Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Onbalans pinasco krukas?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 1 maand geleden door lennart.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 februari 2007 om 19:10 #208830
eej allemaal,
http://www.mijnalbum.nl/Album=HIVHKQEP
Deze krukas had ik nog van mijn oude speedengine die nooit lekker gereden heeft.
Die hielt er namelijk mee op als ie warm werd.Nou weet ik waarom, de drijfstang schuurde namelijk lichtjes langs de wangen. Je ziet ook op de fotos dat deze wangen erg dik zijn vergeleken met andere krukjes.
Nou heb ik iets van de drijfstang afgeveild zodat ie niet meer aanloopt(zie foto).
Nu vraag ik mij dus af: Zal ie nu last hebben van onbalans? Of moet ik aan de andere kant dan evenveel afveilen?
mzzl
14 februari 2007 om 19:43 #224622Heb je tussen de krukas en de lagers wel die 2 afstandsringen zitten? anders kan ie aanlopen namelijk.
Plaatje doet het bij mij niet,maar als je niet al te bruut geveild heb t zal het wel meevallen.14 februari 2007 om 19:47 #224623
Ik vind wel dat er veel vanaf is gehaald, ook vind ik het vreemd dat je dit als oplossing hebt gekozen want het moet gewoon goed gemaakt kunnen worden zonder drijfstang af te vijlen.
Tuningskrukasjes zijn over het algemeen al wat minder stevig en willen nog wel eens breken (vooral met 80cc’tjes) dus er nog stukkken vanaf gaan vijlen vind ik wat lijp
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 februari 2007 om 19:50 #224624dit gaat nooit goed dude…
14 februari 2007 om 19:55 #224625is een beetje linke shit nu die kruk want dat ding heeft net zijn stevigheid door die H vorm erin
14 februari 2007 om 20:01 #224626@Arvid:
Heb nog noooooit Tuning asjes gezien waarbij de drijfstang brak, wel vaak de uitstekende as….
Volgens mij heb je dat ooit verkeerd geinterpreteerd??(ik heb er al 3 zien breken!)…
14 februari 2007 om 20:03 #224627Ah zo,ik dacht dat de wangen langs het carter schuurde.
Dit ziet er redelijk drastisch uit ja…:con
Gewoon proberen dus!
14 februari 2007 om 20:19 #224628huh waarvoor is daar weer zo krom aan gebeunt???
14 februari 2007 om 20:22 #224629moet je even lezen 🙂 hij zij dat de drijfstang in de wangen hapte
wat ik overigens wel een beetje vaag vind
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 februari 2007 om 21:33 #224630Vespaflappie :
@Arvid:Heb nog noooooit Tuning asjes gezien waarbij de drijfstang brak, wel vaak de uitstekende as….
Volgens mij heb je dat ooit verkeerd geinterpreteerd??(ik heb er al 3 zien breken!)…
Daar heb je idd gelijk in, ik heb van man waarvan ik mijn cilinder gekocht heb gehoord dat hij in 15 jaar al 3 racekrukassen had versleten, 2 waren er idd gebroken aan uitstekende as en een andere was gehele big-end lager vastgelopen zei hij.
Maar alsnog lijkt mij het verzwakken van de drijfstang geen goed idee, het is niet s voor niets zodanig dik gemaakt:?
Maar alsnog zou het best sterk genoeg kunnen zijn, kunt er alleen maar achter komen door het te proberen.
Ik zou niets van je krukas afhalen, krukas is namenlijk uitgebalanceerd Zonder de drijfstang ! Dus je hoeft er niets af te halen, dat doet men ook niet als je bijvoorbeeld een een zwaardere zuiger monteerd (bijvoorbeeld van een zeta) Dus lekker zo laten.
Mocht je het niet meer vertrouwen kan ik je wel een 10pen naaldlager drijfstang opsturen, kun je die erin laten persen en dan direct laten kijken naar de te weinig ruimte.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 februari 2007 om 01:25 #224645ik weet dat t een drastische oplossing is, maar van de voorkant ziet t er een stuk erger uit dan van de zijkant. Kijk maar op de andere foto. Daar zie je dat er maar heel weinig vanaf gehaald is.
Denk dat de horizontale speling iets te veel is waardoor ie langs de wangen schuurde, en dat dat steeds erger werd toen ie warm werd.Nou vraag ik me nog steeds af of ik t aan de andere kant niet ook moet doen om onbalans te voorkomen?
18 februari 2007 om 01:38 #224646@ArvidW: Heb trouwens nog een fotootje van de inlaatperiode toegevoegd aan mn album als je t boeiend vindt 😉
18 februari 2007 om 09:53 #224647Dit is een pinasco krukas voor een zij inlaat setje van pinasco voor een 2e carb.
Dit kan je zien aan het gat in het lager, ik heb namelijk z,n compleet pinasco setje liggen en daar zit presies z,on krukas bij.
Wat waarschijnlijk heeft aan gelopen zijn die 2 ronde bussen op foto 1,(die met die beschadigingen)
dezen zitten bij mijn krukas ook wat los met als resultaat dat de drijfstang er soms tegenaan komt.
Oplossing was dan ook geweest om die bussen vast te lijmen.
Want wat je nu gedaan hebt is je krukas verneuken, want deze is nu zeker weten best in onbalance en best verzwakt, ik zie hem met een krachtige setup rustig afbreken.
Dus zou als ik jou was voor een ander krukje gaan kijken want deze is weg.18 februari 2007 om 10:13 #224648
erikbloemberglijmen???????????????? :P:P:P:P:P:P
18 februari 2007 om 10:44 #224649Jahoor met locktite was dat heel goed mee te lijmen geweest.
Ze zitten namelijk maar een beetje los het is niet dat ze er zonder lijm uitvallen.
Maar vind het sowieso wel slecht van pinasco dat ze die bussen er niet wat vaster erin geperst hebben. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.