Vespa-Ciao.NL
:: Nieuweling: motorblok vervangen?

Home Forums Techniek Motorisch Nieuweling: motorblok vervangen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jimmie
    Topic starter

Ik kocht enkel dagen geleden een Piaggio Ciao, er zit daar een motorblok in en die gaat +- 25-30 km/u

Ik kreeg er een extra motorblok bij die zogezegt nog werkt en +- 50 zou halen… is het makkelijk die te vervangen of moet ik daarbij op verschillende dingen letten of geef ik jullie informatie te kort en zo? Kan ik bij het verwisselen dingen verkeerd doen of moet ik ergen op letten?

Ik weet niet als deze vraag hier al behandeld werd maar ik zocht even en vond niets hier over

Nog een vraagje, je hebt er vooraan (onder de benzinetank) een ‘knopje’ met een C en een R op (ik vermoed de bezineregelaar of zo) waarvoor dient deze juist en op welke stand zou hij normaal gezien moeten staan?

Alvast bedankt

angel
      Bijdrager

c is closed, r is reserve. Je moet hem gwn ongeveer in het midden zetten. Ik zou het blokje er nog in laten dat bespaart je veel werk. Bestel gwn een poulie 80 of zo en je gaat ook wel 45 km/u of zo. Met nog een snellere uitlaatje (leovinci circuit beter genaamd als krul) gade ook rond de 50. En verkoop dit blokje tweedehands om een deel vd die uitlaat en zo te betalen.

Jimmie
        Topic starter

Wat is een poulie? en wat doet dat met je motor? en wat zou dan het verschil kunnen zijn met de verschillende blokken?

JayL
          Bijdrager

zoekfunctie kan wonderen doen 😉

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.