Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Nog steeds geen startende ciao
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 6 maanden geleden door Roestige Ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 april 2013 om 16:54 #222554
Losse draadjes maken nergens contact met iets. Ik heb nu onderhand wel gewoon een vonk. Ook uit mn bougie. T is nu puur afstellen denk ik zo.
16 april 2013 om 16:57 #222555is de bougie nat als je gerend hebt met de brommer?
16 april 2013 om 19:25 #227975Zal ik zo nog ff snel testen. Maakt t uit of je heel weinig rent of moet t echt ff rennen zijn?
17 april 2013 om 02:43 #229117Flink rennen of de boormachine.
17 april 2013 om 11:20 #237282In eerste instantie raakte hij niet nat. Toen heb ik ff wat benzine in mn bougiegat gedaan en toen bleek dat mn koppakking nek was. Ff een andere en das nu verholpen. Maar nu heeft hij weer geen vonk, verdorie. Ik heb ff wat foto’s gemaakt van mn ontsteking en mn bobine, ik weet wel dat er van de zijkant van mn ontstekingsspoel een stukje is afgebroken, maar hij zit nog wel aan het geheel vast. K weet niet of dit heel erg is. Maar iig, kijk ff naar de foto’s en geef mij feedback svp!
[pfs]4957-cam00207[1].jpg[/pfs]
[pfs]4957-cam00208[1].jpg[/pfs]
[pfs]4957-cam00209[1].jpg[/pfs]
[pfs]4957-cam00210[1].jpg[/pfs]
[pfs]4957-cam00211[1].jpg[/pfs]
17 april 2013 om 12:22 #229292Ipv van pfs moet je er jpg zetten voor je foto´s zichtbaar te maken;)
17 april 2013 om 12:59 #228157OK naja, iig heb ik wel een vonk van mn blok uit, maar niet op mn bougie. Dalijk dus nog maar alweer een nieuwe bougie regelen en testen.
17 april 2013 om 15:02 #235786andere bougie dop proberen misschien?
20 april 2013 om 16:27 #228261Heb inderdaad ook een nieuwe bougiedop geprobeerd maar zonder resultaat. Helaas.
EDIT:
Goed, ik heb dus even gekeken. Nieuwe bougie + bougiedop heeft niks uitgehaald. Ik krijg nog steeds wel een vonk uit mn blok, maar dus niet van mn bougie. (vonk uit blok is getest door ff dat kabeltje wat naar mn bobine gaat vanuit mn blok tegen de cilinder aan te houden. Vonkte als de tering). Het enige wat ik dan nog kan bedenken is de bobine, maar deze is ook nog wel best nieuw. Kan t niks anders zijn? Heb ook al mn frame opgeschuurd onder de bobine voor beter contact, maar niks. Iemand ideeen?21 april 2013 om 09:37 #221031Condensator??
21 april 2013 om 11:12 #227865Condensator is brand spanking new. Hoe kan ik de bobine testen? Iemand een idee?
21 april 2013 om 15:57 #222883
AnoniemRoestige Ciao :
Heb inderdaad ook een nieuwe bougiedop geprobeerd maar zonder resultaat. Helaas.EDIT:
Goed, ik heb dus even gekeken. Nieuwe bougie + bougiedop heeft niks uitgehaald. Ik krijg nog steeds wel een vonk uit mn blok, maar dus niet van mn bougie. (vonk uit blok is getest door ff dat kabeltje wat naar mn bobine gaat vanuit mn blok tegen de cilinder aan te houden. Vonkte als de tering). Het enige wat ik dan nog kan bedenken is de bobine, maar deze is ook nog wel best nieuw. Kan t niks anders zijn? Heb ook al mn frame opgeschuurd onder de bobine voor beter contact, maar niks. Iemand ideeen?Bobine vervangen, of je leent er 1 om te testen.
ik had er 1 gloednieuw in de doos, vonkte wel, maar niet sterk genoeg. zo zie je maar dat dat ook kapot kan.
9 september 2013 om 15:36 #237553Okay mensen, ik heb eindelijk weer eens de tijd om eraan te werken en heb nog eens getest.
Ik heb eerst mijn zelfgemaakte kabel van de ontsteking naar de bobine gecheckt door hem tegen mijn blokje (wat los naast de brommer op de betonnen vloer lag) gehouden en met een boor machine de krukas rondgedraaid. Hier kwamen rode/oranje vonken vanaf.
Toen had ik mijn nieuwe originele bobine (had eerst een imitatie, ik vermoedde dat het daarom kut ging) erop gezet en alle kabels gewoon eraan gezet. Waterdichte nieuwe bougiedop op de kabel gedraaid en een NGK lange schacht erin geduwd. Weer met de boormachine zitten draaien en de bougie tegen het blokje gehouden. Nu is er geen vonk meer.Doe ik iets fout of zo of is het echt iets anders? (al mijn vorige handelingen heb ik al eerder beschreven)
mvg,
Roestige Ciao9 september 2013 om 16:13 #239706Als ik het begrijp kan het dan nog alles van de bobine naar de bougie zijn.
Aangezien je je bougie en bougiedop al vervangen hebt zal ik eens naar je bougiekabel kijken.Ik lees trouwens dat je de ene keer wel en de andere keer geen vonk hebt. Heb je iets veranderd tussen die periodes?
Zo nee zou het misschien een kabel zijn die de ene keer wel en de andere geen contact maakt.Succes!
9 september 2013 om 16:41 #239708Nee nu doet hij helemaal niks meer, helemaal geen vonk meer. Ik heb hiertussen niks veranderd. Ik zal nog eens een nieuwe bougie kopen binnenkort en dan misschien een nieuwe kabel. De kabel kwam overigens van de nieuwe imi bobine die t ook niet deed, maar zal kijken of ik deze ook kan kopen. Mocht dat het ook niet zijn, probeer ik het dan verkeerd te testen of t werkt of zo?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.