Vespa-Ciao.NL
:: nieuwe uitlaat vespa si?

Home Forums Techniek Opvoeren nieuwe uitlaat vespa si?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

antoon17
    Topic starter

hallo,

ik heb een helemaal originele vespa si en wil er techno circuit uitlaat op leggen.
      moet ik er dan eigenlijk er een 12/12 of 13/13 carburateur opleggen of is een grotere sproeier ook al genoeg?

mvg,

Antoon Geerts

Martino
      Moderator

Je sproeiermaatje moet gem. wel met 2 maten omhoog. Een grotere carb is geen must en in jou geval ook niet direct een vooruitgang. Je inlaat diameter is namelijk kleiner dan je doorlaat van de grotere carb.

antoon17
        Topic starter

hallo,

ik had gehoort dat een techno niet zoon goede uitlaat is dus wil ik er een proma circuit opzetten maar ik had gehoord dat er een ring in zit om te begrensen hoe moet ik die er uit halen en moet ik dan nog steeds ongeveer 2 spoeier maten hoger?

mvg,

Antoon Geerts

SuperSi
          Bijdrager

zit er niet in,
            en ja me moet 2 maten omhoog ongeveeer.
            ik zie dat je nieuw bent aan je post count maar,
            volgende keer in het kleine vragen topic graag 😉

Niet nodig. Dit zijn geen kleine vragen meer. Er wordt sowieso teveel maar alles in het kleinen vragen topic geplaatst.
            Je zit prima hier.

antoon17
            Topic starter

hallo,

ik heb van een vriend van mij een mallossi luchtfilter gekregen en hij is nog al wat vuil mag ik die filter gewoon in de bezine leggen?
              en als ik hem erop leg , leg ik ook meteen een proma circuit uitlaat op mijn si. mijn si is nou nog gewoon helemaal orgineel moet ik dan nog steeds 2 spoeier maten hoger of moet er een nog grotere in?

mvg,

Antoon Geerts

Lennaert
              Sleutelbeheerder

als jou si helemaal origineel is verder lekker het std filter erop laten.

2 maten grotere sproeier uitlaat eronder en klaar.

het powerfilter heeft zonder enig verdere aanpassingen geen nut.

antoon17
                Topic starter

Ik had op marktplaats een wat goedkopere Leo Vinci circuit uitlaat gezien en als ik die erop zet moet ik denk ook 2 maten met de spoeier en ik zet die malossi filter er wel op want in mijn andere filter die ik er afhaalde zat er Alleen karton in en da ijzere filter . Daardoor was mijn carberateur helemaal vies .
                  Maar als ik nou zoon Leo Vinci uitlaat erop leg geeft dat dan meer snelheide en trekkracht op een 50cc?

Martino
                  Moderator

Een Leovinci cc geeft meer trekkracht en topsnelheid. Hierbij moet je nog steeds omhoog met de sproeier. Ik zal je oude filter gebruiken en deze gewoon helemaal schoonmaken. Die Malossi filter geeft alleen maar meer lawaai en je zal dan waarschijnlijk nog een groter sproeiertje nodig hebben.

antoon17
                    Topic starter

Ik heb nou die leovince uitlaat er onder gezet hij trekt nou wel harder maar hij blijft 40 rijden en dat deer hij eerst ook. Kan het dan zijn dat er ergens een begresing opzit?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.