Vespa-Ciao.NL
:: Ontsteking doormeten..

Home Forums Techniek Elektrisch Ontsteking doormeten..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

A¢iD

Weet iemand waar ik de Ohm-meter op in moet stellen als ik m’n cp-ontsteking wil doormeten? (kabels, spoel en condensator)
      Bij voorbaat dank!

ps: ik weet dat dit eigenlijk in het kleine vragen topic hoort maar er is nogal haast bij, vandaar dat ik even een nieuw topic heb gemaakt, sorry.

barry
      Donateur

Op ohm natuurlijk,je gaat immers de weerstand meten.

A¢iD

En dan bij de grootste waarde beginnen doorgaan tot de kleinste waarde?
          Hoe weet ik dan nou of iets kapot is of niet…?

barry
          Donateur

Inductieve spoelen zijn héél moeilijk te meten.Hiervoor heb je eigenlijk een inductiemeter nodig.Deze geeft direct de waarde in Henri aan.
            Als je meet,en de meter blijft 0 = je spoel kapot.
            Geeft je meter aan,is je spoel goed-,of hij is doorgebrand en ligt het spoel in kortsluiting.

A¢iD

Hoe kom ik er nou achter wát er kapot is?
              ben echt ten einde raad en mn brommermatties ook 🙁

Als het zo door gaat gooi ik mn electronisch blokje er weer onder, mja eerst s uitzoeken wat daar mis mee was..

A¢iD

A¢iD

Heb vandaag nieuwe condensator en laagspanningskabel gekocht. Vespa loopt nog steeds niet. Bougiekabel en dop werken, bobine is 3 weken oud. Dus het kan alleen nog de inductiespoel zijn, of niet?
                  Alvast bedankt…

A¢iD

Kunnen het ook de startsegmenten zijn dat hij gewoon niet start??

J3sp3R
                    Bijdrager

ja

hansieb
                      Moderator

Wel ff helpend beantwoorden he jaspur

Je moet alles na lopen , als je ff searcht heeft iemand een heel handig 10 stappen plan of iets dergelijks gemaakt:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4350

Logische stappen zijn altijd:

– Kijken of die vonkt
                        – Kijken of je benzine nog genoeg is en je vlotter vol komt
                        – Compressie genoeg
                        – Snaar goed strak
                        – Pakt de koppeling hem en voel je dat die de zuiger pakt

Enz… uitsluiten wat het probleem niet kan zijn

A¢iD

Inmiddels ook al andere spoel geprobeert.. nog steeds geen resultaat.. 🙁

stefanp
                          Bijdrager

heej heren, lang gelden dat hier wat gepost is zie ik al,
                            ik heb vandaag ook wat heeel apparts heb een 45km blokje echter elke keer brande mijn condensator door nu heb ik gister voor de zoveelste keer condensator, cp en de spoel vervangen. nu loopt mijn brommer weer top ehmm voor paar uurtjes….. vanochtend liep hij 3 min hij sloeg af en starte niet weer… nieuw bougietje dan maar. ok starten lopen.
                            naja vol gas naar hilversum dan maar halver wege de rit ongeveer 4 km gereden brommer slaat af bij stoplicht en start niet weer… gelopen naar brommer zaak daar bougie gehaald naja erin gedraaid plof plof niks…..
                            iemand enig id wat het nog zou kunnen zijn? cdi is goed heb ik laast ook vervangen zit echt in me blok kan me lichtspoel nog invloed hebben??

mvg
                            stefan

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.