- Dit onderwerp bevat 136 reacties, 36 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 10 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 oktober 2006 om 15:04 #443198
die bromboer bij mij in de buurt wilde alleen mijn frame en mijn blok zien.
ik vraag me alleen af wat nou als er controle op het schouwen is (wat de rdw heeeeeeeeeeeeel af en toe doet)
25 oktober 2006 om 15:12 #443199murkus :
als je zon hom made achterbrug maakt he moet je zorgen da je veel ruimte over houd bij waar je blok zit en weinig bij je wiel dus dat jeachter je blok een bijv accu kan plaatsenIk denk er aan om het “doosje” tussen de 2 zijkanten aan de motorblokzijde open te houden, kunnen we daar mooi een scooter filter in doen. Dan heb je tenminste een filter die echt filtert, en die nog eens makkenlijker lucht doorgeeft dan een Malossie “power” filter
Verder heb ik nog wel een cool ideetje om je achterbrug in de vorm van een hele grote X te maken, lijkt mij er wel cool uit gaan zien:D, Maar we hebben nog tijd zat om dat allemaal te bedenken en uit te tekenen:P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 oktober 2006 om 16:19 #443204jelle :
die bromboer bij mij in de buurt wilde alleen mijn frame en mijn blok zien.ik vraag me alleen af wat nou als er controle op het schouwen is (wat de rdw heeeeeeeeeeeeel af en toe doet)
Steekproef… controleren of het schouwen goed gebeurt, dus of alle vereiste nummers ook echt erin staan.
25 oktober 2006 om 16:24 #443205ja maar wat ik bedoelde te zeggen is dat de rdw tijdens zo’n steekproef volgens mij ook meteen je brommer keurt of die wel aan alle eisen voldoet voor op de openbare weg… en wat doen ze dan als er alleen een frame en een blok is.
25 oktober 2006 om 16:58 #443207Steekproef kijken ze alleen of de brommerboer goed schouwt, ze controleren dus of hij de nummer goed op heeft geschreven en er niet mee gesjoemeld heeft.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 oktober 2006 om 16:39 #443220Zooo, updateje
Net terug van het postkantoor en de Aldi,
Heb gisteravond een nieuw frame opgehaald, heeft 4 jaar stilgestaan zonder benzine en zonder tankdop… dus binnenkant van de tank is flink verroest… ook de buitenkant zit wat blad-roest op..

Dus, ik vanmiddag snel een stuur + wielen + blokje eraan hangen, en om 16:00 naar de brommerboer gerent om mijn “brommer” te laten schouwen 😛

zo zag ie er toen uit, kvind het een wonder dat ie hem “goedgekeurd”heeft 😛 (khad niks vastgeschroefd :P)Heb net, 3 liter Cola in m’n benzine tank gegooid, in de hoop dat de roest er een beetje uit wil ;)…
2 november 2006 om 15:17 #443279Nieuwe Ideeen 😛
Nu mijn brommer toch uit elkaar ligt (moet frame opnieuw spuiten + ontroesten).. ben ik eens gaan denken over een home-made achterbrug… omdat mijn achterbug zo flexibel is als een stuk elastiek.
Als je op de stepjes staat.. kan je door je gewicht te verplaatsen de achterbug bewegen.. en daarmee sturen..
Dit voelt niet echt lekker als je een bocht maakt, dus is er het idee om samen met ArvidW een achterbrug te maken..
Ik heb al wat tekeningen gemaakt, in AutoCad.

Dit is getekend in AutoCad en vond ik er wel gaaf uitzien…
Et gaat nog wel ff duren voor het af is, heb namelijk niet heel veel tijd over, en het lassen doen we bij Arvid thuis, dus dat moeten we gewoon per dag afspreken.
Als het af is, word het wel gaaf denkk :D.
En natuurlijk lekker stevig 😀Kben ook van plan een ander cilindertje te kopen, voor op een standaard carter, dus als iemand nog wat leuks heeft liggen, voor een leuk prijsje, hoor ik het graag.
2 november 2006 om 15:45 #443280zo is ie nog nie sterk gnoeg hoor:O:P
2 november 2006 om 15:50 #443281nice, kdenk dat je opzich wel wat dingetjes bij de brug kan bedenken (is natuurlijk maar een schets)
maar bobine ophanging ? misschien een mooiere 😀
misschien redelijk houden met je trapas, lager maken ? zit relaxter met de benen.
misschien een blokkeer pen maken als je ooit een kickstartblokje krijgt ? is toch wel relaxt op een citta..langere blokhoudpunten zodat je je blok beter kunt stellen.
veerophanging een cm naar voren ofzo zodat je wat stugger veert ? of juist andersom..
zo ik dacht ik zeg het even 😀
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 november 2006 om 15:57 #443283Maak der een speciale citta van 🙂 dan ben je voor mij goed bezig!
2 november 2006 om 16:03 #443284Ik zou tussen die bovenste en onderste buis soort van driehoekjes lassen en tussen het achterwiel en het blok buizen dwars en ook met driehoeken!
Dan is het echt een stuk sterker! En t ziet er nice uit.
Voor de rest is alles wat flick net noemde niet verkeerd 🙂2 november 2006 om 16:41 #443285@ Flick: Kwas idd bobine ophanging vergeten, De blok-houdpunten die ik zo heb getekend zijn al wat langer dan normaal.. moet nog ff precies kijken hoe we dat gaan maken.
Blokeerpen kickstart is niet nodig, ik zet wel gewoon 2 stappen en dan benk ook weg.
veerophanging, moetk nog ff naar kijken.. ff bedenken hoe het precies zit..
Dit is idd alleen nog maar een basis, met alle essensiele dingen (behalve bobine ophanging idd :P)@poliniciao: Watk voor de rest met versteviging doe weetk nog niet.. maar tussen de twee zijkanten in komen waarschijnlijk 4 dwarsbalkjes van hetzelfde staal als de lange rechte stukken van de brug..
3 november 2006 om 19:34 #4432973 november 2006 om 19:55 #443298Ik heb een RVS achterbrug gehad destijds gekocht van iemand uit wezep en fredzzz uit groningen heeft er nog d8t ik 2 stuks van als je veren kort zijn en je wilt hoger gaan met je veren las je achter extra lang zodat je citta wat hoger staat dan. Bobine ophaning moet je hebben+ uitlaat demper ophanging voor de achterkant.
20 november 2006 om 20:53 #443529
RebelXD zoals ie op de 1e foto staat lijkt ie net op zon gaar ding dat in eindhoven voor postkantoor altijd staat 😛
nice 3d dingetje 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.