Vespa-Ciao.NL
:: ontstekingsnok

Home Forums Algemeen Oude topics ontstekingsnok

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bussie89
    Topic starter

hoe ver moet de ontstekingsnok over de kruk heen? tot aan de keering? want als je het vliegwiel vastdraait, met koppeling dus, dan druk je toch het hele zaakje, vliegwiel en ontstekingsnok weer aan toch? en dan druk je de nok tgen de keering?

of zie ik het verkeerd?
      bij mij kan je de nok helemaal tegen de keering aandrukken

Ciaofrank
      Bijdrager

als je geen spie in je krukas stopt dan kan je dat nokje tegen je keerring aandraaien ja,
        de spie is er voor om dat te voorkomen (en natuurlijk zorgt de spie ervoor dat de nok op het goeie moment je contactpunten laat openen / sluiten)

Edjuh
        Bijdrager

Volgens mij moet de nok niet helemaal tegen je keerring aanzitten, als dat bij jou zo makkelijk gaat is hij een beetje versleten ofzo??

De nok moet gewoon ong. tot halverwege de spiebaan komen denk ik.

Met het vliegwiel druk je hem niet naar beneden want je vliegwiel kan niet zo laag komen.

Bussie89
          Topic starter

het vliegwiel rust op de nok, en de nok zit bij mij lager dan de helft v/d spiebaan volgens mij hoor,

maar j ehbt dus keering, nok, dat ri ngetje en dan het vliegwiel, als je het zaakje aandraaid, druk je vliegwiel tegen ringetje, die tegen de nok en dan?

iaccaloco
            Bijdrager

:! Hij hoort NIET! tot onderaan te komen, d’r zit zo’n 5mm(of meer) ruimte tussen…….!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.