Vespa-Ciao.NL
:: Onsteking afstellen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Onsteking afstellen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steev
    Topic starter

Hallo,

Ik heb al erg lang een probleem met stotteren. Sinds ik een citypower onder mijn brommer heb gezet en hierbij een grotere sproeier stottert mijn brommer. Als hij echt warm is, is het weg. Nu heb ik ook altijd na ontsteking als ik mijn brommer uit doe. Bij de bromboer zeiden ze dat het misschien aan mijn ontsteking lag. Maar hoe kan ik die afstellen ofzo want ik heb elektronische ontsteking? En kan dit ook echt het geval zijn?

Grz!

Poelll13
      Bijdrager

nee een eleckt. ontsteking kan je niet “afstellen” zoals een CP blokje.
        als je ontsteking daadwerkelijk niet goed meer functioneert ligt dit waarschijnlijk aan de bobine 😉

Steev
        Topic starter

En moet ik dan een nieuwe bobine kopen?
          Want ik heb altijd na-ontsteking en het mijn brommer stottert erg en als ik dan ff gas terug neem en weer gas geef is het weer weg en dan komt het soms weer en vooral na hobbels en/of als ik iemand achter op heb wordt het erger. Maar na paar km is het wel weg. St3yn en 1/2 van dit forum zijn hier al geweest die konden het ook niet echt zeggen wat het was misschien iemand een idee?

RiPe
          Bijdrager

Verkeerde sproeiermaat waarschijnlijk
            Doet hij het wel beter als ie warm is? Dan moet je een iets grotere sproeier pakken.

Steev
            Topic starter

Hoe groter de sproeier hoe erger het wordt. Heb nu een sproeier 44, met 43 is het minder erg (maar dan start me brommer amper omdat de maat zo klein is) en met 46 is het veel erger dan is het één en al gestotter. Moet ik dan nog groter proberen?
              Als mijn brommer warm is, is het veel beter. Misschien ligt het aan mijn carb?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.