- Dit onderwerp bevat 49 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 2 maanden geleden door Brian.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 oktober 2023 om 10:38 #822148
Dat is helemaal geen gekke prijs.
Het was mij nog niet opgevallen, maar de cilinder lijkt op de foto’s een vlinderpoort te hebben, zou deze in eerste instantie niet fluitsterpoortjes krijgen?
26 oktober 2023 om 17:30 #822394Deze meneer gaat naar EICMA 2023 😎 , zal proberen te vragen aan een van die Italiaanse stoeipoezen …………………….. lost my train of thought
eeeh…
oh ja…..
Uitlaatpoort, komt in orde!
Ter voorbereiding op mijn trip naar Milaan had ik wat YouTube-filmpjes gekeken over wat er allemaal te vinden is op de beurs. Wat ik niet wist is dat die beelden op persdagen zijn gemaakt. Het zag er dan ook heel toegankelijk uit. In het echt (dat wil zeggen dagen dat de beurs voor het publiek open was) was het heel anders… Super veel mensen, je kon er je kont niet keren. Zou kunnen dat ik op de drukste dag was gegaan, maar ik heb Polini niet kunnen vinden (of beter gezegd, ik had geen zin om te zoeken).
Wel een leuke dag gehad met alle mooie dames en zo.
Ik zag op internet dat Polini er dit keer ook een ciao had staan met de Polini evolution engine (dus met die zij-inlaat). En de vertanding. En de uitlaten zijn nu helemaal zwart zodat ze minder opvallen.
Plaatjes:

14 november 2023 om 11:23 #822599Gaaf dat je daar geweest bent en het deelt

Ik ga wel eens naar industriële beurzen en het is meestal lastig te vinden wat je zoekt. Het aanbod is vaak overweldigen en er is altijd heel veel te zien.Die zwarte uitlaat staat hem goed. Ik dacht alleen dat die kap de carburateur en luchtfilter helemaal zou bedekken. Dus dat valt me een beetje tegen. Heb je ook foto,s van de Si kunnen maken? Of stond die er niet?
Moet wel gaaf geweest zijn om hem in het echt te zien .
Ik vond op internet een plaatje van de Si Hier van is de kap dus wel dicht. 🙂

Ik had het wel leuk gevonden als de uitlaat zo geweest zou zijn:
(ik heb hem even in Paint veranderd).
Dat staat mooier vind ik.
Edit:
Ik vond net een plaatje dat Polini hem zo gemaakt had 🙂

Moet wel gaaf geweest zijn om hem in het echt gezien te hebben…16 november 2023 om 10:37 #822634Ik heb ze dus niet live gezien… Ik zag wel ergens voorbij komen dat die brommer gewrapt zijn, niet gespoten oid. Dat is wel erg goed gelukt zeg. Heel gaaf die kleurstelling.
16 november 2023 om 10:43 #822635Tja, ik zei al bij het eerste plaatje in ’t begin,
als ze die kap ook maar maken.
Niet dus.
Dat is eigenlijk wat we willen, die zij-inlaatzooi
achter kappen met daarin een geruisloos filterkast.Later dacht ik door de vorm, zou t bedoelt zijn voor een startmotortje alá de Yamaha Tiffany
fiets die een piaggio blokje met startmotor gebruikt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 november 2023 om 14:40 #822644Aah dat is wel jammer van die kap. Ben erg benieuwd hoe die uitlaat presteert.
Kleur stelling is ook erg gaaf!
Deze foto’s heb ik gemaakt op de EICMA:

20 november 2023 om 14:07 #822676
20 november 2023 om 16:03 #822677Getverdemme wat een mooie foto,s…
20 november 2023 om 23:38 #822678Idd een mooi stel foto’s, vraag mij alleen af of ze de uitlaten van Polini wel in productie gaan nemen?
Ook valt mij op dat ze op de Ciao niet de bijhorende filter hebben gemonteerd welke wel bij de Si het geval is, Polini heeft de Si motorschermen mooi pas gemaakt en zie je de luchtfilter niet.Jammer dat Pinasco niet al hun nieuwe producten laat zien, zo was ik zelf heel nieuwsgierig naar hun Pinasco Evoten Booster Quadro cilinder welke al wel te bestellen is. Deze is vandaag binnen gekomen.

Toch een erg potentieel ogende cilinder welke 46mm slag en 46mm boring heeft. Ik gok daarom de naam “Quadro” en Booster vanwege de extra boosteruitlaatpoortjes.
Toch die italianen met hun vertaling. Op de kaartjes van Pinasco. “Doble Intake” en “Light Flywell” Ze zagen ze “goed vliegen” tijdens het vertalen.Omdat het hier om de nieuwe Polini producten gaat ook de nieuwe cilinder van Polini met de boosterpoorten.

Deze cilinder lijkt heel erg op de Polini Evo2 scootercilinders qua poorterij, maar is dan wel van gietijzer.

21 november 2023 om 18:30 #822686Martino, weet jij of deze Polini cilinder met fluitpoortjes op het Nieuwe Malossie mp one carter past?

Zo bedoel je dan? Net niet plug and play.
Malossi levert de MP-one met 3x m7 tapeindes. De Polini 4p For Race cilinder heeft alle gaten voor m6. Ik heb voor de foto de tapeindes van de Polini carters gebruikt. De bovenste 2 tapeindes zitten hierbij dus los en zul je van M7 naar M6 nodig hebben of de gaten van de Polini cilinder wat groter boren. De spoelkanalen lopen wel redelijk overeen en de tapeindgaten zitten op eenzelfde afstand van elkaar.Ik vind het overigens wel vloeken vanuit een esthetisch oogpunt, 2 verschillende merken…
22 november 2023 om 09:57 #822691Yes.. dat bedoel ik.

Ik vind het ook niet esthetisch.
Maar de Polini is wel een stuk goedkoper dan de Mallosie.
https://www.emporiodelloscooter.com/catalogo-generale-kit-cilindro-polini-4-prigionieri-47mm-spinotto-12mm.1.60.74.gp.70395.uw
Al is dit wel met een pen 12 zuiger.Tanks, Martino voor het tomeloos delen van je expertise. Waar zouden we zijn zonder jouw?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.