Vespa-Ciao.NL
:: onsteking piaggio ciao mix

Home Forums Techniek Elektrisch onsteking piaggio ciao mix

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

brent3
    Topic starter

beste heb een piaggio ciao mix zonder ontsteking
      het is een 3 spoels onsteking heb een nieuwe besteld wat nu een 4 spoels is
      kan ik deze ook laten werken met de 4 spoels of is dat niet mogelijk ?

RAV77
      Bijdrager

als het goed is past dat gewoon

je houd dan gewoon 1 extra uitgaande draad dan over , die je wel goed moet afplakken of krimpkousje er over zodat die in elk geval geen sluiting kan maken .

ook kan het zijn dat op de nieuwe andere bedradings kleuren heeft dan de orginele had en niet overeen komen met de bedradings kleur van je brommer  ,
        dat even goed controleren welke draad kleur nu waar op zit . en even rekenighouden met welke spoel waarvoor is bedoeld voordat je het aansluit . (

want je hebt straks :
        -1 ontstekins spoel
        -en (3 spannings spoelen die elk wel dezelfde spanning geven maar net een andere stroom) , de ene zal bijvoorbeeld voor het licht zijn , de andere voor claxon , en de 3de voor knipperlichten ofzo.
        – let straks ook op bij de CDI dat die 3 draden ook op goede plek komen , kan zijn dat die kleuren ook niet overeen komen . waardoor een kleur nu een andere functie heeft dan hij voorheen had

kan natuurlijk dat er een uitleg bij je ontsteking zal zitten , die je al verteld welke kleur waar is voor bedoeld
        dan is het alleen opletten of ze wel naar de juiste plek lopen op je brommer .
        maar ook daar valt wel uit te komen

brent3
        Topic starter

de ontsteking spoel lijkt ook op een ander positie te staan als bij de 3 spoels
          kan dit kwaad ?

de kleuren komen overeen met de vorige ik heb ik heb de witte een rood zwarte en een groene
          ik heb een nieuwe bobijn maar nog steeds geen onsteking

RAV77
          Bijdrager

Screenshot_5103

als je een elektronische ontsteking ontsteking hebt , hoort hij er op deze manier erin en word aangesloten op een cdi

Screenshot_5104

Kleur: Rood – Wit – Groen (deze gaan gaan op CDI
            en 1 losse zwarte draad met een oogjes eraan , die uit de CDi komt gaat op frame .

maar heb je toch iets anders in handen , dan even met foto mee sturen of link van het product wat er bij je inzit , dan hebben we iets zichtbaars om te zien wat je hebt aangeschaft

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.