Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Onsteking probleem
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 7 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 augustus 2015 om 10:32 #211871
Hallo medeforum leden,
Ben al paar keer hier geweest met dit probleem
En aangezien ik oude topic’s niet kan gebruiken dan maar weer een nieuwe.Het probleem is als volgt.
Ruim een jaar geleden heb ik een nieuw uitgevijld blok gehaald voor men dr70.
Vanaf toen alleen maar problemen gehad met mijn onsteking als ik alles gemonteerd heb en cp’s afgesteld heb dan draaid hij 1 slag en slaat hij af en dan vonkt hij gewoon niet meer.(krijgt benzine)de dingen die ik tot nu toe heb veranderd zijn:
Nieuwe onstekings spoel 3x
Nieuwe contact punten 2x
Nieuwe condensator 4x
Nieuwe kabel van het blok naar de bobine 2x
Nieuwe bobine + kabel + bougie + bougie dop 2x
Nieuw vliegwiel 2xDie schimring zit er gewoon tussen en voor de rest zou ik het gewoon allemaal niet weten.
begin me nu wel zeer erg te irriteren haha.Bedankt alvast
18 augustus 2015 om 10:52 #241860Als je je blok onder je brommer vandaan haalt en dan aan het vliegwiel draait komt er dan wel gewoon een goede vonk uit de kabel die uit je blok komt?
Zo ja dan weet je dat je de ontsteking in het carter wel goed hebt aangesloten en het moet zoeken bij de bobine/bougiekabel/bougie.
Kan je eens wat foto’s plaatsen van hoe je je ontsteking monteerd? Misschien zie je iets over het hoofd wat een ander wel ziet.
18 augustus 2015 om 10:57 #241861Hij vonkte eerst normaal goed als ik de bougie tegen ijzer hield en als ik hem start dan loopt alles in de soep
dus neem aan dat alles wel op de goede manier gemonteerd zit.18 augustus 2015 om 11:17 #241862Waar in Limburg woon je? Ik wil er wel eens naar kijken, als ik er even tijd voor heb.
18 augustus 2015 om 12:23 #241863Ik had me moed bij elkaar gesprokkeld om maar weer het blok er onderuit te halen en toen ik het onderuit had zag ik dat men spie gebroken was.
Niks van gemerkt want hij had gewoon compressie.Mijn pc werkt alleen niet mee om te foto’s te uploaden krijg me telefoon niet geopend op de pc.
Maar alles was nog van kabels heel
de onstekings kabel zit onder aan op de cp dan de bobine kabel en dan de condensator kabel.
enige uitleg die ik kan geven nog verder.18 augustus 2015 om 12:54 #241864Ok dan weet je nu in ieder geval waar het aan lag.
Zijn de spiebaan van je krukas en vliegwiel nog wel in orde? Als die zijn uitgelubberd is dat de reden dat je spies breken.
Verder moet je het vliegwiel altijd goed vast zetten door even de koppeling te monteren op het blok voordat je het blok monteerd. Dan kan de spie zich recht vastzetten en heb je geen problemen met gebroken spietjes.
18 augustus 2015 om 13:07 #241866Krukass kan er mee door ma vliegwiel is helemaal uitgelubberd
Ja ik draai altijd even de koppeling er op voor dat ik het blok er ondergooi
Maar hiermee is toch het onstekings probleem toch niet mee opgelost want vliegwiel zat wel strak er op en had gewoon compressie.
Zag ook pas dat hij kapot was toen ik hem met de vliegwiel trekker er af trok normaal zit het vielwiel dan al los18 augustus 2015 om 14:31 #241871Ik weet niet precies wat je bedoelt met “kan er mee door” maar deze passing moet gewoon goed zijn anders blijf je ditzelfde probleem houden. De passing zal namelijk steeds ruimer worden.
Ik zou eerst eens een ander vliegwiel en eventueel krukas regelen voor je verder gaat.
18 augustus 2015 om 15:21 #241872Dit keer was de spie dus het probleem, maar alle eerdere keren..? Je hebt al zo veel vervangen, als het elke keer aan de spie lag, had je dat moeten zien.
Dus… Als je er niet uit komt, kijk ik er wel eens naar (woon in de buurt). -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.