- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door jeffreykruize.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juni 2016 om 12:37 #185215
Hi allen,
Het begint na lange tijd weer te kriebelen om een projectje te beginnen, ik heb vroeger een citta gehad en de zuiderzeetour mee gereden maar het lijkt me tof om weer een brommertje te hebben.Nu lees ik overal dat de regelgeving wat betreft brommers en scooters aangepast is (dat je al snel een WOK status krijgt en boetes hoger zijn) Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit en hoe jullie hier mee omgaan?(simpel een kwestie van een begrenzer?)
Ik ben van plan een vespa ciao snor te nemen en deze met vario en het eea rond de 50 te laten rijden.
Hoor het graag!
13 juni 2016 om 13:54 #202702Welkom terug!
Je krijgt een WOK melding als je:
– snorfiets 35 km/h of harder gaat op de rollerbank
– bromfiets 55 km/h of harder gaat op de rollerbank
Je krijgt er 5 km/h gratis bij bovenop de constructiesnelheid en dan komt er nog een foutmarge van de rollerbank bovenop (4 of 5 km/h).De boetes zijn als volgt:
Overschrijding van de max. constructiesnelheid van 25 km/h:
≤ 10 km/u: €60
≤ 15 km/u: €120
> 15 km/u: €250Overschrijding van de max. constructiesnelheid van 45 km/h:
≤ 10 km/u: €60
≤ 15 km/u: €120
> 15 km/u: €250Daar bovenop komen nog de kosten voor de herkeuring van je snor- of bromfiets, deze bedragen ongeveer €60.
Er zijn mensen die een brommer kopen met een electronische ontsteking waar je een electronische begrenzer (stroomtoevoer afknijpen) voor kan kopen/maken.
Er zijn ook mensen die een contactpuntenblok hebben en deze begrenzen door middel van een chokebegrenzer (inlaat afknijpen).
Je kan natuurlijk ook gewoon zonder enige begrenzing rijden.
Dan zou ik ervoor zorgen dat je niet teveel aandacht trekt van de politie 😉Ik ben al eens aangehouden en zonder begrenzer op de rollerbank geweest.
Dit kwam doordat ik te hard reed, hiervoor ben ik 2 maal aangehouden.
Mijn ervaring is dat als je niet moeilijk doet tegenover de politie dat zij ook niet moeilijk gaan doen.
Toen haalde ik op de rollerbank een snelheid van 55 km/h met de linkse setup.Mvg
JeroenBron: [url]http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/[/url]
14 juni 2016 om 06:57 #202703Vespaatje :
Er zijn mensen die een brommer kopen met een electronische ontsteking waar je een electronische begrenzer (stroomtoevoer afknijpen) voor kan kopen/maken.Ik ben al eens aangehouden en zonder begrenzer op de rollerbank geweest.
Heb jij een begrenzer? Ik vroeg mij af welke vorm (magneet/schakelaar) goed werkt en waar deze het best te verstoppen is 🙂
14 juni 2016 om 10:51 #202704Er zit ook nog verschil tussen rollerbank en te hard rijden,
Namelijk meer dan 30km per uur te hard vanaf constructiesnelheid is rijbewijs kwijt + boete voor snelheid (die zal hoog wezen) + wok.14 juni 2016 om 11:09 #202705dirkwim :
Vespaatje :
Er zijn mensen die een brommer kopen met een electronische ontsteking waar je een electronische begrenzer (stroomtoevoer afknijpen) voor kan kopen/maken.Ik ben al eens aangehouden en zonder begrenzer op de rollerbank geweest.
Heb jij een begrenzer? Ik vroeg mij af welke vorm (magneet/schakelaar) goed werkt en waar deze het best te verstoppen is 🙂
Ik zal straks meer uitleg geven, ik heb zometeen tentamen.
Hou dit topic maar even in de gaten, verder informatie kan ik geven in dit bericht.
Voor nu heb ik wel een link voor je, eventueel kan ik wel schakelaars kopen en opsturen 😉
[url]http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=515991#515991[/url]Mvg
Jeroen14 juni 2016 om 11:12 #202706jeffreykruize :
Er zit ook nog verschil tussen rollerbank en te hard rijden,
Namelijk meer dan 30km per uur te hard vanaf constructiesnelheid is rijbewijs kwijt + boete voor snelheid (die zal hoog wezen) + wok.Ik neem aan dat je met die 30km te hard rijden op straat bedoeld.
Want op de rollerbank kan je niet je rijbewijs kwijt raken omdat het meting is en niet een letterlijke overschrijding.
Ze kunnen namelijk niet bewijzen of jij dat ook daad werkelijk hebt gereden of ooit rijd.14 juni 2016 om 11:19 #202707Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen met verschil tussen rollerbank en hard rijden.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.