- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 4 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 september 2020 om 09:14 #802053
Vastgelopen.
8 november 2022 om 09:47 #817622Ik heb laatst een dmp zuiger in m’n ciao gezet loopt ie bij de eerste keer lopen na 5 min al warm.
Nu een meteor zuiger erin.Slotspeling wat groter gemaakt en hele blok gereviseerd.Op weg naar school liep ie wat beroerd om dat ie wat rijk stond afgesteld.Daarna een malossi luchtfilter erop gezet en tien liep hij perfect.Maar na 5 min rijden liep hij weer warm.Ik snap het niet meer.Zijn nieuwe zuigers misschien niet geweldig voor de originele cilinders?Ik heb wat rijker gemengd voor het inlopen.Ik heb al 6 keer zo’n blok gereviseerd dus ik weet wel hoe ze in elkaar moeten zitten.Kan iemand mij helpen?Jarno8 november 2022 om 10:03 #817623jarno wrote:
Ik heb laatst een dmp zuiger in m’n ciao gezet loopt ie bij de eerste keer lopen na 5 min al warm.
Nu een meteor zuiger erin.
Slotspeling wat groter gemaakt en hele blok gereviseerd.
Op weg naar school liep ie wat beroerd om dat ie wat rijk stond afgesteld.
Daarna een malossi luchtfilter erop gezet en tien liep hij perfect.
Maar na 5 min rijden liep hij weer warm.
Ik snap het niet meer.
Zijn nieuwe zuigers misschien niet geweldig voor de originele cilinders?
Ik heb wat rijker gemengd voor het inlopen.
Ik heb al 6 keer zo’n blok gereviseerd dus ik weet wel hoe ze in elkaar moeten zitten.
Kan iemand mij helpen?
Je hebt wel de juiste sproeier er in?
Te kleine sproeier is warm/vastlopen.(na monteren malossifilter)
Als je een nieuwe zuiger monteert moet je wel voorzichtig inrijden,
dat weet je?
Ontsteking perfect afgesteld(indien punten aanwezig).Kijk hier voor de (ongeveer) juiste sproeier voor jou set-up.
https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 november 2022 om 10:11 #817626Ik had sproeier 52 erin zitten.
Met citypower uitlaat
Carb 12/7
Carter licht uitgevijlt
Met originele luchtfilter liep hij niet lekker.
Ik heb de malossi luchtfilter erop gezet.
Toen liep hij eigenlijk perfect
En na korte tijd liep hij warm.
Ik heb ongeveer 1 op 40/45 gemengd voor het inrijden.
Misschien toch niet voorzichtig genoeg geweest en de originele luchtfilter had moeten laten zitten.
Ik heb trouwens elektrische ontsteking
Hij maakt ook veel toeren op topsnelheid misschien toch andere poelie monteren om niet zoveel toeren te maken.Jarno8 november 2022 om 10:20 #817629Ik had sproeier 52 erin zitten.
Met citypower uitlaat Carb 12/7 Carter licht uitgevijlt
Met originele luchtfilter liep hij niet lekker.
Ik heb de malossi luchtfilter erop gezet. Toen liep hij eigenlijk perfect
En na korte tijd liep hij warm.
Ik heb ongeveer 1 op 40/45 gemengd voor het inrijden.
Misschien toch niet voorzichtig genoeg geweest en de
originele luchtfilter had moeten laten zitten.
Ik heb trouwens elektrische ontsteking
Hij maakt ook veel toeren op topsnelheid misschien toch andere poelie monteren om niet zoveel toeren te maken.
Je moet toch een paar honderd km voorzichtig inrijden,
met de juiste sproeier.
En hoge toerentallen is dan verboden.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 november 2022 om 10:22 #817631Dan toch niet voorzichtig genoeg gedaan.
Heb ooit een dr 65cc op een citta gehad en die heb ik meteen na het monteren flink op z’n staart getrapt en die bleef het altijd perfect doen.
Toch geluk gehad dan😅Jarno8 november 2022 om 10:37 #817634Ja, gewoon mazzel.
Maar met een te arm mengsel(=bijv. te kleine sproeier)
had dat ook niet goed gegaan hoor.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.8 november 2022 om 10:39 #817635Dan ga ik even een nieuw zuigertje bestellen en het een paar honderd km rustig aan doen.
Bedankt voor he reactie!
Jarno11 november 2022 om 18:57 #817717Ik weet niet of dit hetzelfde merk is, maar ik heb een keer zo een hele goedkope zuiger gehad en die was dus ovaal.
En niet een klein beetje ovaal, maar echt verre van rond.
Die liep in het eerste testrondje vast

Meteor is gewoon goed

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.