- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 januari 2006 om 11:58 #212249
Yes yes yes, mijn vario is er. In belgie is daar veel te gemakkelijk aan te geraken. Maar nu moet ik hem dus …installeren!
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dat moet aan de hand van volgende foto’s(het zijn alle onderdelen die ik gekregen heb):
foto 1,2:

foto 3:

foto 4:

Dank je wel,
Jasper(***Edit by J@pie, heb er ff plaatjes van gemaakt, ze verkleind en op me eigen server gezet…!)
23 januari 2006 om 12:27 #214376heb je der geen rolletjes bij gekregen?
anders zal je niet ver komen
23 januari 2006 om 12:31 #214377Je moet eerst de klok in het achterwiel stoppen, dat is foto 4.
Je moet je achterwiel eraf halen en je klok eruit halen en deze snor variopot erin stoppen.
Als je dit hebt gedaan moet je van foto 1,2 de achtervario op de lange naaf van het achterwiel plaatsen.
Dan moet foto 3, voorvario op je krukas worden geplaatst.
Maar zoals het er nu uitziet mis je bij je voorvario een paar dingen,
de rollen, de halfpoelie ( rond schijfje met een dik buisje die door foto 3 kan schuiven, het plaatje die de rollen afdekken en een opvulbusje voor je krukas.Ik heb trouwens nog een complete voorvario te koop met rollen 🙂 heb zelf de malossi voorvario besteld.
23 januari 2006 om 12:58 #214378Haha gelukkig dat jullie dat zeggen want ik had de doos al weggesmeten en er bleek dus nog een hele hoop in te zitten!
Kan je nu wat extra uitleg geven met volgende foto’s. Dit is echt alles wat er in zat in die doos:
foto 1:

foto 2:

foto 3:

Groeten,
Jasper23 januari 2006 om 13:10 #214379En is dit nu een voorvario of achtervario dat ik gekocht heb? Of wat is het verschil?
Groeten,
Jasper23 januari 2006 om 13:23 #214380
koopman53je hebt een voor en achtervario gekocht
23 januari 2006 om 13:27 #214381foto 1:moer om achtervario vast te zetten
foto 2:gewichtjes voor de voorvario
foto 3:onderdeel voorvario
foto4:onderdeel voorvario
Ik heb wel nergens het spietje gezien om in de achternaaf te steken,om zo je achtervario vast te zetten.Ik hoop dat je alles niet gaat monteren,zonder alles eerst DEFTIG schoon te maken&te ontroesten.
Geef eens je adres&tel.nummer(spreken we eens af)
je hebt een complete vario gekocht!!!!!!
23 januari 2006 om 14:07 #214382spietje zit in 1tje foto
23 januari 2006 om 14:13 #214383Ik ben veel te aardig 🙂
Hier twee filmpjes hoe je de voorvario inelkaar zet, en hoe ie vervolgens op je krukkie komt. (Niet vergeten om het borg plaatje dan op de vario te doen, en vervolgens die grote moer. Borgbplaatje is een dunne, grote ring. Deze ombuigen tegen de moer aan zodra je die vast hebt, dsan kan ie niet meer eraf lopen:))
Verder je klok in je achterwiel bouwen, koppeling daarop met spietje erin.
Het handigst vind ik om eerst je voorvario erop te doen, dan de snaar daar ook omheen. Dan je koppeling pakken, en met je handen de poulies uitelkaar drukken. Dan de snaar daar tussen leggen en dan de koppeling om over de as uit je klok duwen. Dan zit je snaar er meteen op, en ik vindt dit handiger dan eerst je koppeling, en dan de snaar smaen met de vario. (Omdat de vario, zoals je t filmpje ook ziet, uitelkaar kan schuiven en dat werkt mij altijd alleen maar tegen…)
En dan, rijden maar:)
Oww, fuck…Filmpjes zijn bijna 40MB:O Duurd me iets te lang voor t uploaden…
23 januari 2006 om 15:19 #214384jezus knaab…
met alle respect:S maar waarom koop je bloos ene vario, als je geeneens weet wat het is?
heb ik een voor of achtervario:S… der is wel genoeg info te vinden..beetje lomp zoiets
sorry23 januari 2006 om 15:29 #214385woe :
spietje zit in 1tje fotomerci WOE;
ik dacht dat het schittering van de plastiek was23 januari 2006 om 16:49 #214386Ja sorry voor de slechte foto’s maar mijn pa is weg met het fototoestel en dus moest ik dat met mijn gsm doen. Barry ik pm je mijn adres en telefoonnummer. Maar ik zit momenteel nog in de examens dus kan nog zeker een weekje niet afspreken.
Groeten,
Jasper23 januari 2006 om 17:52 #214387Ties :
jezus knaab…met alle respect:S maar waarom koop je bloos ene vario, als je geeneens weet wat het is?
heb ik een voor of achtervario:S… der is wel genoeg info te vinden..beetje lomp zoiets
sorryOmdat ik tot tegenstelling van jullie nederlanders dit helemaal op mijn eentje moet leren allemaal en dat ik het ook wil leren. En zonder een vario te kopen, kan ik ook NOOIT leren hoe ik er één moet installeren is het niet?
23 januari 2006 om 18:22 #214388Oké, foto 3 van de bovenste post…….
Dat is je halve voorpoelie.
Daar komt foto 3 óp van je 2e post……
De gewichten moeten er ook in, als het ware tussen de twee delen in.
Dat andere zware verroestige ding is je achjterkoppeling, die gaat op de lange as van je achternaaf.
Er zit een spietje in, dus kijk ff uit met het plaatsen van de koppelingsschaal.
Ik ken ’t wel allemaal gaan uitleggen, maar meel me anders ff?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!23 januari 2006 om 18:46 #214389een spietje is dat dat dig helemaal achter de voorvario zit, tegen het blok aan zo iets? bij mij is dat een staafje
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.