- Dit onderwerp bevat 309 reacties, 62 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 2 maanden geleden door pepko.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 december 2009 om 18:51 #456758
Ik rij er heel weinig mee zowiezo alleen asl het mooi weer is !
Op de pk zit een begrenser ( euro-begrenzer ) op maat werkt erg goed .
Met de begrenzer ingeschakeld loopt hij +/- 60 Km/HAllen op de ciao zit geen begrenzer en dat is ook niet zo makkelijk te maken met CP .
28 december 2009 om 20:08 #456760Shaker :
Bas94 :
Beter 🙂 Zo’n PK mag standaard toch maar 45Km/u ofniet ?
offtopic: alle voertuigen met een bromkenteken mogen maar max 45km/h ;).
ontopic: Ciao is leip maar vind die pk setup toch ff wat leiper 😀kon toch ook als motor ingeschreven zijn,aangezien hij 100+cc heeft:bloos ?
nuja, een kenteken is voor mij wel enkel een kenteken, dit hebben ze in BE niet 😉28 december 2009 om 20:28 #456762@ Bas94 ,
idd zo kan je het ook zien , maar voor een PK50S krijg je in NL nooit een motorfietsregistratie .
Dus mijn PKtje is gewoon gekentekend als bromfiets .29 december 2009 om 13:51 #456778Is wel jammer want ik zoek eigenlijk een pk125s of een pk50s om te laten keuren tot motor. Maar ik heb al leuk speelgoed Klik hier maar eens. Ergens op de helft zie je mijn P200e (yeeaaah edition)
Verder, lekker bezig en volhouden!
29 december 2009 om 15:27 #456784Je kunt bijvoorbeeld een kreidler RMC’tje omkeuren naar motorfiets (RS) > dikkere cilinder (wel 50cc), dikkere carb, dikkere naven/schijf etc. Een PK50 kan ik theorie wel een pk125 worden.
29 december 2009 om 17:58 #456796Mooi perso, je pakt de dingen serieus aan!

Leest lekker weg in volledige NL zinnen!
enne…Volvo wit is niet lelijk! 😉kan iemand mij als newbie uitleggen wat de lol is waterkoeling?
Heb je prachtige onderhoudsvrije luchtkoeling en dan ga je spelen met water (en vuur ? :D)29 december 2009 om 18:13 #456799Het ziet er gewoon geweldig uit! Helemaal opmaat gemaakt voor de ciao, de pomp, de radiateur en de slangen geven je ciao een race-look.
En ik vind de pomp ook wat van een turbo hebben, heerlijk hoe die erbij zit hehe.
Maar als ik je dat uit moet leggen kan je het waarschijnlijk niet waarderen:(
29 december 2009 om 18:14 #456800@ miniciao1968 ,
idd ik pak altijd alles serieus aan .
Mij is altijd geleerd ” als je iets doet , doe het direct goed ” dus vandaar .Het Volvo wit is pr8ig al zeg ik het zelf , helemaal als mijn velgen klaar zijn .
Voor mij heeft de waterkoeling een meerwaarde omdat ik er al vanaf 1994 mee gereden heb ,
en dat ik het het mooiste cilinderkitje voor de Vespa vind .
Er zijn zeker snellere kits in omloop maar dit ziet er op bijv. een Ciao altijd erg indrukwekkend uit .
Ook loopt het geweldig en wil het best toeren draaien .29 december 2009 om 18:16 #456801@ Edjuh ,
Jij begrijpt het kerel
30 december 2009 om 13:43 #456814Zo vandaag even de vers aangekochte Ciao opgehaald bij Ziggz .
De Ciao was precies zoals omschreven en er zijn nog veel Parts bij , thnx Ziggz
Hierbij de foto’s van de Nieuwe aanwinst :
Ciao gewoon 8erin de bagageruimte van mijn auto

Blauwe Ciao linker zijkant
Blauwe Ciao rechter zijkant

Wat mij direct opviel was het oud type voetenlankje incl. bevestiging en ook het oud type zijkappen .
Ook zitten er oud type remhandles op en mist de bevestiging voor een eventueel kapje rond het stuurslot .Dit nieuw projectjemoet uiteindelijk resulteren in een oldskool caferacer MET spaakvelgen !!
Ik zie jullie reacties graag tegemoet
30 december 2009 om 13:46 #456815Nice8) spaakvelgen hebben wel wat vind ik. weet alleen niet of het lijkt bij een racer, maar dat zullen we snel genoeg zien:D
30 december 2009 om 14:03 #456817
sjaak trekhaakzeker een nette brommer, spaakvelgen zijn ook mooi alleen zou ik er een paar mooie semi slicks opleggen;)
30 december 2009 om 18:02 #456822Ik post even een foto van de jaren 70 cafe racer stijl die ik wil hebben .

Even op zoek naar een Bravo vorkje , oldskool koplamp en oldtimer gebogen stuur !
30 december 2009 om 18:12 #456823vind je 7serie mooier :lol
haha, ben benieuwd wat je van de ciao gaat maken!
3 januari 2010 om 14:28 #456884Zo even een update ,
het blokje voor de Cafe Racer is eindelijk klaar ondanks wat problemen .
De eerste setup was :
DR 50cc snel
Ori geveild en geboord carter
Krukas berekend
C3 lagers
13 / 13 Carb @ 68 sproeier
Malossi filter
Techno Estoril terugloopuitlaatBij deze setup had ik het probleem dat er een enorme tik uit het blok kwam bij stationair en licht verhoogde toerentallen .
Na onderzoek bleek de DR 50 het probleem te veroorzaken doordat de achterkant van de zuiger kon kantelen op het moment dat de zuiger in b.d.p. stond .De DR weer op de plank gelegd om een x te laten honen en dan een overmaatse zuiger erin .
Heb er veel werk aan gehad met booster door te prikken etc. en weggooien kan altijd nog .Nu ziet de setup er als volgt uit ,
Malossi 41mm 60cc
Avionic 41mm hd kop
Ori carters geveild en naar 13mm geboord
Spoelers doorgetrokken
Poorten in carter aangepast aan de cilinder
Krukas berekend en bewerkt
C3 lagers
13/13 Carb @ 68 sproeier
Malossi filter
Techno Estoril terugloopuitlaat .
Blauwe trekveertjes in de koppelingLoopt erg mooi maar wooral agressief ondanks de mindere uitlaat .
Ik d8 zelf om nu een Polini top-one of een Simonini Racing te halen , om een nog beter resultaat te krijgen .Nu alleen nog even een nieuw kraantje monteren , dit kraantje is afgebroken .
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.