Vespa-Ciao.NL
:: Olliegasselt Polini 41mm LC , incl wp , vario

Home Forums Perso’s Projecten Olliegasselt Polini 41mm LC , incl wp , vario

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 310)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

olliegasselt :

idd FonS dat zijn ze !!!

Ik had ze nog nooit van dichtbij gezien .

ze staan erg vet onder de Ciao !

Mama mia , ik heb even terug zo’n set velgen naar het oud ijzer gebracht + een race frame,omdat ik het niet verkocht kreeg.
      Dat had dan morgen een mooi cadeautje voor je geweest.miljaardedju!!

olliegasselt
      Topic starter

Zo vandaag even het blok van Hansel in de wasmachine gehad en de pakkingvlakken goed gereinigd .
        Daarna weer gemonteerd en hij is weer klaar voor de nodige km’s .

foto’s van het gereinigde carter :

schoongemaakte Evo zuiger , de zuiger heeft best geleden ik heb de oneffenheden met P1200 waterproof glad geschuurd .

Schoongemaakte en ontvette 43mm DR evo Cilinder

Nieuwe Parts

Carter gemonteerd oliepompzijde

Carter gemonteerd ontstekingszijde

Blokje gemonteerd ontstekingskant

Blokje gemonteerd oliepompkant

Kan onze Hansel weer fahren !!!!

Docs
        Donateur

ziet er netjes uit;) nou zien hoe die loopt, maar dat zal vast als een tierelier gaan.

Loek
          Bijdrager

Haha wasmachine, ik neem aan dat je vaatwasser bedoelt? Anders heb je nu grijze onderbroeken ben ik bang:?

barry
            Donateur

Zo,Olaf is hier net vertrokken.Was héééééél gezellig.En had ook een lekkere taart meegebracht.
              Hij heeft hier op enkele uurtjes héél wat meegemaakt,maar dat laat ik hem liever zelf vertellen.

Shaker
              Bijdrager

nou je hebt me nieuwsgierig gemaakt, barry 😀

olliegasselt
                Topic starter

@ Loek , nee ik bedoel een professionele wasmachine voor motoronderdelen !
                  Ik kan daar gelukkig gebruik van maken op het werk .

olliegasselt
                  Topic starter

Nou vandaag een paar uurtjes bij onze Barry vertoefd .

ik werd heel gastvrij ontvangen door een kwart dronken Barry ( teveel biertjes gedronken bij de visclub )

ik heb toen samen met hem even naar zijn minimale verzameling van 400 stuks modelbouwmotoren gekeken waaronder een aantal hele speciale !! Super mooi allemaal .

Hierna nog even de visspullen en de uiterst kleine en slecht uitgeruste garage bekeken :pest
                    Ook nog even de trap op naar de rijk gevulde hobbykamer op de eerste verdieping .
                    Barry heeft een hele rare wekker , deze is namelijk voorzien van bijtels en boren 🙂

Er werdt even uit het niets een heerlijk diner voorgeschoteld met een biefstukje en patat uit eigen tuin ! die Barry is ook van alle markten thuis . Chapeau voor de gastvrouw .

Na het eten gingen we voor het echte werk , de pulse-jet moest natuurlijk gestart worden en dat lukte natuurlijk direct .
                    T*ring wat een geweld .
                    Maar onze Barry vond het nog niet genoeg en moest nog even de buren en zelfs heel Hombeek terroriseren met zijn turbine .
                    Na de nodige procedures , +/- 5 seconden begon het gevaarte te leven op gas .
                    Door de electronica werd daarna vol automatisch overgegaan naar Kerosine / turbine fuel en werd het schattig kleine turbinetje vakkundig door commandant Barry opgetoerd tot 130.000 RPM ongeveer gelijk aan het toerental wat mijn Ciao ook haalt :lol

Na het apparaat te hebben stilgelegd stond Barry stijf van de adrenaline , zo erg zelfs dat hij amper nog uit zijn woorden kwam .

Ik heb toen nog even live een vakkundige how-to gekregen van Barry hoe een uitlaat te maken .

Barry al met al een geslaagd en gezellig bezoek bij leuke mensen .
                    Ik kom graag weer , Zotte Belg

barry
                    Donateur

Ja,die turbine had weer heel wat in zijn mars.De struiken vlogen bijna weg.
                      En het was gezellig.

olliegasselt
                      Topic starter

Straks heeft Hansel zijn gereviseerde 43MM Dr Evo blokje omgeruild voor een ander te reviseren elec. blok .

Dit blok is van een vriend van hem , en deze vriend heeft het blokje via VC.nl gekocht en zou plug&play zijn .

Nou dit is niet helemaal waar zie de foto,s

Te reviseren elec. blokje ontstekingskant

Te reviseren elec. blokje kleine carterhelft

Cilinder met diepe kras en kleinere voelbare krassen

Verloren zuiger met ultra diepe kras ( waar komt die kras vanaf ? )

Zuiger onderkant t.h.v. uitlaatpoort ( waar komt nu die kras weer vanaf

De oorzaak is gevonden ! 2 cm zuigerveer is spoorloos verdwenen !

Waar komt die M6 bout vanaf , natuurlijk uit het carter ) zat dus echt op deze manier in het vliegiel na demontage

Blokje compleet uit elkaar

Als je goed kijkt zie je dat ze op de krukas ( ontstekingskant ) de chimring vergeten zijn met een aanlopende
                        wang als gevolg

Het carter aan de binnekant met ontzettend veel aanslag ( waarschijnlijk door de missende zuigerveer )

Klaar voor de wasmachine komende maandag

Cilinder is niet meer te redden , dus dat zal waarschijnlijk een nieuwe worden .
                        Maar eerst even overleg plegen met de eigenaar

FonS
                        Bijdrager

Andere theorie: er is een oogje van een pistonclipje afgebroken (zie foto 4) , dat heeft de zuigerveer gebroken en zo al die schade veroorzaakt.
                          Cilinder kun je weg gooien inderdaad… Fijn plug & play blokje zeg :con

hansel
                          Bijdrager

nu moet ik ook maar eens zeggen………..DANK JE WEL olaf

blokje draaid als een klok 😉:thumb

donderdag 20 uur blokje afgeleverd bij olaf

aantaal pm´s gewisseld

vrijdag 20uur30 pm ….. blokje is klaar :):o ……………is dat snel of is dat snel ??

maar ivm werk vandaag 17uur afgehaald

verwarming in het schuurtje aangezet en dran :lol

leuk dat ook spontan geholpen word

moet morgen alleen nog mijn carb proberen aftestellen.

heb daar nog een rare probleem

dat met de blok van mijn kennis is minder leuk .

denk je ,koop je hier in het forum een blokje kan je niets fout doen ,omdat het ja plug & play zou zijn,

kom je zoiets tegen .

maar voor de hulp van olaf noog eens bedankt

groetjes sören

Mendo
                            Bijdrager

Hoi

Ben de eigenaar van het blokje, een eerste instantie , olliegasselt , bedankt voor

de snelle hulp met het blokje :thumb

Wat ik niet snap is dat hier onderdelen in het forum verkocht worden , zeker ook niet goedkoop ,

een deze blijkbaar van de puin afkommen,

dit is now de 2e keer dat het mij gebeurt,

een ik was van mening dit forum is bedoeld oom elkaar te helpen.

maar ja , as het opgestuurd wordt denk jij ben jij van de rommel af.

op iedere keer bedankt “verstuurder”:((

barry
                              Donateur

Beste Mendo , ik heb nog nooit iest defect of troep verkocht hier.
                                En wie heeft het jouw verkocht dan??Je kan dan zo zijn white list invullen.

Mendo
                                Bijdrager

Ok , natuurlijk heb jij gelijk , niet iedereen verkoopt troep.
                                  Dat wou ik darmee niet zeggen, alleen heb ik 2 keer iets gekocht,
                                  een de motor was niet goedkoop., een 2 keer mis.

Ik persoonlijk zou het niet doen, wij zijn toch allemal vespa vriende.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 310)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.