Vespa-Ciao.NL
:: Ontsteking kapot?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ontsteking kapot?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jvcp
    Topic starter

Ik ben al een hele poos bezig met mijn vespa ciao, heb erg veel onderdelen vervangen alleen heb het probleem nog steeds niet gevonden. Bijna het gehele blok is nieuw.

Mijn vespa start wel alleen hij loopt erg slecht en onregelmatig. Als ik gas wil geven krijg ik dat ‘bwoooop’ geluid. Als ik er een stukje op probeer te rijden en gas geef begint hij te knallen.

Ontsteking is goed afgesteld. Ik heb een nieuwe bobine, heb hem goed geaard, nieuwe bougiekabel en dop. Helaas is er nog steeds niets veranderd.Ook de condensator en contactpuntjes heb ik al een keer vervangen. Mijn vespa heeft dit probleem al vanaf het begin dat het blokje eronder ligt, hij heeft het nog nooit langer volgehouden dan een paar kilometer.

Ook nadat hij was bekeken en afgesteld door iemand die er verstand van had reed hij een paar kilometer om vervolgens weer te gaan knallen en mijn bougie te slopen.

Misschien zoek ik in de verkeerde richting.

Hebben jullie enig idee?

Wilk1985
      Moderator

heb je je kabels die vanaf je contactpunten naar de bobine gaan al eens vervangen? Ze raken makkelijk beschadigd zeker als ze al wat ouder zijn. Het knallen wat je beschrijft klinkt mij ook in de oren als een lekkende voet/koppakking.

freddy k
        Bijdrager

Zit de zuiger der juist in?Niet omgekeerd?

Jvcp
          Topic starter

Ja die kabeltjes zijn al een keer vervangen. Als de zuiger verkeerd om zit kan ik er toch niet 10 km fatsoenlijk mee rijden?

Ik ga van het weekend even weer bezig, zal eens een kijkje nemen.

ritze
            Bijdrager

Als je een accu boor hebt kan je de boegi eruit hale. En dan kijken of je een gelijkmatige vonk hebt
              Daarnaast kan het zo maar zijn dat de kop 1 van malossie is en die zij. Niet te vertrouwen, ook zou je zonder koppakking moeten rijde. Klinkt raar maar waar

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.