Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe polini producten Eicma

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuwe polini producten Eicma

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

De speciale zijkap rechts staat er niet tussen.

Dat ding is juist die iedereen wil! Haha.
      Tuningtroep koop je overal.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Shark
      Donateur

Ik heb een pre-order geplaatst van alles behalve de koppelingschaal. Mochten meer mensen willen shoppen, kunnen we misschien een groepsaankoop doen voor een special price 🙂
        Eerst even wachten op de prijzen.

Wat vinden jullie van de keuze van Polini om dit snelle (?) setje uit gietijzer te maken en niet alu?

1

Shark
        Donateur

Zijkap wordt ook leverbaar!!

zevenenergie
          Donateur

Ik vind het hemt bij deze cilinders erg dun. Dus gietijzer kan wat dat betreft een betere keuze zijn. Het hangt wel een beetje af van de afwerking.

Bij alu cilinders met zo,n dun hemd krijg je bij het honen van het chroom dat het hemd veert want chroom is harder. En als de stenen een beetje vuil zijn, geeft dat al gauw vervorming en kan de zuiger licht gaan klemmen in het hemd.
            Bij gietijzer is dat een stuk minder het geval.
            De aluminium cilinders van Malossie die ik in handen heb gehad, zijn redelijk goed bewerkt.

Deze dunne cilinder hemden zijn bij alle merken brommers gewoon geworden, maar ze zijn te dun.

Ik had het mooi gevonden als polinie hier van afgeweken had en de tapeinden verder uit elkaar gezet had.
            En dan ook gelijk de slag van de krukas naar 48mm. Daarmee zou je zomaar een pk winnen.
            En je had je voor eeuwig onderscheiden van de concurrentie met een veel beter product,

waar je dan ook weer een cilinder met een dikkere zuiger voor op de markt had kunnen brengen. 😉

Die zijkap voor een si is geweldig nieuws :thumb

Rikkert996
            Sleutelbeheerder

Kwam een filmpje van dezelfde producten tegen. Vent vertelt er kort iets over
              https://vm.tiktok.com/ZMFXWk8ac/

Shark
              Donateur

Wordt pas in de zomer leverbaar (dan is alles in zijn totaliteit leverbaar).
                Misschien dat er delen eerder leverbaar worden.

AvManen
                Topic starter

Kwam net dit nog tegen: https://polini-shop.de/detail/index/sArticle/257462

Hier is het nieuwe carter te zien. Zal deze echt €999 gaan kosten?

Biermobiel21
                  Bijdrager

Ja had het ook gezien, ik ga er vanuit dat het is omdat ze niet iets zonder prijs in het systeem konden zetten ofzo. Of dat ze nog een prijs aan het bedenken zijn.  Ben wel erg benieuwd wat het allemaal moet kosten en wanneer al dit moois te koop zal zijn.

AvManen
                    Topic starter

Martino
                      Moderator

Kijk voor de grap eens in de handleiding van de nieuwe carters. Daar hebben ze een krukas van Malossi op de foto genomen, maar geven ze wel advies om hun eigen Polini krukas te instaleren welke een eigen art.nr. heeft.

Ook de nieuwe koppelingsschaal is nu te verkrijgen.

Shark
                        Donateur

Oh gaaf zeg!
                          Ja, is er iemand hier met een getraind oog die kan zien of het grote carter nu een nieuw gietsel is, of hebben ze hun oude speedengine gewoon bewerkt en een hapje eruit gehaald voor de spoelpoort?

Shark
                          Donateur

Martino
                            Moderator

Wel eenzelfde mal, maar ze hebben juist wat meer vlees gegoten zodat de spoelpoort en extra tapeind passen.

Wel jammer dat ze ook niet even het obstakel hebben terug gelegd zodoende een 3 of 4 spoel plug and play is. Of gaat men er bij Polini dan van uit dat we met de prijzige Polini ontsteking gaan rijden. Welke weer heel veel weg heeft van de Malossi Power Ignition.

AvManen
                              Topic starter

Hallo allemaal!
                                Ik zag dat de polini 4p cilinder net toegevoegd is aan de website, en dus ook besteld kan worden.

De prijs is “maar” €250, wat in vergelijking met de Malossi deps niet heel duur is.

https://polini.shop/en/catalogo/kit-si-ciao-d-47-sp-12-4-prigionieri.html

Heeft toevallig iemand al ervaring met het nieuwe carter? Ik heb verschillende italianen er al mee gezien, maar nog nergens een goede review gevonden.

zevenenergie
                                Donateur

Ik kreeg net een paar linken van Nick over deze cilinder.
                                  Hij wordt elders goedkoper verkocht.

https://www.10pollici.com/en/homepage/mopeds/engine/cylinder-kits/cilinder-kit-polini-75cc-d-47mm-pin-12-4-studs-piaggio-ciao.2.1.152.gp.15673.uw

https://www.emporiodelloscooter.com/catalogo-generale-kit-cilindro-polini-4-prigionieri-47mm-spinotto-12mm.1.60.74.gp.70395.uw

Ik hoorde in de wandel gangen dat Member Jelle er 1 bestelt heeft . Klopt dat Jelle?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.