Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Onverwachte warmloper :-(
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door Erik.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 september 2007 om 18:13 #227332
DR70evo heeft nooit problemen gehad met een std SNOR uitlaat, dus aan te weinig afvoer uitlaatgassen zal het niet liggen:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno27 september 2007 om 18:19 #227333Ging de cilinder ook zwaar in het carter? Of liep de zuiger al zwaar in de cilinder zonder veertjes?
I came, I saw, and I forgot what I was doing...27 september 2007 om 18:45 #227334Tonni :
Ging de cilinder ook zwaar in het carter? Of liep de zuiger al zwaar in de cilinder zonder veertjes?Cilinder zwaar in het carter? Je bedoeld bij de montage? Nee geen problemen was ook ori cilinder in ori carter…
Zuiger zonder veren in de cilinder liep goed. Met zuigerveren onder begeleiding van beetje 2 takt olie gleed ie super heen en weer…
@ Arwin, jammer vond het wel een goede theorie…:-(
Ik snap echt niet dat de boel in puin moest lopen, toch wellicht iets niet ok met die nieuwe zuiger?
Erik
27 september 2007 om 19:34 #227335Heb je goed ingereden? Niet te hard? Je afstelling was goed begrijp ik? Zon kleine carb gebruiken heeft geen nut om een warmloper te voorkomen…
27 september 2007 om 20:18 #227336Inrijden goed gedaan, rustig aan begonnen, wissellend toetental…
Inrijden wel begonnen met sproeier 58 – uiteindelijk op 62 uitgekomen. Schade ontstaan in begin km’s, en later desastreus geworden? 4 punten lager als ”juist” afgesteld, mag toch niet direct schade veroorzaken?
Erik
27 september 2007 om 20:28 #227337Tim :
had je de pistonpenclipjes er wel in? of misschien verkeerd er in? de opening moet altijd naar boven of naar onder wijzen..juist niet zo, ze moeten naar de zijkant wijzen, zo is het mij altijd verteld omdat het gat ovaal is en onder en bonven verder open is je weet wel dat schuine randje en aan de zijkant niet,
27 september 2007 om 21:27 #227338Ik kan zo even niets meer bedenken als mogelijke oorzaak…
OFF TOPIC In de racerij wordt ook geadviseerd om de opening boven of onder te zetten (met de lengterichting v.d. zuiger mee). De echte racers hebben zelfs maar aan één kant een clipje met één opstaand randje, de andere is alleen maar een ring. (die zit er in en gaat er niet weer uit).
De reden heeft te maken met gewicht. Onder hele hoge toerentallen word het clipje (vooral als de opening dwars op de zuiger zit) bij elke slag op het bovenste/onderste punt ‘samengeknepen’ vanwege het gewicht van de lipjes! Hierdoor schijnt het dan voor te kunnen komen dat ze er uit zichzelf uitlopen. Dit kan dus bijna niet gebeuren als ze met de opening in de lengterichting v.d. zuiger meelopen.Dit hele verhaal zal wel niet echt op een Vespa blokje van toepassing zijn, maar om risico’s te vermijden doe ik het wel altijd. Ook check ik altijd of het clipje in gemonteerde toestand niet te makkelijk rond te draaien is. Zo wel, gaat hij eruit en plaats ik een nieuwe! END OFF TOPIC
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 september 2007 om 20:44 #227348Nou onverklaarbaar dus…..
Maar we gaan verder met:
Ori cilinder met ori zuiger (aangeleverd door FonS
)Maar ik heb weinig trek in nog een gaar blokje dus wellicht goede nog goede tips mbt het volgende:
1 Ipv mengsmering van de pomp, zelf mengen met TTS fullsynthetic (verkopen we notabene bij mij op het werk zelf!!) Beginnen met 1:40 voor zekerheid of kan dit niet fout gaan bij 1:50?
2 Eerst maar eens beginnen met Std luchtfilter met 12/7. Ik vertouw namelijk mijn afstelling niet met de 13/13.
Groeten Erik
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.