Vespa-Ciao.NL
:: Op top valt die uit :S

Home Forums Techniek Problemen oplossen Op top valt die uit :S

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Topic starter

Hallo, vandaag reed ik lekker naar school zoals ik dagelijks doe, ik moet dan een keer over een brug af en nu dacht ik.. laat ik eens vol gas van de brug afgaan.. dus ik vol snelheid met de brug naar beneden, voelde egt snel aan en toen viel die uit..ofja uitvallen het geluid van geen benzine.. dus ik remde af naar en snelheid of 30 en toen kon ik weer gewoon rijden..toen reed ik een tijdje rustig naar huis..denk even nog een keer kijken als ik volgas ga.. dus ik volgas nu weer op top dat het net lijkt of die te weinig benzine krijgt.. heb het zelf nog nooit eerder gehad dat die op top meer uitvalt..

wie weet wat dit kan zijn?

alvast bedankt!

heuvel85
      Bijdrager

heb je een blok met cp of elek?..

anbders moet juh ff juh bougy vervangen..

mischien overbelast qua ontsteking…

greetz!

coda
        Donateur

Remde ie ook flink af?
          Zo ja,warmlopertje,groter sproeiertje erin.

N!CK\s

jah ik denk ook dat er een grotere sproeier inmoet;)

erwinko
            Bijdrager

vuil in vlotterbak of filters lopen niet lekker door.

even schoon maken en je hebt er geen last meer van 🙂

niks warmloper ofzo gewoon bull…

hij kreeg gewoon even geen benzine meer dan krijg je dus ook het welbekende BWOOOOAAAAAPP geluid 🙂

Bo3T
              Topic starter

zal men setup nog wel eens even posten:

70cc dr
                carters getuned
                krukas getuned
                13.13 @ 66
                malossi filtertje
                poulie 8
                techno reverse uitlaat

heb toevallig wel laatst de benzinekraan even eruit gehaald en goed erin gedaan. mischien dat het daar aan ligt.

dat er vuil in de carb zit ga ik nog wel controleren want heb een tijdje zonder filter gereden(denk ik) want ik keek laatst en toen zag ik dat men filter eraf was gevalle ergens(geen idee waar of hoelang ik al zo heb gereden).
                Maar wat bedoel je met filters lopen niet lekker door?

Ik heb trouwens wel een gevoel dat die zonder filter sneller reed dan met filter.. heb ik dan een te grote sproeier?

zitten ook pas net nieuwe zuigerveerkes in.. heb al zeker 25 km gereden voordat ik egt bij de brug vol gas ging.

Heb een contactpunt ontsteking ja
                En hij remde niet flink af.

alvast bedankt voor de antwoorden!

PoliniCitta
                Bijdrager

Controleer gewoon ff de benzine toevoer..

Daar zit het probleem als het nog vaker voorkomt.. Heb et ook welles gehad hoor.. Viel die zomaar uit ook het geluid van geen benzine dus. En 1min later deed ie et weer dus het zal vast aan de toevoer van je benzine ligge

Bo3T
                  Topic starter

maar hoe controleer je dat precies.. dat is wel makkelijk te weten (toch bedankt voor het antwoord ;))

coda
                    Donateur

Niks bull,ik zet er toch bij “als ie flink afremt” dan ligt het iig zeker NIET aan een vuiltje in je carb,dat snap je toch ook wel he jongen…

Mike
                      Bijdrager

moet jij je decompresseur es indrukken als je hard rijd coda… dan kan je hard naar voor komen hoor van het afremme.. das t zelfde effect .. het was voor hem ook zo omdat ie daar niet op rekende denk ik,

en @ boet, nu je hebt gezegt dat je cp’s hebt moet je ff nagaan of ze nog wel op 0,45 staan:) miss net ff te verkeerd en in hoge toeren onsteekt ie miss dus verkeerd.. en idd zoals de rest zegt ff je carb en filter grondig schoonmaken!

Mike

rickgeurten113

woei eindelijk iemand die precies tzelfde probleem heeft als mij…
                          ik heb hier zolang mee lopen sukkelen…en het probleem was: mijn filtertje van de carb waar t benzineslangetje op zit zat helemaal vol troep..en nu doet ie t weer gewoon perfect..moet je s proberen doet wonderen

Bo3T
                          Topic starter

zal ik doen zodra ik thuis ben bedankt voor de antwoorden

denk zelf ook dat het iets met de carb is omdat ik (denk ik) een tijd zonder luchtfilter heb gereden..

ik laat het jullie wel weten

{edit mezelf}

Ben nu op school, maar hij houdt egt hard in.. weet nu niet of dat door de luchtfilter komt of door de carb :S eerst ging die gewoon veel harder..

maar ik haal hem vanmiddag uit elkaar en laat het jullie wel weten of het iets heeft geholpen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.