Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Ontstekingsnok probleem
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 5 maanden geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 juni 2006 om 10:11 #123984
Tja ik dacht ook maar eens aan me vespa te kloten, spietje kapot dus spie er uitgepingeld.
Breekt me schroevendraaier in de spie baan no worries dacht ik ontstekingsnok eraf. Niet dus!
De nok zit muurvast ook met 2 hefbomen met schroevendraaiers heeft die geen zin om naar boven te komen. Iemand nog ideeen om dat die eraf te slopen? Ik zat zelf al aan dremel te denken maar dat is de laatste optie.
12 juni 2006 om 11:48 #134327Met een poelietrekker.
grz Thijs
12 juni 2006 om 11:55 #134329Thijs_DR_Evo :
Met een poelietrekker.grz Thijs
lagertrekker:)
of gewoon harder slaan met een hamer en een schroevendraaier als hefboom gebruiken, moet lukken sloeg er laast ook zon een af bij de evo van fred alleen kwam die nok tegen me voorhoofd aan toen=)
12 juni 2006 om 13:05 #134330alleen kwam die nok tegen me voorhoofd aan toen
Whehehe:D
Beetje wd-40 er in is misschien ook wel goed.
12 juni 2006 om 14:42 #134333Grr ding zit echt pokke vast, maybe lager trekker maarja dan moet die weer naar de brommerboer. Ben benieuwd zit ook nog een stuk schroevendraaier in me spiebaan.
P.s 🙂 ben maar met me scooter bezig geweest zie je dat knutselen wel goed is voor een jongen zwaar bruin.
12 juni 2006 om 14:42 #134334Grr ding zit echt pokke vast, maybe lager trekker maarja dan moet die weer naar de brommerboer. Ben benieuwd zit ook nog een stuk schroevendraaier in me spiebaan.
P.s 🙂 ben maar met me scooter bezig geweest zie je dat knutselen wel goed is voor een jongen zwaar bruin.
14 oktober 2024 om 13:24 #826926Beste,
Bij het plaatsen van een nieuwe krukas in een oud carter kwam ik erachter dat ik de onstekingsnok niet over de as kan schuiven.Een halve centimeter boven de keerring bevindt zich een randje op de as.Ik veronderstel dat die moet voorkomen dat de onstekingsnok tegen de keerring komt aan te zitten?Ik heb nu een nieuwe onstekingsnok besteld in de hoop dat deze past.Is het zo dat de onstekingsnok tot halverwege de de spie moet komen?Ik heb opgemerkt dat het uiteinde van de as ongeveer 3mm minder schroefdraad bevat dan de oude.Is dat normaal?
Alvast bedankt14 oktober 2024 om 13:32 #826928Mooie bump voor een post uit 2006…
Het klopt dat de ontstekingsnok niet helemaal tot op de keerring kan zakken. De andere helft van je spie is voor je vliegwiel, waarschijnlijk heb je straks een ontstekingsnok als reserve.
Een nieuwe krukas is waarschijnlijk een imitatie en zo kunnen afmetingen afwijken van het origineel, zolang je koppeling past is het geen probleem lijkt mij.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.