Vespa-Ciao.NL
:: Nitromethaan

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Nitromethaan

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dj Freggel
    Bijdrager

Dat verhaal over dat als je pure zuurstof injecteert dat je dan meer vermogen krijgt is dus echt een fabeltje, want als je extra zuurstof bij je luchtfilter inspuit bengt dat aleen maar je benzine mengsel in de war omdat je dan een te “ijl”mengsel krijgt omdat je dan meer lucht als benzine hebt.

@Hydra: Dat gas wat bij een mig/mag las apparaat zit is “Argon” gas en dat is juist een zuurstof verdrijver.:!;)

Hydra
      Topic starter

jajaja,
        t is dus niet voor n lasapparaat:P
        back off:P, kwas gewoon snel aant type, en niet na aant denke. t punt was dus de zuurstof, en niet het lasapparaat/snijbrander:P
        evegoed, er veranderd niets aan t mengsel, als je t buisje er gewoon BIJ houd. niet erin proppen, zodat je een overdruk krijgt, maar erbij, zodat de carburateur nog steeds t mengsel bepaald. alleen wordt de lucht dan gemengd met de pure zuurstof. Dus, de lucht die door de carb gaat, bevat dan meer zuurstof als normaal (mijn theorie dan).
        denk je niet?

cittadriver
        Donateur

ja dat klopt misschien wel allemaal maar zuurstof in een fles zit altijd druk achter dus het word er gewoon ingespoten… maar je komt zowiezo je sproeiers aan te passen want zonder iets aan te passen loopt het dan gewoon kapot… en volgens mij loopt het dan nog naar de klote lijkt ook mij lastig afstellen

joey636
          Bijdrager

ik leg het je nu ff snel uit.
            je mengsel word inderdaad bepaald door je carb en je filter.
            stel je hebt speedengine met een 70 polini met malossi filter en je hebt een 65sproeier erin.
            en de sproeier bepaald dus hoeveel benzine er per slag aan je lucht word toegevoegd.
            maar als je nu meer zuurstof erin propt.
            heb je dus meer zuurstof en is je benzine mengsel met een 65 sproeier dus veel te arm.
            omdat je benzine-lucht verhouding nodig heeft.
            dus moet je er ook een groterre sproeier in doen.
            ik ga er van uit dat je de lucht net als nos wil gebruiken.
            dus dat je een boost krijgt als je een knop indruk(ventiel activeerd)
            en dan moet je ook meer benzine eraan toevoegen.
            maar als je er gewoon een grote sproeier inzet loopt hij zonder zuurstof belabbert.
            en je kan niet gewoon continu op zuurstof rijden dan rij je 1 keer op top en loopt hij je vast door de warmte.
            bij een auto werkt het heel anders.
            omdat je auto een directe inspuiting heeft.
            en de ecu(je computertje)bepaald aan de hand van het luchtmengsel hoeveel benzine er in gespoten moet worden.
            ik ga hier nu niet verder op in maar je zal dus iets moeten bouwen dat je als het ware onder het rijden van sproeier kan wissellen.

Dj Freggel
            Bijdrager

Zo is het en niet anders:):thumb:p

bramFK
              Bijdrager

NOS is een merk (Nirous Oxide Systems), nitrous oxide is heel wat anders als nitromethaan.
                nitrous oxide is het engelse woord voor lachgas(oxide),gasvormig dus, die flessen kan je kopen voor je auto. in deze flessen is het al gemengd met puur zuurstof, je zou dus iets kunnen bedenken waardoor je het direct in je carter kan spuiten. dan zou je in principe een hele dikke boost moeten krijgen, met een luchtgekoelde motor lijkt me dit echter een heel stom idee, word veel te heet…

Jacky
                Bijdrager

Maarja vna sproeier wisselen lijkt me ook onmogelijk. Zou het niet mogelijk zijn met 2 carbs(zoals we bij iac eens zagen). Dan iets maken dat je 1 carb af kan sluiten zodat de ander gebruikt wordt en andersom. Dus dat je 1 carb afstelt voor gewoon. En dat je bij nos de ander opent met grote sproeier en die 1ste weer sluit. In praktijk misschien veel en lang werk maar.. zou het in theorie werken?

joey636
                  Bijdrager

speedengine met zij-inlaat.
                    dat zou een goede combo kunnen geven de gewone 13/13 voor normaal te rijden.
                    en een 16mm carb voor het zuurstofmengsel.

Jacky
                    Bijdrager

maarja ik ga het niet doen:P lol

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.