Vespa-Ciao.NL
:: Onderhoud uitlaat

Home Forums Techniek Framedelen Onderhoud uitlaat

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Hey..

Zoals jullie zien heb ik een Leovince Handmade.
      dit is gewoon simpel gezegd na een tijdje een blok roest geworden :S vraag me niet hoe maar ik denk door de pekel, veel sneeuw en strooi zooi.
      maar nu ga ik hem dus helemaal kaalschuren, dat hij weer mooi blank word.

maar hoe hou ik hem nu netjes ?
      Vriend van me zei veel blanke lak lagen (hittebestendig) erover heen doen en daarna met oliein smeren.

maar blijft het dan zo goed ?

graag ideeen 🙂

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Shadox

ja olie dan wou ik net gaan antwoorden. Dat is het beste. Blinkt wel nie meer zo mooi dan maar houd roest tegen

Vincent Vario
        Bijdrager

Ja olie op blank staal is heel mooi, maar als de olie laag dan wat verdwijnt komen de “roest monsters” in actie:cry

Ik zou er gewoon een dikke laag blanke lak over het blanke staal spuiten, en dan kan je er altijd nog olie overheen smeren om hem te laten glanzen

iaccaloco
          Bijdrager

Jah…..
            Probeer ’t es te vragen bij de betere ijzerhandel….
            En dan bedoel ik niet zo’n omhooggevallen gereedschapboer, maar een echt staalbedrijf….
            Leg je probleem aan hun voor, en wedde dazze met een prima oplossing komen?

Laat ‘m galvaniseren…..
            Dan ziet ie eruit als een Heras-hekwerk, of zo’n grote stalen rolcontainer die bij bedrijven staan, jeweetwel….:)

KICKEN lijkt me dat eigenlijk wel….
            Miss. moet ik ook maar es infoën….:P

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

ThieskeCiao
            Bijdrager

ik heb mijn uilaat geschuurt paar weke in gesmeert me olie en nu blijft ie mooi olie moet je er wel op smere als de uitlaat warm is want dan trekt de olie in het metaal…..

gielos
              Bijdrager

Welke olie gebruik je daar voor

ThieskeCiao
                Bijdrager

gewoon de olie die ik in me brommer doe dat is gewone 2tact olie voor scooter

Frenkie
                  Bijdrager

Uitlaat kaal schuren, dan met een gasbrander over de lasnaden heen zodat ze “terugkomen”. Dan goed ontvetten en flink inspuiten met hittebestendige blanke lak. Spuit lekker veel dikke lagen, maar kijk wel weer uit voor druipers. Als ie gedroogd is kun je hem gewoon invetten met olie en je pijp is weer bijna zo goed als nieuw 😀

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.