Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Onbalans pinasco krukas?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 1 maand geleden door lennart.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 februari 2007 om 12:38 #224650
als je daar een dikke cilinder op gooit kun je het waarschijnlijk vergeten.
de hele stevigheid van je drijfstang is weg.
zoals cittadriver ook al zij de H-vorm is weg.
en die zorgt voor de stevigheid.18 februari 2007 om 16:12 #224651Hij liep nie tegen de bussen aan, maar echt aan het metaal van de wangen. Was volgens mij de enigste oplossing, want ik ga niet aan mn wangen vijlen. Het andere wat ik kon doen is een andere drijfstang erin persen, zodat hij niet meer zoveel hori speling heeft. Maar ik denk dat ik dat altijd nog kan doen.
Kijk maar is goed, die H-vorm is nog lang niet weg. Zie je ook aan die foto van de zijkant. Tis enkel mm”s.
Maar jullie kunnen gelijk hebben, hoop t alleen niet8)
Ik gooi m er binnenkort op en dan horen jullie wel hoe die rijdt.@speedbuxy: Heb je al gereden met die kruk ofnie? Ik weet dat t er een is voor zij-inlaat, maar hij is ook inlaat gestuurd. Dus hoort ie t ook goed te doen op een speedengine. Het enige wat me zorgen maakt is de inlaatperiode. Die is namelijk veels te groot vergeleken met een max getunede krukas. Door de volle wang zou dit misschien wel kunnen. Wat zijn jou ervaringen ermee?
mzzl
18 februari 2007 om 16:57 #224655Er is iets krom aan je krukas, anders kan het nooit op je wang aanlopen..
18 februari 2007 om 17:38 #224661Het kan aan mij liggen (of ben ik nou dom ?)
de drijfstang krijgt geen (horizontale, als blok eronder zit gezien) geen krachten op links en rechts ?
alleen naar voren en achteren? dus in mijn ogen moet het wel kunnen46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 februari 2007 om 19:10 #224671lennart :
@speedbuxy: Heb je al gereden met die kruk ofnie? Ik weet dat t er een is voor zij-inlaat, maar hij is ook inlaat gestuurd. Dus hoort ie t ook goed te doen op een speedengine. Het enige wat me zorgen maakt is de inlaatperiode. Die is namelijk veels te groot vergeleken met een max getunede krukas. Door de volle wang zou dit misschien wel kunnen. Wat zijn jou ervaringen ermee?mzzl
Nee ik heb er nog geen ervaringen mee want ik heb het setje nog maar 2 maanden.
Maar hoe liep het bij jou?
Want ik heb mijn kruk ook even bekeken en getest, maar deze wil de wangen link en recht ook wel raken. Maar daar zat jou warm probleem denk ik niet in, want dan had je ook vette tikken of klappen uit het blok moeten komen, want er zit bij de linker wang, de kant waar de koppeling ook opkomt een inham waar de drijfstang dan vet tegen aanzou tikken en dit had jij volgens mij niet toch?
Naar mijn weten maakt linkse en rechtse spelling ook niet veel uit, want zelfs mij nieuwe malossi rhq krukas voor 1 van m,n sprintscooters kan zelf de linker en rechter wang wel aanraken met de drijfstang en met dit soort krukassen rijd ik al 4 jaar sprint races, de drijfstang beweegt denk ik amper naar links en rechts mits de balance goed is.
Dus ik denk dat je probleem ergens anders inzit.
Maar de 185 graden opening van de krukas is wel wat te ver denk ik, want volgens mij mag het niet meer dan de helft van de slag wezen en dus maar 180 graden.
Mijnes is ook 185 graden alleen lijkt deze net zoals die van jou aan 1 kant bij geslepen.
Maar was jouwes makkelijk te starten en trok ie nog goed op?
Want bij te ver geslepen krukas worden dat de problemen.18 februari 2007 om 21:15 #224681@pleasure: Daar heb ik ook aan gedacht, het zou nog kunnen dat er al onbalans is in de wangen waardoor de drijfstang de wang raakt. En dan heb ik een groter probleem en moet ik m laten persen:'(
@Speedbuxy:
Ben er bijna zeker van dat het wel mijn probleem was. er zitten namelijk wel schuurplekken aan de binnenkant van de volle wang. Hij raakt hem alleen heel licht bij mij waardoor ie geen klappen had.
Deze krukas zat in een speedengine die ik voor een paar pakjes peuken van een vriend van me kreeg. Hij heeft m zelf ook niet goed rijdend gekregen.Op het moment dat ie koud was reed ie gewoon goed, maar na een km rijden kreeg ie problemen om in de hogere toeren te komen. na nog een km draaide die met vol gas alleen nog maar stationair waarna die uitviel. Als ik m toen koud liet worden was t weer t zelfde verhaal.
Hierdoor kwam ik tot de conclusie dat ie ergens teveel wrijving had en dat leek me dus ook logisch toen ik naar de wang keek.Dus volgens mij moet ie wel goed rijdend te krijgen zijn. Ik heb jordy een pm gestuurd hoe die het bij hem doet, hij heeft hem ook net.
Maar als jij de hele set heb met de zij-inlaat, hoort ie het helemaal te doen. Daar is ie voor gemaakt natuurlijk.
Kijk trouwens hier ff voor het inlaattimingverhaal
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4179 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.