Vespa-Ciao.NL
:: Onkruidzaaiers Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Onkruidzaaiers Ciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Onkruidzaaier
    Topic starter

ik hoop niet dat er iemand in die staat op rondrijdt 😛
      Dat was echt brak.
      Nu moetk het nieuwe frame nog schuren en spuiten, en daarna maar eens met die achterbrug aan de gang.
      Als ArvidW ook weer eens tijd heeft ;):P.

Heb btw ook een DR70 Evo gekocht, gaat vast leuk rijden 😀

ArvidW
      Donateur

Onkruidzaaier :

Klinkt behoorlijk verwijtend:lol, maarjah wat wil je ook als je en je eigen brommer opvoert en ook nog citta van vriend moet repareren hè…..:P

Maar die achterbrug gaat er zeker komen… en dat is ook wel nodig want mijn DR70evo heeft krukas van vriend zijn citta kapot getrokken;) Segmentplaat kan ronddraaien terwijl krukas stil staat=)

En het lijkt mij ook wel redenlijk idee om op jou brommer die membraam-zijinlaat te gaan testen die we ook nog gaan maken 😉 Of we jatten gewoon thijs zijn brommer:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Onkruidzaaier
        Topic starter

whaha, jah, lekker veel ruimte, voor jouw zijinlaat. Mijn Citta staat open voor alle expirimenten ;).
          Was niet verwijtend hoor. Je staat al de hele week, elke nacht (bijna), die klote citta van thijs, en je ciao te fixen… dus die achterbrug kan nog wel ff wachten :P.

Onkruidzaaier
          Topic starter

Zozo, Laatst een 70Dr Evo gekocht. Dus blokje maar eens uit elkaar gehaald en poorten door getrokken + inlaatje wat groter :).

Alhier, die foto’s:

Klein Carter, best mooi geworden 🙂 als zegk het zelf :P.

M’n nieuwe inlaatgat, beetje vaag geworden, die “bobbel” aan de bovenkant zat er al in, alleen helemaal rechts is het wat slordig geworden :S, niet helemaal tevreden over, maar hij is iig groter :P.

Mooie foto van m’n Groot en Klein carter op elkaar, kan je mooi die nieuwe poorten zien.

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

ben trots op je 😀

looks nice hoor, zal wel goed rijden aangezien je veel power onderin-midden in wil hebben !!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

hansieb
              Moderator

Herr FlicK :
                ben trots op je 😀

looks nice hoor, zal wel goed rijden aangezien je veel power onderin-midden in wil hebben !!

Holmaatje :bier

Ziet er wel netjes uit leo krul eronder ofzo en iets van 60 – 65km/h gaan en dik trekken!

Onkruidzaaier
                Topic starter

Wat dacht je van Cittypower ;), Al die teringrollerbanken hiero :S.

ArvidW
                  Donateur

:thumb Bij het stoplicht ga je me ver achter je laten;) En kun je mooi op je eigen brommer wheelyen;)

Home made engine dyno

ArvidW
                    Donateur

Vandaag ff gaan proberen wat we allemaal gaan lassen aan die achterbrug van jou:

De rode dingen gaan we NIET lassen, dit heb ik geprobeert, maar als je dit op 60-65A last dan trekt heel die 4mm dikke plaat krom. Dan heb je alsnog niets aan je achterbrug

De groene dingen gaan we WEL lassen, dit lijkt mij genoeg om achterbrugje stevig in elkaar te houden, mischien als het echt nodig is dat we met een lagere stroomsterkte de rode dingen alsnog lassen, maar ik denk niet dat dat nodig is.

(foto is alleen voorbeeld van wat voor een soort plaatsen we gaan lassen, natuurlijk heb ik ze niet allemaal aangestreept)

Home made engine dyno

ArvidW
                      Donateur

En we zijn begonnen aan de achterbrug:)

De 2 zeikanten op elkaar, en check eens hoe recht het is:)

Proefopstelling, zo ongeveer gaat het eruit zien

Ik (ArvidW) aan het werk (jaa, lassen met electrodes en de hypermoderne laskap;))

Ivar (Onkruidzaaier) aan het werk

Ook het frame zelf gaan we verstevigen, gewoon voor de lol. Het wordt een rechthoekige balk waarvan de bovenkant bol staat. Best leuk ding om te zien, en ook weer eens wat anders dan zo’n rechthoekige balk

Achterbrug afmaken hebben we nog wel wat tijd voor nodig, maar het gaat zekerweten lukken:)

Home made engine dyno

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

te vet! 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

barry
                          Donateur

Hélaba,nu jullie toch bezig zijn??????Maak deze dan in aluminium!!!Ik heb zo’n achterbrug gekregen van Vespaflappie & deze is zeker sterk,geloof me maar , maar ook ongeloofelijk zwaar.
                            Ik geef maar een tip , maar jullie zijn zeker goed bezig.Ik hoop dat jullie snel resultaten laten zien.

ciaoracer
                            Bijdrager

Arvidw dit ziet er echt vetjes uit.
                              Met welk programma heb je trouwens die achterbrug getekend, want ben zelf ook opzoek naar een leuk 3d programma, maar weet nog niet precies welke iets is.

ArvidW
                              Donateur

barry :
                                Hélaba,nu jullie toch bezig zijn??????Maak deze dan in aluminium!!!Ik heb zo’n achterbrug gekregen van Vespaflappie & deze is zeker sterk,geloof me maar , maar ook ongeloofelijk zwaar.
                                Ik geef maar een tip , maar jullie zijn zeker goed bezig.Ik hoop dat jullie snel resultaten laten zien.

Ik zou hem graag in alu maken….. maar daar heb ik het lasapperaat niet voor. Ik weet dat er beklede alu laselectrodes bestaan maar die dingen kosten 1.60 per stuk :boos: ipv 20cent voor staal. Dus vandaar dat we het van staal maken. Zelf ben ik ook niet handig genoeg om het van alu te maken;)

Hopenlijk vinden we volgende week ergens een gaatje waar we verder kunnen gaan met het lassen / slijpen. Maar we moeten allebei kerstmis vieren en werken-werken en nog meer werken om die brommertjes in de lucht te houden;) (en te sparen voor een auto;))

ciaoracer :
                                Arvidw dit ziet er echt vetjes uit.
                                Met welk programma heb je trouwens die achterbrug getekend, want ben zelf ook opzoek naar een leuk 3d programma, maar weet nog niet precies welke iets is.

Dat 3d is getekent in AutoCAD 2006 , een programma wat veel door architecten / werktuigbouwkundige gebruikt wordt. Het is geen simpel tekenprogramma ! 😛

Gewoon downloaden en proberen, maar neem er wel de tijd voor, anders gaat het niet lukken;)

Home made engine dyno

ArvidW
                                Donateur

Onkruidzaaier :

Zullen we ervan maken: “Als Onkruidzaaier ook weer eens tijd heeft ;):P.”

Dus vandaar dat ik zelf ff verder ben gegaan, dat stuk roest mag over paar weekjes wel weer uit mijn schuur :pest

En hetgene waar ik vooral trots op ben, een achterwiel wat er 100% recht in staat 😀

Verder wordt het frame nog verstevigt (niet dat het nodig is) dan moeten er nog allerlei kleine rommel op het frame gelast worden en kan er mooi dat DR70 blokkie onder met 95-80 pully ofzo;)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 137)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.