:: nieuwe Vespa Ciao afstellen
-
Goedenavond heren,
Samen met een vriend ben ik zijn Vespa Ciao op aan het bouwen die hij deze week gekocht heeft. Ik heb zelf al redelijk wat ervaring met de Ciao en kom aardig goed uit de voeten.
Vanmiddag hebben we het blok volledig gedemonteerd om hem schoon te maken.
Alles is origineel op de brommer maar toen we de carburateur demonteerde zagen we dat helaas de inlaat geboord is.
Ik trof ook een klein plasje olie/benzine sporen aan bij de spoelen. dat vond ik vreemd, maar we hebben nadat alles schoon gemaakt is de brommer weer in elkaar gezet. Cilinder, zuiger en zuigerringen zagen er nog netjes uit.
Toen we hem probeerden aan te duwen wilde hij maar niet ontsteken. Er is compressie in de cilinder maar je hoorde geen verbranding. na wat proberen aan te lopen lekte hij bij de uitlaatpoort en onder het vliegwiel.
Duid dit nu op een lekke krukaskeerring of kan dit veroorzaakt zijn door het vele proberen aanlopen?
We hebben de bougie verwisseld en de carburateur is schoon,
wil er iemand mee denken over wat het zou kunnen zijn?
Snor vespa
standaard uitlaat, cilinder en luchtfilter
sproeier 38
Helaas geboord in de inlaat? Wat is daar erg aan?
Als hij niet ontsteekt zal het mengsel onverbrand uit de cilinder komen, dit is normaal.
Haal ff inspectie dopje van vliegwiel en kijk met zaklamp of het nat is daar. Dat moet kurkdroog zijn.
kijk even of de bougie bonkt natuurlijk.
En iig Punten afstellen op 0.4 – 0.5 mm.
Het is een blokje met een CDI, dus geen contactpunten en geen inspectie dopje. Kan het via de krukaskeerring lekken als je veel hebt aan proberen te lopen zonder ontsteking?
Een keerring kan dat wel aan,
maar bij een elektrisch blokje kan hij wel losschieten,wanneer het blokje ploft.
dat plasje olie is verdacht, ik zou toch even de keerring controleren op los zitten. Het geeft namelijk onoplosbare vage klachten, als die niet goed zit.
We hebben het opgelost. Schijnbaar heeft het spietje zich verdraaid op het moment dat ik het vliegwiel op de krukas wilde zetten. daardoor had de keerring natuurlijk speling en is deze eruit geploft. lichte beschadiging op vliegwiel spiebaan, maar dat hebben we voorzichtig weg geveild. alles werkt prima
bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.