Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › ontsteking vervroegingsspie?
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door November Rain.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 maart 2006 om 16:32 #205563
erwinko :
iaccaloco :
Daar hebbik wel een truukie voor hoor……!
Je ontst. zit vast met M5 boutjes….
Maak daar bijv. M7 van(beter nog laat je er sleuven in fresen, zo ongeveer als je achterbrug waarmee je blok vast zit)
Als je ze dus groter maakt, kun je je grondplaat verdraaien…..
KLAARRR!!Heb ’t ook met m’n Spartamet gedaan, maar dat hielp natuurlijk nix bij zo’n kloteding…:)
huh, hoe kan het daar nou bij dat hij dan eerder ontsteekt??
Die magneten komen dan eerder langs de spoelen etc etc. Dus eerder wordt de vonk opgewekt 🙂 (had je al het een en ander op msn verteld)
21 maart 2006 om 17:24 #205609eeej kick ass.. gast serieus ik heb die dingen nodig wil je er voor mij eentje halen ik betaal je gewoon.. 😀
21 maart 2006 om 18:16 #205610voor mij ook een paar aub.
21 maart 2006 om 18:39 #205611gast reageer plz :O
21 maart 2006 om 20:08 #205612[url]http://www.minibikeonderdelen.nl/[/url] en dan bij tuning kijken. Werkt wel, ook bij electronische ontsteking. Spietje kost wel ff 8.50!!! En het is niet zeker dat de maat gelijk is aan die van vespa.
Houd er wel rekening mee dat je ze ook sneller zult breken als je de koppeling vastdraait met de bekende schroevendraaier.I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 maart 2006 om 21:42 #205613aaah thx tonni dit is de shit… maar dan doe ik er mar meteen 3 denks 😀
je bent een engel tonni en ik ben verliefd op jou :O
21 maart 2006 om 21:45 #205614dat was je toch al op mij???!!!!
21 maart 2006 om 21:58 #205615
Verwacht geen wonderen, maar alle beetjes helpen he??
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 maart 2006 om 21:58 #205616jaah tuurlijk maar ik heb jou al zo vaak gehad haha
21 maart 2006 om 22:11 #205617Tonni :

Er staat 10% meer vermogen.
Als die vervroegd ontsteekt werkt het toch een beetje als een binnenrotor die vervroegt ook en geeft ook nog eens een late vonk of niet?
Jammer dat scooterfreaks down is maybe stond daar nog wat op.
21 maart 2006 om 22:24 #205618hansieb :
Tonni :

Er staat 10% meer vermogen.
Als die vervroegd ontsteekt werkt het toch een beetje als een binnenrotor die vervroegt ook en geeft ook nog eens een late vonk of niet?
Jammer dat scooterfreaks down is maybe stond daar nog wat op.
nee tonnie heeft het over de liefde tussen ons hahaha
22 maart 2006 om 00:27 #205619@scooter-freaks
ontsteking vervroegen
,
eerst mijn setup
70cc gilardoni
21 mm carb malossi vario
malossi koppeling
mhr team uitlaatik wil nu mijn ontsteking vervroegen door middel van een vervroegings spie
nu is mijn vraag ga ik verschil merken?? en is het verstandig om dat te doen met een vervroegings spie??———————————————————————————————————————————
Ja kan je doen,heb ik ook.
Je koppel zal merkbaar omhoog gaan maar top niet.
Kijk maar naar mijn pers.pagina.
Arno.———————————————————————————————————————————
mij std onsteking was ook geklapperd maarjah das was met 13000 rpm…
bij mij was het dus geen succes maar je merkt het wel qua optrekvermogen———————————————————————————————————————————
Een foto heb ik niet maar je moet de spie die je vliegwiel vast houd vervangen voor een spie met een verspringing erin.Deze zorgt dat je ontstekkingspunt eerder vonkt dan de normale spie.
Snap je het?
Dus gewoon je vliegwiel eraf halen en de spie waar hij overheen valt vervangen.
Je krijgt alleen meer trekkracht maar top gaat er niet op vooruit.
Zelf misschien er op achteruit,maar dat weet ik niet.
Arno.———————————————————————————————————————————
@hansiebEr word dus gezegd dat de scooter in het begin wel er baat bij heeft maar op top juist niet. Ook kan je broomer/scooter kut stationair lopen.
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=29745&page=1&highlight=standaard+ontsteking
Lees de topic maar door wil je zon ding aanschaffen.
Lijkt me dus erg onnodig op de vespa.
22 maart 2006 om 13:05 #205621crap ik wil het wel eens zien.. hun rijden ook allemaal met vario… en ik niet dusjah 😛
22 maart 2006 om 15:19 #205622November Rain :
crap ik wil het wel eens zien.. hun rijden ook allemaal met vario… en ik niet dusjah 😛Hun rijden met veel meer toeren weg in die cilinders zitten net ff wat meer toeren.
Er word vooral gezegt dat die stationair kut kan gaan lopen je merkbaar sneller optrekt maar op top het niks helpt of zelfs trager kan worden.
22 maart 2006 om 15:35 #205623ik heb poelie 55 en malo blokje… dus ik denk dat ie die toeren wel aan kan 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.