- Dit onderwerp bevat 309 reacties, 62 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 2 maanden geleden door pepko.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 april 2010 om 09:30 #459881
ziet er grandioos uit olaf

dat coaten is wel zo gaaf!
lekkere originele kleuren.ben benieuwd als die in elkaar zit.1 april 2010 om 09:33 #459882Nog een update !!
Ik heb de door mij lang gezochte en fel begeerde Simonini 42mm LC binnegekregen van Daffy35 .
Thanx man
Ik wilde deze cilinder al heel erg lang hebben , en gelukkig had ik genoeg geboden .
Daarbij heeft Daffy er nog een aanltal leuke gadgets erbij gedaan waaronder de
Simonini uitlaat met 27mm flens .Nu heb ik alles bij elkaar om mijn droomblokje te bouwen .
Te weten :* Polini Speed-engine Electrisch
* Nuova Mazzucchelli volle wangen Pen 10 krukas
* Simonini zij-aanzuiging klein carterdeel
* Simonini 42mm LC cilinderkit incl. cilinderkop
* Simonini 27mm uitlaat
Bij het in elkaar steken van het blok liep ik tegen een probleem aan wat ik nog nooit eerder
gehad heb .
De uitlaatpoort komt niet voorbij het carter , zie de onderstaande foto .
Heeft iemand dit probleem eerder gehad ?
Zo ja wat is je oplossing ?Ik kan eventueel de cilinder eerst monteren en dan pas de draadeindes , maar
indien ik dan een keer onverwachts de cilinder eraf moet pakken moeten dus ook
de draadeindes eruit !Slijpen of zagen aan mijn maagdelijke Speed-Simo-engine wil ik eigenlijk niet :no
1 april 2010 om 09:36 #459883kun je de uitlaatpoort er zelf niet eerst afhalen en als de cilinder erop zit pas er indraaien?
of gaat het niet op de flens?past zo’n cilinder wel op een ciao of moet dat op een citta?
btw super mooi blokje! 😀1 april 2010 om 09:40 #459884@ Zeebodem FM ,
dat coaten is inderdaad erg mooi !
Het enigste wat ik mis is de diepe glas van een mooie laklaag .Daar staat wel tegenover dat de coating nagenoeg onverwoestbaar is .
Ik heb deze UM80 aan laten brengen , dat wil zeggen dat de coating over
80 jaar nog in dezelfde staat zou moeten zijn als nu .Beschadigingen etc. natuurlijk daargelaten .
Al met al een aanrader
1 april 2010 om 09:42 #459885
sjaak trekhaakik zou gewoon kijken of je niet een stukje van het carter vlakker kan maken zodat die er net langs schuift.
1 april 2010 om 09:42 #459886😀
Mooi blokje heb je daar!Probleem met die uitlaatpoort zou ik oplossen door gewoon een stuk van het carter af te zagen, en als je dat niet wil doen gewoon effe flink de frees erin. Maar je hebt kans dat de uitlaatflens niet meer over de uitlaatpoort past.
1 april 2010 om 09:43 #459887@ Goedguus ,
de poort is niet schroefbaar zoals bij bijvoorbeeld een DEPS .
Het lijkt een Citta c.q. Si kop maar het is toch echt voor een Ciao .
Hij past ook gewoon binnen het frame van een Ciao
Het is inderdaad een super mooi blokje en ik was al lange tijd op zoek
naar de cilinder .
Het Speed-Simo cartertje heeft braaf alle tijd liggen wachten 😀1 april 2010 om 09:47 #459889@ TimoO en sjaak trekhaak ,
Het liefste wil ik eigenlijk niet hakken en zagen , dat heb ik vroeger al genoeg gedaan met een Aussie aan 😀
Maar er zal inderdaar niks anders opzitten dan het carter te bewerken :'(
1 april 2010 om 09:55 #459890olliegasselt :
@ Goedguus ,
Het lijkt een Citta c.q. Si kop maar het is toch echt voor een Ciao .
Hij past ook gewoon binnen het frame van een Ciao
bedoelde eigenlijk meer de aansluiting van de slangen op de cilinder 😉
valt dat niet binnen het frame?1 april 2010 om 10:02 #459891@ Goedguus ,
die vallen wel in je frame en zijn inderdaad demontabel !
Dus ik zal precies moeten bepalen waar de flensen komen en daar vakkundig gaatjes moeten maken .1 april 2010 om 10:13 #459892als ik kijk zitten ze net iets voor de blokbouten maar dan zou je onder net op de rand van het frame zitten? ben iig zeer benieuwd hoe dat er uit ziet onder een ciao.. suc6 ermee 😉
1 april 2010 om 10:47 #438717Ach ,
ik heb met het Speed-Simoblokje nog wel tijd !
Eerst moet de Citta in elkaar gezet worden , dit heeft prioriteit .1 april 2010 om 10:59 #459893damnnnn olaf……..
wat een blok man8)8)
hoop hem eens real live te bewonderen op een tourtje;)1 april 2010 om 11:04 #459894Mooie wielen en frame:) Alleen ik begrijp de keuze van een noppenband niet omdat die echt heel slecht is voor in de stad. Meerdere mensen zijn ermee uitgegleden op citta-forum. En de admin van citta-forum heeft nu nog last van z’n knie door z’n noppenband:|
Ik dacht vertel het je maar even aangezien je je vrouwtje liever heel wil houden..
1 april 2010 om 11:36 #459895@ Zeebodem FM ,
dat is wel de bedoeling 😉
@ Lampenkap ,
echt waar ?
In ieder geval dank je wel voor de TIP !
Kun je mij ook aangeven onder welke omstandigheden ?Ik heb gekozen voor de noppenband omdat mijn Citta vroeger dat ook had ,
en ik dat er een beetje bij vind horen . -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.