:: Nieuwe setup afstellen
-
ik heb deze winter te reviseren. ik heb een bromcarter op mijn snorrie gezet omdat mijn snorcarter beschadigd was. Ook heb ik de cilinder vervangen met een 50CC DR. mijn carbu is 12/10.
Nu is mijn vraag: zodra ik hem start, moet hij altijd even 2 minuten stationair lopen voordat ik echt gas kan geven. als ik meteen gas geef klinkt het alsof die uit gaat vallen. bougie kleur ziet er goed uit, dus aan de sproeier kan het volgens mij niet liggen. weet iemand waarom dit is?
Ook heb ik mijn krukas van de snor naar mijn bromcarter gezet. Ik lees hier en daar dat er een andere timing op zit, maar ik ondervind geen problemen. Kan het wel nog problemen gaan veroorzaken?
ik rijd nog steeds op de snorklok. ik vind de snelheid van de brommer nu prima en wil eigenlijk niet meer sneller. is het erg om gewoon op een snorklok te blijven rijden of is erg? en hoe vaak moet ik de olie in zon klokje verversen? de laatste keer is ongeveer een jaar geleden. ik heb in die tijd wel al aardig wat kilometers gemaakt.
AA-TSleutelbeheerder
Als het blokje ‘koud’ nog niet helemaal lekker loopt denk ik toch als eerste aan de sproeier. Je zou eens 1 maatje groter kunnen proberen.
Een snorkrukas in een bromcarter zou verder niet tot problemen leiden.
Verder kan je prima blijven rijden met je snorklok, deze zal niet extra slijten doordat je een iets snellere setup hebt. Over de olie hoef je je ook geen zorgen te maken. Als de olie gewoon goed op peil is en er niks stuk is gegaan in je klok kan je hier nog wel een aantal jaar mee doorrijden 
Ik was inderdaad aan het denken aan een enkel maatje omhoog. Ik werk natuurlijk altijd per 2 omdat Jmpb geen enkele maten verkoopt.
Dus ik ga er Zometeen even eentje bestellen
Goed idee. Die enkele maten bestaan overigens wel, en het kan soms net het verschil betekenen. Maar grote kans dat jij met 2 maten groter ook al goed geholpen bent.
Overigens is het niet heel ongebruikelijk dat je brommer wat onregelmatig loopt als hij koud is hoor. Je hebt niet voor niks een chokehendel op de carburateur zitten. Met welke sproeier rijdt je nu?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.