Vespa-Ciao.NL
:: Ontsteking problemen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ontsteking problemen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Th-28
    Topic starter

Hallo,
      Van het weekend ( zaterdagavond ) ben ik door de regen naar huis gereden met me vespa si (snorfiets)
      Onderweg viel hij al bijna uit maar met half gas bleef hij nog rijden.
      De andere dag viel hij ook al 3x uit. En gister starte hij helemaal niet meer. Klappen uit uitlaat enz.
      Nu heb ik het blok eruit gehaald en ff bij de ontsteking gekeken. Het was wel allemaal beetje vochtig.
      Ik heb het allemaal beetje schoongemaakt en met de fohn erop. Alles weer in elkaar en hij reedt weer. ( niet perfect) Toen ik thuis was wilde ik um nog een keer starte maar er was geen leven in te brengen.
      Weet iemand wat er precies aan de hand kan zijn? En hoe ik het best kan oplossen?

Alvast bedankt

eidos
      Donateur

Nieuwe condensator en Contactpunten kopen, Eventueel ook zoon rubbere afdek dop die je op het vliegwiel doet. Zo komt er geen tot nauwlijks vuil of vocht bij. De CP’s en Cond. kosten geen drol en gaan vaak wel kapot. Dus die dingen ff vervangen en Cp’s opnieuw afstellen. (o.45) Dan is het probleem opgelost. Je zou nog een nieuwe bougie kunnen kopen. Dan ben je helemaal klaar!

Th-28
        Topic starter

Oke bedankt.
          Ik heb hem vandaag nog eens proberen te starten maar kome allemaal gekke klappen uit.
          Ik hoop dat nieuwe condensator en contactpunten helpt. iemand nog andere tips of ideeen?

tajmehal
          Bijdrager

het lijkt mij dat je spie er niet meer goed tussen je kruk en vliegwiel zit.
            Had je je vliegwiel eraf gehad ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.