van de verzender op???Dat is dus wel héél erg.
          Hem opzoeken,ze’n kop erafrukken & in ze’n nek schijten zou ik doen.Anders via de bank opzoeken-of op marktplaats kijken of hij nog zaken verkoopt.En dan heb je voor iets interesse en ga je even kijken.

VespaAvanti
          Donateur

Aangifte doen bij de politie heb je niks aan, dit is Nederland en daar is de politie helaas niet ”ju van het”.
            Ik zou inderdaad even opsporen waar hij woont, er hoort een afzender op je pakketje te staan, de postcode + zijn huisnummer.
            Dat is genoeg om exact te weten waar hij woont.
            Gewoon een mailtje sturen dat je langskomt om je geld + een schadevergoeding terug te halen.
            Laat hij niks weten dan sta je op de stoep:D
            Succes, lijkt me echt ellendig:(

Jacky
            Bijdrager

Hier in nederland staat er idd geen adres van een verzender op de pakketjes. Proberen een adres te achterhalen lijkt me de enige optie.

william
              Topic starter

hoe kan ik er achter komen wat zijn adress is? ik heb alleen de gegevens in het bovenste post.

groetjes william

henny
                Bijdrager

volgens mij is het mogelijk dat je contact opneemt met je bank, om het overgemaakte bedrag terug te boeken…..
                  er zitten een paar voorwaardes aan dacht ik, maar ik zou het even proberen.

VespaAvanti
                  Donateur

Wat henny zegt klopt inderdaad.
                    Ik zet wel altijd m’n postcode en huisnummer op het pakje, aan de zeikant.
                    Dat moet zelfs:!
                    Als ik het vergeten ben vragen de mensen van het postkantoor ernaar en zetten zei het er op;)

Quest
                    Bijdrager

idd wat barry zegt

je moet zijn naam op marktplaats in de gate houden.. zodra er weer iets op staat dan toon je enrom intresse en bied hoop geld aan.. en maakt een afspraak om te komen kijken.. dan weetje meteen waar hij woont

Robin89
                      Bijdrager

Je kan ook zijn IP-adres achterhalen, als je hotmail heb kan je die zo bekijken (weet alleen niet precies meer hoe). En er zijn hier vast wel mensen die een adres kunnen achterhalen dmv een IP-adres. Je kan ook kijken of die kerel Hyves ofzo heeft, dan heb je in ieder geval een woonplaats/school.

En dat geld terug laten boeken bij de bank had ik ook eens geprobeerd, maar dat vrouwtje zei dat dat niet kon. Het was net als een acceptgiro op de bus doen, als ie eenmaal in de brievenbus zit kun je niet meer terug.

william
                        Topic starter

jah ik voel me echt k*t ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

haan de bank vragen of se het kunne terug boeken maar kan ik niet aan de bank de gegevens achter het rekening nummer vragen.
                          en als ik het pakje retour opstuur gaat hij toch trug naar een postcode.als ik nou die postcode eens vraag en dan op het internet opzoek. zou ook kunnen. ik heb ook zijn hotmail als eer iemand op dit forum kan opzoeken wat zijn ip adress is ben ik ook al heel ver.

groetjes william

hansieb
                          Moderator

Storneren proberen!!! mot je snel weze

Je kan weinig tegen internet dupering doen MITS er niet een hele hoop klachten zijn!

Jeroen
                            Bijdrager

ik ben ook eens opgelicht, geld (70euro) overgemaakt en helemaal niks gekregen.
                              maar d.m.v. zijn naam en plaats ben ik gaan belle, was niet zo’n bekende achternaam dus de 3e was al raak.
                              Toen kreeg ik dus zijn moeder eraan en die was niet zo blij natuurlijk;) heb uiteindelijk mn geld
                              terug gekregen.
                              (en om een fout in de bezorging uit te sluiten heb ik met een ander mailadres gereageerd op de advertentie,
                              waar die op antwoorde dat hij ut spul nog had)

Geld via de bank terug krijgen zal niet gaan, er is alleen een regeling dat het binnen 1 dag nog kan,
                              maar dat weet ik verder niet precies.

maar ik zou in ieder geval kijke of die nog andere advertenties heeft en dan een afspraak proberen te maken..

veel succes ermee

speedbuxy
                              Bijdrager

Wat bij mij altijd helpt is dreigen dat je een maat/kennis hebt die bij een incasso bureau werkt en dat die via zijn betaling gegevens zo zijn adres kan traceren.
                                En of ie dus graag wil dat je even langs komt als ie binnen een week nog niet gereageerd heeft.
                                Dat heeft bij mij tot nog toe altijd iedereen weer aan het mailen en praten gekregen;)

VespaAvanti
                                Donateur

Dat is wel een slimme manier!
                                  Zeker proberen william;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.