Vespa-Ciao.NL
:: Onregelmatige ontsteking + aantal kleine vraagjes

Home Forums Techniek Problemen oplossen Onregelmatige ontsteking + aantal kleine vraagjes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike_christiaan
    Topic starter

Ik heb de how-to: (Blok) Revisie en inlaat bewerken nagelopen voor monteren van ontsteking en contactpunten. Het blok loopt echter niet. In de How-to staat dat je het vliegwielspie recht tegenover de meeneemnok moet zetten;

1. maar wat is precies de meeneemnok?
      2. Moeten, als ik het goed gezien heb, zowel de gele, zwarte, en rode draad op het contactpunt geschroefd worden?
      3. Maakt het uit hoe de keerring om zit?

Even iets anders..
      4. ER loopt een zwarte en rode draad vanaf mijn koplamp. Waar moet ik die ook al weer monteren???

Alvast heel erg bedankt, ik sta op het moment namelijk stil!

FonS
      Bijdrager

1. meeneemnok is het ‘hamertje’ aan je contactpunten, dat tegen de excentrische ring, die op je krukas zit, aanloopt.
        2. dat klopt.
        3. de keerring moet met de dichte kant naar buiten, de ‘open’ kant dus naar de binnenkant van je blok wijzend.

4. een draad plug je in op je blok (stekkertje uit je blok, dat vanaf je lichtspoel komt -> te zien in how-to, de spoel met gele draad + stekkertje) andere draad is massa.

Mike_christiaan
        Topic starter

Heel erg bedankt.

Ik heb het probleem zojuist gevonden. De rode draad vanaf de ontstekingsspoel naar het contactpunt heeft tegen het draaiende gedeelte van de krukas gezeten en is daardoor beschadigd. Hoe kan ik dit het beste repareren?

hansieb
          Moderator

Stukje rubbertape erover heen. Als de kabel door is zul je hem moeten solderen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.