Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ontstekingsproblemen na ombouw’flowen
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door Bold bastard.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 november 2008 om 02:16 #208473
Morguh,
onstekingsproblemen na ombouwen.
Ik heb een snorblok , inlaat vergroot(bus er uit en uitgefreest), carter geflowed, onderdelen overgezet van ’t andere blok(vermoedelijk bromblok omdat krukas/drijfstang aantal mm’s langer bleek te zijn dan bij ’t snorblok) dus krukas overgezet , ontsteking , originele contactpunten, 65CC/43mm vermoedelijk polini met nieuwe zuigerveren, nieuwe krukaslagers, 13/13 met open luchtfilter.Nu het probleem:
‘T gekke ding afgesteld op 0,4 CP opening, en niet fatsoenlijk willen lopen, blok er onderuit helemaal los geahad weer opnieuw in elkaar , niet willen lopen, tot ergenis 0,3 afgesteld en jawel ’t ding loopt niet helemaal 100% maar in ieder geval trekkracht en stationair, blok er weer onder uit , onsteking kan niet kleiner als 0,3 sleuf van CP te klein, nu is dat het probleem niet maar ik hier even nie veul van snappuh…..Wie o WIe gaat me ’t vertellen ??
Garoet,
Bold Bastard11 november 2008 om 09:25 #220876Welke sproeier heb je erin zitten? dat zou ongeveer 68 moeten zijn. en je cp’s moeten op .45
dan zou die het goed moeten doen 🙂11 november 2008 om 10:05 #220878huh een krukas die een paar mm langer is???
heb je er ook foto’s van (van inlaat, krukas)
11 november 2008 om 12:31 #220881Geen nieuwe cp en condensator gebruikt?
11 november 2008 om 13:53 #220882MOrguh,
Sproeier 66 , afstellen daar van kan ik doen op moment dat ik zeker weet dat onsteking goed is.
Krukas van da snorblok is mm of 4 korter, bij monteren van de 65 cilinder bleef cilinderwand dus zichtbaar
met zuiger in bovenste dode punt. Dus krukas overgezet.condensator is nieuw , CP isse ooke nieeuww orgieneel.
Ikke eg nie weet
11 november 2008 om 14:01 #220883Heb je de inlaat wel goed gevijlt? dus niet naar boven? en heeft die wel compressie?
11 november 2008 om 15:51 #220885Morguh,
compressie heeft tie zeker, inlaat is goed, krukas sluit inlaat mooi strak af, anders zou die op
0,3 ook niet lopen lijkt me zo ??———————————————————————————————————————
Zoo kan koffie drinken de molen loopt eindelijk. originele CP waren dus toch niet goed, zat een duidelijk
verschil met een andere nieuwe CP, (vermoedelijk verschillende delen gemonteerd in de fabriek) , er in gezet, afgesteld, cilinder nogmaals los gehad, bleek kop toch een beetje te lekken tussen cil.wand en decompressiekanaal uitlaat, tja grote cil. en originele kop is niet heel optimaal. en jawel 1 douw en lopen ’t gekke ding.En zeker bedank veur de reacties/tips.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.