Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ontroesten Met zoutzuur?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door Jonny10.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 augustus 2014 om 19:37 #210758
Hallo allen,
Ik hoop dat het goed staat hier. :bloos
Ik heb weer een opknap citta gekocht, maar nu het volgende:
Ik wil de tank ontroesten en normaal doe ik dat met hg roestoplosser, maar deze tank is net even te ver heen.
Ik zie allerlei middelen om dit te doen zoals schoonmaak azijn en dan een aantal weken wachten.
Daar heb ik dus geen zin in en wil het sneller doen.
Kan dit ook met zoutzuur? Heeft iemand dat al eens getest?
Let wel op het zoutzuur is meestal toch al verdunt dus niet zo verschrikkelijk krachtig dus wat gevaar betreft valt het mee.
Graag meningen hierover!23 augustus 2014 om 20:35 #240867Zoutzuur vreet zich ook in het ijzer.
Dan kan je spoelen wat je wilt maar na een tijdje is het een gatenkaas.Je kan het met tank-cure proberen.
23 augustus 2014 om 20:39 #240868Klopt maar het gaat me om snel van het roest af te zijn en dan ermee verder gaan.
Na het spoelen zal er geen zoutzuur meer aanwezig zijn en dan dus iets van tankcure erin, dat is het plan.
Het gaat mij erom of dit snel kan werken zo.23 augustus 2014 om 20:41 #240869Het zoutzuur krijg je er niet meer uit. Dit vreet zich in het ijzer.
Ik had ditzelfde idee een tijdje terug.
Een snelle google search zal je naar het zelfde antwoord lijdden.23 augustus 2014 om 20:44 #240870Hmmmmm
Dus dit loopt dood dus 🙁
Nog een ander middel wat snel werkt Joeri? Wat je weet?
Of iemand anders?24 augustus 2014 om 01:11 #240871Elektrolyse is de snelste manier 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi24 augustus 2014 om 05:58 #240872Ik zou het met azijn doen. Kost je een paar weken, maar het resultaat is dan prima. Stop ipv een benzinekraan een rubber plug oid in, anders eet de azijn ook het kraantje op.
24 augustus 2014 om 10:00 #24087324 augustus 2014 om 10:26 #240874Ik weet van elektrolyse, maar dat gaat een beetje erg lastig worden met een citta denk ik persoonlijk.
bovendien heb ik helaas daar de spullen en ruimte niet voor.
De schuur staat vol met mijn eigen citta, een R1, 3x citta frame’s met kenteken, een ciao met kenteken en heel veel losse onderdelen en motorblokken etc.
Dus mijn vrouw zal weer blij zijn als ik in de keuken sleutel :P:D24 augustus 2014 om 11:59 #240877De tweede snelste manier zou Tank Cure ontroester zijn denk ik. Kost natuurlijk wel wat, maar het proces zelf duurt niet zo lang. Als er echt veel roest in zit, zoals je zei, dan gaat er sowieso wel wat tijd in zitten (Tank Cure coating bijvoorbeeld zou 1 week moeten uitharden). Kan je denk ik helaas niet omheen.
Voor elektrolyse heb je trouwens geen accu nodig, een gewone 12v lader van een oud apparaat is ook prima. Hoe hoger de ampère, hoe sneller het werkt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.