Vespa-Ciao.NL
:: Op ciao snor brom cilinder zetten.

Home Forums Techniek Opvoeren Op ciao snor brom cilinder zetten.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Die zal de uitlaat poort ook al wel goed hebben liggen gezien dat een nog wat nieuwer type cilinder is die zelfs een soort van uitlaatflens begrenzing heeft.

Martino
      Moderator

De CC02 snorcilinder is dus geen verbeterde bromcilinder. Ondanks bij de CC01 cilinders een deel van de uitlaatpoort zal worden geblokkeerd door de zuiger zal ook deze uitlaatpoort breder zijn dan bij de “snorcilinder” CC02.

speedbuxy
        Bijdrager

Martino :
          De CC02 snorcilinder is dus geen verbeterde bromcilinder.

Dat is het wel want de uitlaat poort word niet geblokt.
          En feit blijft dat het geen snor cilinder is daarvoor had de uitlaat poort vele malen kleiner moeten wezen evenals de spoeler hoogte.
          En het breedte verschil is denk ik nog geen 1 of 2mm want de poort van de CC01 is wat hoger wat het visueel altijd groter doet lijken.

@Wilk
          Zou je dit breedte verschil eens kunnen opmeten?
          En komt de CC02 cilinder bovenin met de zuiger ook net zo strak uit als bij de CC01?

Wilk1985
          Moderator

Ik heb nu alleen nog maar een CC02 en een CC03 met 23,5mm uitlaatpoort liggen, de rest zit al helemaal in elkaar dus het antwoord hierop blijf ik nog even schuldig maar zodra ik de kans heb laat ik het weten!

Martino
            Moderator

Had je deze poortmapjes al wel bekeken van Arvid?

Hier zie je dat beide cilinders nagenoeg gelijk zijn betreft spoelers alleen de uitlaatpoort dus verschillend is.

speedbuxy
              Bijdrager

Martino :
                Had je deze poortmapjes al wel bekeken van Arvid?

Nee daar heb ik jou voor:lol
                Zonder gekheid het geeft wel weer dat ze beide cilinder haast gelijk getimed zijn enkel blokt de de CC02 de uitlaatpoort niet.
                En 3mm breedte gaat niet veel extra geven.
                Zo trekt een 43mm Polini niks meer of minder dan een 43mm Euro en dat verschil qua breedte is erg groot.

Martino
                Moderator

Wat vooral vreemd is. De uitlaatpoort komt idd mooi uit bij een snorcilinder, maar dan hebben ze de spoelpoorten nog wel lager in de poortmap laten zitten. Toch is het verschil tussen de cilinders best groot. Ik heb namelijk een blokje gehad waar dus een snorcilinder op zat. Denkende dat alleen carb. en carters eens aangepast moest worden, maar pas wanneer ik de cilinder voor een bromcilinder heb vervangen trok hij een beetje door. Dus in het geval van Piaggio cilinders is het verschil zeker merkbaar. Op deze manier kwam ik er ook achter dat er verschillende brom en snorcilinders zijn. Alsnog blijft de poorterij bij een bromcilinder zelfs nog wat triest. Beide cilinders zijn zeker nog goed voor een tunebeurtje. 😉

Guido
                  Donateur

Die snorcilinder is 38.8? En de brom 38.2? Geeft dat niet een vertekend beeld?

DarkMagician6
                    Bijdrager

Om hier nog eventjes op terug te komen, de buitenmaat van de uitlaat poort van mijn CC03 cilinder is gewoon hetzelfde als bij mijn 41mm DR (Ik meet 22,5mm). Verder staat er onder “CC03” ook nog een “B” met een Piaggio logo ernaast.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.