Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe zadelveer monteren

Home Forums Techniek Opvoeren Nieuwe zadelveer monteren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jdjong
    Topic starter

hallo,
      mijn zadelveer was gebroken en heb nu een nieuwe gekocht… maar ik weet niet hoe ik hem het beste erin kan zetten.. heb die how to even bekeken, alleen ik heb een ander zadel en daar zit geen gaatje in, ook kan ik de veer niet onder het zadel krijgen.. iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

alvast bedankt,
      Jurjen

Martino
      Moderator

Houd bij het monteren in het achterhoofd dat je wel heel wat kracht moet gebruiken. Je denkt misschien dat hij er niet tussen past, maar je moet gewoon blijven volharden. Dan moet het lukken.

jdjong
        Topic starter

ik snap ook wel dat er heel wat kracht op moet, maar de tussenruimte is maar iets van 3cm en die veer is ong 3,5cm op z’n kleinst..

Leovince
          Bijdrager

sommige mensen slijpen hem door en lassen hem vast.. Mij is het een keer gelukt door tussen de bankschroef te doen zodat hij beetje kleiner is, en dan er erg hard doorheen timmeren.

jdjong
            Topic starter

ja had hem ook in bankschroef, maar moet daarvoor even andere bindertjes gebruiken, want die ik nu gebruik zijn daarvoor te slap en dan rekken/breken ze gewoon..
              maar ik post hier meer omdat ik me afvroeg of er misschien nog meer opties zijn..

edit: het is me gelukt, heb hem in de bankschroef gedaan en toen aan beide kanten met touw helemaal strak gebonden. kan slotje op

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.