Vespa-Ciao.NL
:: Ontstekingsnok probleem

Home Forums Algemeen Oude topics Ontstekingsnok probleem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Tja ik dacht ook maar eens aan me vespa te kloten, spietje kapot dus spie er uitgepingeld.

Breekt me schroevendraaier in de spie baan no worries dacht ik ontstekingsnok eraf. Niet dus!

De nok zit muurvast ook met 2 hefbomen met schroevendraaiers heeft die geen zin om naar boven te komen. Iemand nog ideeen om dat die eraf te slopen? Ik zat zelf al aan dremel te denken maar dat is de laatste optie.

Thijs_DR_Evo
      Bijdrager

Met een poelietrekker.

grz Thijs

mulder
        Bijdrager

Thijs_DR_Evo :
          Met een poelietrekker.

grz Thijs

lagertrekker:)

of gewoon harder slaan met een hamer en een schroevendraaier als hefboom gebruiken, moet lukken sloeg er laast ook zon een af bij de evo van fred alleen kwam die nok tegen me voorhoofd aan toen=)

Edjuh
          Bijdrager

alleen kwam die nok tegen me voorhoofd aan toen

Whehehe:D

Beetje wd-40 er in is misschien ook wel goed.

hansieb
            Topic starter

Grr ding zit echt pokke vast, maybe lager trekker maarja dan moet die weer naar de brommerboer. Ben benieuwd zit ook nog een stuk schroevendraaier in me spiebaan.

P.s 🙂 ben maar met me scooter bezig geweest zie je dat knutselen wel goed is voor een jongen zwaar bruin.

hansieb
              Topic starter

Grr ding zit echt pokke vast, maybe lager trekker maarja dan moet die weer naar de brommerboer. Ben benieuwd zit ook nog een stuk schroevendraaier in me spiebaan.

P.s 🙂 ben maar met me scooter bezig geweest zie je dat knutselen wel goed is voor een jongen zwaar bruin.

Thomas
                Bijdrager

Beste,
                  Bij het plaatsen van een nieuwe krukas in een oud carter kwam ik erachter dat ik de onstekingsnok niet over de as kan schuiven.Een halve centimeter boven de keerring bevindt zich een randje op de as.Ik veronderstel dat die moet voorkomen dat de onstekingsnok tegen de keerring komt aan te zitten?Ik heb nu een nieuwe onstekingsnok besteld in de hoop dat deze past.Is het zo dat de onstekingsnok tot halverwege de de spie moet komen?Ik heb opgemerkt dat het uiteinde van de as ongeveer 3mm minder schroefdraad bevat dan de oude.Is dat normaal?
                  Alvast bedankt

bram0vitz
                  Bijdrager

Mooie bump voor een post uit 2006…
                    Het klopt dat de ontstekingsnok niet helemaal tot op de keerring kan zakken. De andere helft van je spie is voor je vliegwiel, waarschijnlijk heb je straks een ontstekingsnok als reserve.
                    Een nieuwe krukas is waarschijnlijk een imitatie en zo kunnen afmetingen afwijken van het origineel, zolang je koppeling past is het geen probleem lijkt mij.

beetje prutsen hier en daar
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.
                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.