Vespa-Ciao.NL
:: Onkruidzaaiers Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Onkruidzaaiers Ciao

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Zou ook nog ff mooie veren bestellen bij de webshop!

En nog wat andere ztuff!

pier
      Bijdrager

Mooie citta!:thumb maar doe er alsjeblieft een andere voorlamp op.
        deze vindtk niet mooi op jouw mooie brommer. dus doe die andere er maar op:D

N!CK\s

mooi ding:)
          die achterbrug zal nou wel steving zijn=) of nie
          jah dat is waar pier, die koplamp staat niet mooi op jou citta

ArvidW
          Donateur

Vandaag weer verder gesleuteld aan de citta, hij rijdt weer!!
            We hebben even snel een stuur geimproviseerd en zijn een rondje gaan rijden. Dit is dus zonder Remmen, zonder Gashendel (een touwtje ;)), zonder uitlaat en zonder benzine in de tank. Wel grappig om ff snel te proberen.
            we hebben besloten dat we er wel zo’n recht stuur op gaan maken, dus nog ff langs de ijzerdump om een goeie buis te gaan halen.

Filmpje van Testrit

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

vet 😀 op een of andere manier ziet hij er ook stabieler uit.
              zal vast ook wel zo rijden neem ik aan 😉

(nu nog niet echt te merken zonder uitlaat, blok misschien niet goed vast en geen stepjes en de rest 😉

Lekker lawaaitje verder

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

ArvidW
              Donateur

(ja, voor dat 4kante stuurtje wordt nu een rond exemplaar door Ivar gehaald;), maar het is voor het gezicht)

En nagels knippen met ArvidW

Slijptol schampte mijn nagel, maarja, als je ermee door metaal kan slijpen dan kom je ook wel door een nagel heen :con

Home made engine dyno

reiniero
                Bijdrager

oow das minder maar citta ziet er egt vet uit met die brug;)
                  trouwens vet achterlicht;):p

G-no
                  Donateur

Die achterbrug vind ik echt vet. Ik heb het ook al lang in m’n hoofd om er een te maken voor m’n SI. En die vinger ziet er weer verukkelijk uit:pest

Thijs v M
                    Bijdrager

Nou arvid, mazzel gahad met je duim.. :con
                      Wat is nou de planning om t stuur en de remmen af te maken?
                      K wil nu wel eens de DR70 op de citta zien (berijden 😉 )

tot maandag

ps, wat zei je moeder van je duim :no 😉

J3sp3R
                      Bijdrager

Tof die brug zo.
                        Al gereden? Die banden zijn verrot. Die ‘groeven’ die erin zitten worden echt raar. Heb nu bij stukken van die ‘groeven’ dat ’t gewoon egaal is met de rest van de band. Uh, snap je? En die banden rijden ook best beroerd bij nat weer. 😛

ArvidW
                        Donateur

Ja zeker hebben we al gereden, zonder remmen, zonder uitlaat, zonder voetensteuntjes (je zou de onderkant van mijn schoenen eens moeten zien=))

Reed eigenlijk best wel goed door, zeker als je bedenkt dat het een 65 puly was:)

Remmen worden mischien vandaag nog aangesloten (is best veel werk, voorrem moet uit elkaar om schoon te maken, achterrem moet uit elkaar om verlast te worden.

Mam vond mijn duim niet zo smakenlijk, ik nu ook niet meer nu er huid tussen mijn nagel door komt groeien 😮

Home made engine dyno

ArvidW
                          Donateur

Vandaag ff hetvolgende gedaan:
                            – gas aangesloten, kabel ingekort en gesmeerd
                            – Voorrem open gehad om te smeren (sprong niet terug)
                            – Voorrem aangesloten, kabel ingekort en gesmeerd
                            – Voetsteuntjes vastgelast (glaasje van laskap was gebroken dus gelast met mijn ogen dicht (best lastig met electrode btw:o))
                            – Koppeling fatsoenlijk vastgezet (ribbelring erachter, ding flikkerde er bijna af:()

En Ivar, je mag voortaan de moeren bij je cilinderkop eens wat strakker aandraaien, dan heb je tenminste dat klepperende geluid van de koppakking niet meer :pest

Foto’s

Citta trekt redenlijk op, tussen de 15-30km uur trekt hij goed op, daarna sukkelt hij wat in en rijd op top 50km uur (gok ik) het zal iig niet veel harder zijn.

D’r moeten dus nog wat dingetjes gedaan worden:
                            – Achterrem verlassen en aansluiten
                            – Spadbord achter iets fatsoenlijks van maken (denk eraan om een spadbord aan achterbrug te bevestigen en niet aan het frame)
                            – kenteken erop
                            – ff goed afstellen (moet met 65 pully echt harder kunnen dan 50 :?)
                            – standaard

En daarna mag Ivar hem uit elkaar halen om hem weer te spuiten:con

Maar hij rijdt echt GEWELDIG, dat ding heeft een wegligging 😐 echt geweldig. Geen speling in achtebrug meer, super stijf frame, fijne zitpositie, echt een ding voor Ivar om lekker mee te Scheuren😀

Home made engine dyno

hansieb
                            Moderator

Vind dat stuurtje maar niks , mag wel een leuker ding op.

Btw volgens mij komt het door de citypower dat die maar 50 gaat , gooi maar eens die techno eronder.

ArvidW
                              Donateur

Haha, stuurtje is idd wat basic:con maby komt er ooit iets mooiers op, maar voor nu is dit al een enorme verbetering met het vorige stuur.

Met die snor uitlaat van jou rijdt ik met een 95 pully (dus 85 op citta) al 54.5 , dus moet Ivar met een echte Cittypower + 65 pully en voor de rest ongeveer zelfde setup toch ook wel 60 kunnen halen :con

Waarschijnlijk komen we er wel met wat afstelwerk, het inlaatje is wat kleiner dan van mijn blok, maar voor de rest is de setup hetzelfde 😀

Home made engine dyno

N!CK\s

mooi ding:thumb

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 137)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.