- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 8 maanden geleden door rickciaoo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juni 2023 om 16:28 #820721
Heb op top nog steeds het viertakten, rare is hij kan dit ook gewoon 15min niet doen. En dan ineens als de motor constant loopt gaat hij ineens brrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Maar dit is dus soms ook gewoon met momenten niet. Zou de ontsteking verouderd zijn? Of de carb dat ie afentoe verstopt zit of iets? Vind het raar dat hij dit soms wel soms niet doet.
29 juni 2023 om 06:09 #820728Kan komen door veranderingen in weersomstandigheden die zorgen dat het mengsel net te rijk word. Je zegt tape op ‘t filter? Die zit dan op een van de 3 bovenste gaatjes geplakt (origineel) neem ik dan aan? Trek dit er dan af, simpelste oplossing. Of schroef er een paar maten kleinere sproeier in. Check je bougie ook, zwart of erg donker is te rijk.
Bromsnor29 juni 2023 om 10:48 #820732Heb op top nog steeds het viertakten, rare is hij kan dit ook gewoon 15min niet doen. En dan ineens als de motor constant loopt gaat hij ineens brrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Maar dit is dus soms ook gewoon met momenten niet. Zou de ontsteking verouderd zijn? Of de carb dat ie afentoe verstopt zit of iets? Vind het raar dat hij dit soms wel soms niet doet.
1 maatje kleinere sproeier er in.
30 juni 2023 om 15:29 #820750
Nope sproeier 41 doet Ie t nogsteeds.Hij kleurt ookj vaag. Niet mooi symmetrisch. Het is een B6HS trouwens.
30 juni 2023 om 17:30 #820756Probeer eens een nieuwe B5HS, die hoort op een origineel blokje
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 juni 2023 om 18:08 #820757Ja inderdaad misschien helpt dat. Toen ik hem kocht zat er l86c in das vgm gelijk aan een b6hs. Misschien met een b5 wel mooier lopen idd. Hij heeft nu ook een koppakking ertussen dus dan heeft ie ook minder compressie tov fabriek. Dus dan zal die een b5hs misschien beter op lopen idd
30 juni 2023 om 22:15 #820762L86C zit precies weer tussen B5HS en B6HS in. Daar zou die het ook goed op moeten doen.
Ik heb wel gehad bij een zo goed als standaard Ciao, die prima liep op een B6HS, maar vaak wel stationair uit viel, er een B5HS in gedaan en toen bleef die stationair ook lopen. Kan toeval zijn, of misschien een verschil in elektrode afstand.
Soms moet je gewoon even wat proberen4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 juli 2023 om 10:00 #820764Als hij nog steeds Brrrr doet af en toe, dan nog een maatje kleinere sproeier er in.
Als je daar mee te veel gaat afwijken van de sproeier database:Dan moet je kijken of je uitlaatpoort dicht gekoold zit.
Het kan ook zijn dat je uitlaat zelf dicht zit.Dat heeft namelijk invloed op de afstelling van je carburateur.
En maakt dat hij te rijk gaat lopen.Succes.
1 juli 2023 om 15:44 #820766Heb even getest maar het miezerde, na 3km viel die uit en bij aanduwen pruttelde hij maar gaf je gas reageerde die niet. Wat zou dit weer kunnen zijn? Had geen kappen erop dus alles lag bloot. Miss de bougiedop nieuwe? Heb deze gehaald: https://www.cityparts.nl/resize/bougiekap-rood-waterdicht-siliconen-champion-pr05m_3_.jpg/0/1100/True/bougiekap-rood-waterdicht-siliconen-champion-pr05m.jpg
EDIT: Kan t zijn dat benzine op is als ik schud komt er bijna geen geklots uit tank. Duwde hem aan dan loopt ie valt ie uit loopt ie mis benzine op of is het ontsteking nat?
1 juli 2023 om 18:00 #820769Heb even getest maar het miezerde, na 3km viel die uit en bij aanduwen pruttelde hij maar gaf je gas reageerde die niet.
Wat zou dit weer kunnen zijn?Kan t zijn dat benzine op is.
Als ik schud komt er bijna geen geklots uit tank.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 juli 2023 om 18:57 #820770Hij loopt weer na tankbeurt. En met sproeier 40 is het viertakten ook weg.
Alleen stationair is nu ver te zoeken. Zou dit rotte koppelings veertjes kunnen zijn? Dat hij uitslipt in de koppeling? Stationairschroef kan miss nog verder in. Gr
2 juli 2023 om 08:51 #820771Bij een kleinere sproeier kan het best dat je stationairschroef verder in moet. Hij krijgt iets minder benzine met de kleinere sproeier, dus ook stationair.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 juli 2023 om 08:57 #820772Hij loopt weer na tankbeurt.
En met sproeier 40 is het viertakten ook weg.
Alleen stationair is nu ver te zoeken.
Zou dit rotte koppelings veertjes kunnen zijn?
Dat hij uitslipt in de koppeling?
Stationairschroef kan miss nog verder in.Gr
Als eerste natuurlijk de stationairschroef proberen.
Koppeling gewoon even controleren.
Dat is simpel te controleren of de schoentjes de trommel al te veel
willen meepakken bij een nog laag toerental.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 juli 2023 om 02:44 #820844Heb 7 juli 20km gereden op de ciao, liep mooi constant. Was 22 graden
8 juli gereden op ciao, 33 graden ritje naar maat, begon die allemaal vaag te lopen en haperen maar ben er wel gekomen.
Toen snachts naar huis, was het 20 graden ong liep die weer redelijk mooi. Ben ook gewoon thuis gekomen.
Wat kan dit veroorzaakt hebben? Hij is niet vastgeslagen oid. Ik zat te denken dat zon b5hs bougie te heet is voor het blok oid met een temperatuur van 33 graden en deze kapot of vaag lopen heeft veroorzaakt. Wat kan dit zijn. Iemand ideen?

Dacht eerst dat bougie gesmolten was oid ivm hitte. Maar is die punt nu naar links geschoven? Hoort die niet symmetrisch te lopen boven en onder?
Gr
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.