- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 januari 2006 om 19:20 #214390
Dice :
Ties :
jezus knaab…met alle respect:S maar waarom koop je bloos ene vario, als je geeneens weet wat het is?
heb ik een voor of achtervario:S… der is wel genoeg info te vinden..beetje lomp zoiets
sorryOmdat ik tot tegenstelling van jullie nederlanders dit helemaal op mijn eentje moet leren allemaal en dat ik het ook wil leren. En zonder een vario te kopen, kan ik ook NOOIT leren hoe ik er één moet installeren is het niet?
dat klopt dan ook weer wel…
24 januari 2006 om 11:34 #214402Vanavond installeer ik die vario maar ik ga hem eerst schoonmaken. Hoe moet ik dat juist doen en wat moet ik gebruiken?
24 januari 2006 om 11:48 #214403staalborstel,brake-cleaner,naft.
In de voorvario mag je nooit VET doen.
De bus is zelfsmerend,evenals de rolletjes,want die zijn in teflon gemaakt.24 januari 2006 om 11:58 #214404Ok bedankt barry!
24 januari 2006 om 16:03 #214411Jah ok vario proberen installeren, NIET gelukt. Ik zweer het jullie moet mij echt excuseren voor wat voor sukkel ik ben maar ik geraak niet verder dan het in de handen nemen van de vario en ernaar kijken.
Daarom vraag ik een ZEER gedetailleerde uitleg of een filmpje of zo. Kan niemand mij een filmpje doorsturen op: jasper_minnaert@yahoo.ie
Of zeer gedetailleerd uitleggen aan de hand vanfoto’s beneden, zou je ook willen zeggen hoe de delen noemen op de foto.
Want iedereen zegt: “neem dat en schuif het hierover”.Maar ik weet niet wat “dat” of “hierover” is, daarom misschien iets in die aard: Neem foto 2(naam van deel) en chuif het over “naam van deel”(metalen stuk dat rechts vanachter er uitsteekt).
Ik vraag dit enkel indien jullie de tijd hebben en het willen natuurlijk. Wie het me op msn of zo wil uitleggen voeg mij maar toe.
Dank je:
FOTO 1 ( ???rolletjes???)

(inderdaad, de gewichten of je rolletjes en de spie voor in de koppelingsschaal op foto 4, èn de moer en ring om die vast te zetten.)FOTO 2: (???)

(da’s de zgn. varioplaat, die komt ìn je voorpoelie, óver de rollen heen)FOTO 3: (???)

(da’s je eigenlijke voorpoelie, waar je snaar langsloopt…die kun je nog ff iets sneller maken, d’r zit een koperen opstaande rand op, haal die er bijv. met een vijl af, scheelt iets in snelheid)FOTO 4: (???achtervario???)

(dat is de koppelingsschaal, hierin zitten je startveren, en je “wegrijdkoppeling” grijpt hierin aan)FOTO 5: (???)

(da’s je zogenaamde “halfpoelieplaat” die hoort, samen met foto3(en nog en ding***EDIT, ZIT EROP, HIJS COMPLEET MIJN FOUT!***, zie mijn foto’s onderaan) op je krukas, en vormt zo samen met foto2 je complete voorpoelie)24 januari 2006 om 19:02 #214414Ikheb dit adres toegevoegd, weet niet of jij daarmee ook online komt, voeg anders:
Ducksy88_iz_back -at- hotmail.com
Dan leg ik je alles uit. Heb mijn vario&koppeling ook nu hier liggen kan ik je met cam mssn wat uitleggen.
24 januari 2006 om 19:07 #214415Allereerst…..
Ik vind je zéker geen sukkel, want niemand is alwetend, right?
Vind ’t juist cool dat je d’r geen klote vanafweet, en tóch een vario scoort…
Ik heb in ’t verleden ooit eens iemand geholpen met z’n vario in elkaar te zetten, die snapte er ook nix van…..
Het is hem gelukt aan de hand van deze foto’s….:

Als het nu nog niet duidelijk is, mail mij dan zélf ff, dan leg ik het via je eigen foto’s uit….
Enneh, stuur die dan AUB ff mee….;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!24 januari 2006 om 21:02 #214417Dice, ik heb je ’n mail gestuurd, ik heb toch nooit iets te doen 😀 en ik kan wel wat filmpjes maken waarmee je hopelijk al een heel deel verder geraakt.
24 januari 2006 om 21:32 #214418vraagje, ik heb net n vario gekocht
en de buitenkant van de naaf is helemaal vies van de prut en oliekan ik m dan weggooien? of is t niet erg dat ie n btje lekt
weet niet zeker dat ie lekthij had n normale citta snaar voor die vario gebruikt. kan ook gewoon rubber met wat olie?
24 januari 2006 om 22:09 #214419Misschien is de keerring in je naaf lek, of je olie moertje zit niet vast. Maar ik moet zeggen dat ik dat ook had met mijn naaf, geen oplossing gevonden want mn vario ligt nu niks te doen.
hij had n normale citta snaar voor die vario gebruikt. kan ook gewoon rubber met wat olie?
Huh? wat bedoel je nou? gewoon wat rubber met wat olie???
Je moet wel een bredere v-snaar hebben, 13mm breed.24 januari 2006 om 22:15 #214420ziet er gewoon vies uit:p
maar zal morgen ff n andere snaar halen, maar dat haakje waar die remkabel aan vast moet is ook weer wat breder:S
moet ik weer andere ding halen of maakt t geen flikker uit?
24 januari 2006 om 23:55 #214421Haal en wegwerpkwast en een fles thinner…..
GOED INADEMEN! 😀
Whaha…. %)
Pak een bakkie(liever geen kunststof, dat lost op!)
Thinner in ’t bakkie, kwast erbij, en liefst een luchtspuitje op compressor….
Heb je die niet dan werkt een fietspomp ook héél aardig…..:P
Wedde dattie véttt opknapt?Wat betreft je kabel……:
Ik doe ’t meestal met een M6bout, en twee grote ringen….
Doe de kabel er 1 keer omheen, trek strak(niet tot ’t end uiteraard) en draai ‘m aan….!
KLÁÁRR!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!26 januari 2006 om 15:48 #214432ik heb ook een vraag over de Vario: kan je de naaf die in het binnenwerk van je achterwiel zit ook in een standaart snor of brom binnenwerk monteren? of moet je persé een speciaale binnenklok hebben voor de vario? ik kan namelijk een Vario kopen met alleen de naaf dus niet een complete klok!
als iemand mij kan vertellen hoe ik hier foto’s kan posten zal ik ff de hele mikmak wat ik kan kopen hier neer zetten dan kunnen jullie beoordelen of dit gaat werken of niet..26 januari 2006 om 16:05 #214433

Dit zijn alle foto’s die ik heb ontvangen, dus dit is alles wat ik krijg als ik het koop, zijn dit alle benodigde dingen voor een Vario of ontbreekt de helft? ik hoop dat jullie met kunnen helpen!26 januari 2006 om 16:09 #214434Die had ik ook al op gevraagd maar de helft zit er niet bij….Zou hem zeker niet kopen! Wel een een polini voorvario of pinasco…Maarja, verkoper is een beetje pusherig en met die asjes kun je niks..
Ik heb hem links laten liggen..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.