Vespa-Ciao.NL
:: Oordeel over mijn inlaat?

Home Forums Techniek Opvoeren Oordeel over mijn inlaat?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R.Zwiers
    Topic starter

Hallo mensen,

Ik heb mn inlaat uitgevijlt, maar ik weet niet of dit goed is :/..
      oordeel?

mvg

SpeedyVespa
      Donateur

Prima inlaatje zo.

Florian
        Moderator

Voor welke cilinder is de inlaat gevijld?

Inlaat is een beetje lomp bewerkt maar zal wel prima afsluiten zo. Toevallig met een dremel bewerkt?
          Zo ja, alleen het spruitstukje opdremelen en het inlaatvlak vijlen met een ronde of vierkante vijl. Dit gaat veel gecontroleerder dan met een dremel.

Persoonlijk zou ik hem nog iets breder maken (ongeacht voor welke cilinder hij in eerste instantie is gevijld)

Succes:thumb

R.Zwiers
          Topic starter

aah top, ben ech blij dat te horen:) is voor een standaard 50cc. die lompheid dat ben ik.. wel met een vijl gedaan
            heeft groter nog veel extra nut? zo niet dan werk ik hem alleen nog beetje af

Martino
            Moderator

Idd goed dat je met een vijl werkt voor een eerste keer. Aan de bovenkant zit je goed qua hoogte, maar naar onderen toe wordt het al wel aan de krappe kant. Gelukkig is dit minder erg voor het afsluiten van je inlaat, maar ik zal zeker niet verder naar onderen gaan vijlen. Wel kan je de inlaat nog verder naar links en recht vijlen. Ik gebruik hier de termen boven, onder, rechts en links zoals je ze op de foto aanschouwt.

Overigens zijn er genoeg topics waar je mooie voorbeelden kunt bekijken.
              http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2975
              http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32087

R.Zwiers
              Topic starter

Dus in de lengte van het vlakje zal die nog wat langer kunnen? Als ik het goed begrijp. Zoals aangegeven in een foto van.je 2de link. Met de groene arcering

DinoH
                Donateur

Ja precies! Naar links en rechts.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.