:: O-ring tankdop met slot
-
Nu wil het feit dat de levensduur van de o-ring van mijn tankdop pak ‘m beet een week is, en dan scheurt hij door. Hebben jullie hier ook last van? En heeft iemand hier een remedie voor? Word er namelijk erg moe van dat die dop constant zo los in m’n tank hangt en dat bij elke hobbeltje m’n hele Citta onder de benzine zit. Het viel me trouwens ook op dat hij met ring trouwens redelijk moeilijk er in- en uit te halen is. Zit behoorlijk strak.
Een rubberen o ring kan niet tegen benzine. Je moet er een van viton kopen dan gaat het goed 😉
Enig idee waar ik die zou kunnen vinden? Heb namelijk geen idee wat de diameter en dikte is.
Je meet de binnenkant van je tank op en de diameter van de groef van je tankdop.
Dan heb je de buitendiameter en een dikte als de dikte bij voorbeeld 3,4mm gemeten is bestel je 3,5mm.
De ring zou ietsje dikker moeten zijn want dan sluit hij goed af. De breedte van de groef kan ook de dikte van de ring zijn maar dat hoeft niet. want in veel tank doppen zitten geen o ringen.
Een auto materialen handel heeft het.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.