Vespa-Ciao.NL
:: Onkruidzaaiers Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Onkruidzaaiers Ciao

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

nice !

haal dat stuur eruit en bewaar het, is een Y-stuur van een oldtimer ciao (van eind jaren 60 tot begin jaren 70)
      ziet er sowieso maar vreemd uit met een moderne koplamp.
      verder mooi dingetje :thumb

Onkruidzaaier
      Topic starter

Ik heb zo’n vreemd idee dat heel de ciao oldtimer is.
        Dus dat de koplamp een keertje vervangen is.
        Hij rijdt verder echt heerlijk, net lekker naar huis gecruised :).
        Dat stuur rij ik gewoon lekker mee door hoor 😉

Mike
        Bijdrager

mooi ding ivar!

ik denk juist en weet bijna haast wel zeker dat t stuur van een ouder type ciao is over gezet. de oudste ciao’s met ronde bagagedrager hadden in principe alleen maar dit V-vormig stuurtje. de ciao zelf is niet ouder dan begin jaren 80 zelf. en toen hadden ze dat type stuur niet eens echt meer.

ik vind het er wel leuk uit zien en het is een gaaf ding! mooie kleur:) veel plezier ermee;):D

Mike

Bartjee
          Donateur

Vet ding Ivar!:D Echt leuk zo’n ouderwets ciaotje:) Toch weer wat anders dan mijn ciao haha:P

(staat ie nog bij Arvid? Anders kom ik zondag denk ik even kijken:D)

ArvidW
            Donateur

Ivar is er net mee terug naar huis gereden, normaal gesproken doe je over dat tochtje net 14minuten en nu….

20:D

Achja, heeft ook wel wat zo dat origineel rijden. Lekker rustig, geen geknetter en waarschijnlijk erg zuinig (volgens boekje van Ciao moet 1:71.4 mogelijk zijn:?

Zit nu een sproeier 39 in maar moet groter, wat is een goeie maat voor volgend setupje

Cilinder Origineel
              Uitlaat Origineel
              Carter Origineel 7mm
              12.10carb
              Luchtfilter Origineel
              Rest Origineel

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

PoliniCitta
              Bijdrager

volgens my word sproeier 36,37 gehanteerd. staat in zo’n handleiding.

dus je zit wel redelijk goed lijkt my

hansieb
                Moderator

Volgens mij is 39 wel prima heur. Ik had op mijn 50cc hok met 10/7 een 37 en perfectos kleurtje.

Leuk ciaotje 😀 opvoeren!!!!

Onkruidzaaier
                  Topic starter

Dussss, weer eens een updateje,,
                    Ondertussen wat kleine dingetjes aangepast aan de ciao, Kilometerteller opgebouwd (vind nogsteeds dat het rijden zonder kilometerteller echt zwaar kut is, moet gewoon iets hebben om op te kijken tijdens het rijden :P).
                    Verder ligt er ondertussen een Proma CC onder. Daar rijdt ie nu dan maximaal 46 mee. met een 95 pully. Niet echt denderende snelheid, maar wel lekker zuinig 😉 laten we het daar op houden. Ik heb er trouwens een 46 sproeier in, en heb 2 gaten in m’n luchtfilter geboord voor de finetuning :P. Verschil is duidelijk merkbaar zonder die gaten!
                    Nu ben ik bezig een cartertje te vijlen en ga binnenkort met een Dr50 + proma rijden.
                    Foto’s ga ik maken als de batterij van de camera is opgeladen, dus over een half uurtje!

Edjuh
                    Bijdrager

Onkruidzaaier :
                      (vind nogsteeds dat het rijden zonder kilometerteller echt zwaar kut is, moet gewoon iets hebben om op te kijken tijdens het rijden :P).

Wat dacht je van de weg:P

Onkruidzaaier
                      Topic starter

niet te bijdehand hè, edjuh 😉

Bij deze: plaatjes 😀

m’n gevijlde inlaatje! is wel mooi geworden, komt binnenkort Dr50 op 🙂

De carters meteen maar even aan elkaar gebraden..

Het Ciaotje 🙂 met de proma 😀 rijdt goed nu! trekt tenminste een beetje lekkerder op

Kilometerteller daar becestigd,, lekker makkelijk zo’n magneetje bevestigen aan spaakwielen!

Gaatjes in het luchtfilter! geloof het of niet maar ze maken het verschil tussen een top van 41 of een top van 46

ArvidW
                        Donateur

Nice, gaat met DR50 wel mooi lopen 🙂

Ga je ophanging bij cilinderkop nog ff fixen voordat flensje van DR50 eraf ligt ? 😛

Home made engine dyno

hansieb
                          Moderator

Krijgt de DR van arvid nog een kietelbeurtje ?

Onkruidzaaier
                            Topic starter

Kheb alleen die bout niet, voor die proma. Kijken of we er iets voor kunnen maken fso.

Hansie, de DR krijgt nog geen kietelbeurtje :P. het hoeft geen racemonster te worden hè 😛

ArvidW
                              Donateur

De DR50 is zelfs van mij 😛

Noujah, Ivar gaf me de tip dat een gast die nog had liggen. Mocht hem meenemen voor 5euro 😛

Zal wel nette 60+ gaan rijden met een acceptabel verbruik, liep bij Thijs eerst erg mooi met leovinci krul 🙂

Home made engine dyno

Edjuh
                                Bijdrager

Hij’s wel spang, alleen de koplamp moet lager.

En dat stuur moet je aan mij verkopen.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 137)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.