Vespa-Ciao.NL
:: Oeps. Cilinder gevallen. Koelribben gebroken.

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Oeps. Cilinder gevallen. Koelribben gebroken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gratje
    Topic starter

Tja  Ik lette even niet op en toen viel mijn DR cilinder van de werkbank. Met als resultaat 3 koelribben gebroken.
      Meteen de vraag: nog bruikbaar? Te repareren? Überhaupt de moeite waard?
      20180929_22045920180929_220606

zevenenergie
      Donateur

Kan nog gerepareerd worden, maar zeker de moeite niet waard.  Ik zie krassen, een gescheurd hemd en waarschijnlijk ook een stootrand. Dumpen die handel.
        Er mee rijden tot hij er bij neervalt, kan natuurlijk ook  😉

Martino
        Moderator

De koelribben zijn weer aan te lassen of zelfs zonder mee te rijden, maar inderdaad een gescheurd hemd zal voor de grootste problemen zorgen. Ik zie overigens een DR evo cilinder, maar met andere zuiger?

Gratje
          Topic starter

Het blokje zou lopend weggelegd zijn toen ik het kocht.
            Lijkt er meer en meer op dat dat nooit heeft kunnen lopen.
            De zuiger zou een asso zijn. Volgens @Wilk1985
            20180416_183210
            Maar gewoon de schroot op  De zuiger bewaar ik gewoon.

Dan een tip gewenst:
            Malossi, Polini of DR terug kopen 43 mm. Trekkracht is prio, hoge toeren niet
            Bij jmpb zijn alle 3 cilinders te koop.
            Rijd nu met de imitatie 43 mm maar verwacht dat die het niet lang volhoud

zevenenergie
            Donateur

Mijn voorkeur is de DR 43 mm. Goedkoop fel en zeer duurzaam.
              Ik zou de imitatie gewoon oprijden, wie weet hoelang hij mee gaat.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Ik zie nergens dat het hemd gescheurd is. Heb je daar een foto van? Anders wil ik de cilinder wel als je hem toch weggooit ..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Gratje
                Topic starter

20180930_11474220180930_11473520180930_114801Je voelt hem met je nagel. Maar is er niet doorheen.

MCBoss
                  Donateur

Zo heb ik een nieuwe 43mm DR liggen.
                    Ook een scheurtje bij het hemd.
                    Ik weet ook even niet wat ik er mee ga doen, maar denk gewoon monteren en rijden.
                    Ik heb meerdere 43mm DR’s nieuw liggen hoor als je er 1 nieuw wilt kopen 65 euro ex verzenden.

Crullie
                    Donateur

Volgens mij is er een keer een pistonpen borgclip los gegaan en even tussen een zuiger en cilinder heeft gezeten(paar slagen), het is een begin van een breuk en zal onder belasting verder scheuren !

Mooi die zwarte vegen van een stalen ringetje die even dacht dat die zuiger was  😛

Op de hemdscheur na is de cilinder nog goed te gebruiken volgens mij.

TICKLING BARN

Rick.
                      Bijdrager

Je kunt hem nog wel proberen te gebruiken met dat gescheurde hemd, maar dan moet je wel het deel van het hemd daar weghalen met de scheur erin. Zou moeten werken, qua koeling komt het ook wel goed denk ik

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.