- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 8 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 juli 2013 om 23:37 #22296
Nou worden er gelukkig sinds 2013 nog wat onderdelen van het merk Pinasco gemaakt voor onze vespa’s.
Zo staan er in de nieuwe catalogus de “black” versies van hun cilinders. Het zij-inlaat carterdeel en een 13/13 van het merk in.Vreemd, omdat de bijhorende krukas bij het zij-inlaat carter niet in de catalogus voorkwam? Van een aantal italianen begreep ik dat hier een nieuwe voor in de plaats is gekomen zonder de zachte stukjes welke de oude versie van de K2d krukas kent. Ook zal Pinasco weer een nieuw verlichte versie vliegwiel produceren.
Toevallig kwam ik via wat surfwerk de volgende foto’s tegen wat lijkt op deze nieuwe onderdelen van Pinasco.
Te beginnen met een heus setje veren en dempers voor de Ciao.

De nieuwe verbeterde krukas

En de felbegeerde Pinasco vliegwieltjes, welke hopelijk plug and play zijn op deze manier en wellicht wat meer licht geven. Ik zie in ieder geval geen onnodige tekst bovenop welke je zal moeten afdraaien voor gebruik.

Ook was er op de site van Pinasco nog de silveren 42mm versie te zien. Alleen onduidelijk is of deze nog echt geproduceerd gaat worden omdat de tekst duide op een 75cc cilinder en Pinasco deze altijd als 60cc zal hebben verkocht.
20 juli 2013 om 00:07 #23115Ik ga denk ik voor een cilinder en een vliegwiel afhankelijk van de prijs
20 juli 2013 om 00:15 #23116Officiële prijzen heb ik nog nergens gezien, maar ga er maar vanuit dat je 300,- exclusief verzenden kwijt bent voor een 46mm cilinder en elec. vliegwiel.
20 juli 2013 om 07:51 #23036http://www.motostore.com/shop/8-vespa-ciao-lml/piaggio-ciao-si/ciao
Een gedeelte staat er al op 🙂 Die lui zijn redelijk snel. Maandag besteld, die week nog in huis 🙂
20 juli 2013 om 14:58 #23038Waarom zijn die Pinasco wieltje nou zo duur:(
20 juli 2013 om 17:10 #23190Omdat het gewoon uitzuigers zijn.
Want 171 voor z,on simple poort layout als de pina 42mm of 46mm is ook way overprized.
(voor die prijs kom je bij hedendaagse broms/scoots in een heel wat leuker segment)20 juli 2013 om 18:25 #23122Die prijzen komen wel goed denk ik.
Als er meer uit de fabriek komt rollen, meerdere sites gaan verkopen,komt er vast wel een mooie concurentie strijd.
En het zal vanuit pinasco ook niet goedkoop zijn om een oude productie op te starten.21 juli 2013 om 20:13 #23189Idd. Geen concurrentie betekend zo veel kunnen vragen als je wilt 🙂 Daarnaast gaat het ook niet in massaproductie, want zo veel wordt dat spul niet meer verkocht.
21 juli 2013 om 22:08 #23195164 eurie voor een vliegwiel SODEJU 😛
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi14 september 2013 om 21:30 #23212Lui gewoon even mijn topic gekopieerd en geplakt:
Goedendag ciaoers!
De pinasco vliegwielen zullen vanaf november 2013 weer uitgeleverd gaan worden door Pinasco.
Allereerst aan Moto store in italie en daarna naar andere bedrijven.Ik heb nog geen nieuws of er iets aan het design veranderd is dus ook niet qua gewicht of dergelijk.
Ik ben benieuwd.
-update
Reactie van motostore:
Pinasco told us that the new release will be revised, mostly in thickness (4mm), about the lights, they will update.
Oftewel de dikte wordt verbeterd zodat je de wieltjes niet hoeft af te draaien de kwaliteit van magneten voor de vonk en ook voor je verlichting gaan ze nog naar kijken en komen ze op terug.

Tevens zijn ze de krukassen opnieuw gaan produceren.
Het inlaat gat hiervan is helaas wel kleiner dan de oude types.
Hier nog een mooie foto van de aankomende catalogus items:
14 september 2013 om 21:35 #23213Ik zie daar ook nieuwe types vario’s op tafel liggen. Zo te zien een alu en zwarte Pinasco vario. Ben benieuwd of er ook nog verschil in zal zitten en of ze deze ook gaan produceren. Van hun oude Pinasco vario’s met beschermplaat zie je er niet zo veel meer helaas. Ook een Pinasco drukveertje is wel een keer leuk om te gaan testen.
14 september 2013 om 21:37 #23214Op de foto tevens deze dingen:
-voorvork dempers
-trekveren
-carters
-cilinders
-zij inlaatjes
-carburateursBen benieuwd wat er uit gaat komen in iedergeval hebben ze momenteel wat probleempjes met de krukas of vliegwiel niet geheel zeker welk van de twee.
15 september 2013 om 11:19 #23215Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Pinasco onderdelen er wel erg netjes uit vind zien. Krukas met een heel nieuw design, heel mooi!
Nu maar even afwachten of ze de problemen van het Pinasco wieltje kunnen verhelpen. Wanneer deze alsnog voor een schappelijke prijs worden aangeboden ga ik er zeker eentje kopen.Ik zie daar ook vario rollen. Mooi in het roze/paars en oranje uitgevoerd. Deze mogen natuurlijk niet ontbreken;)
15 september 2013 om 11:29 #23216Ik heb vooral belang in de trek veertjes en hoop dat dezen lekker strak zijn.
Want Polini is gestopt met het maken van de Polini setjes, want je krijgt nu alleen nog maar Honda dio veertjes als je ze besteld en die veertjes zijn beduidend minder qua kwaliteit en levens duur.
Dus nieuwe strakke trek veertjes zijn meer dan welkom
13 februari 2014 om 16:45 #23252Een update m.b.t de vliegwielen van Pinasco.
Ik heb de afgelopen tijd een beetje mail contact gehad en kan het volgende vertellen:
Het vliegwiel is momenteel in de testfase bij Pinasco voor massaproductie indien de test goed bevalt zullen ze over 2 weken worden uitgeleverd vanuit Pinasco.
Het vliegwiel heeft een totaal gewicht van 700 gram weet niet of deze dus lichter/zwaarder is dan zijn voorganger maar in elk geval lichter dan een standaard vliegwiel.
Daarnaast heb ik een leuke mededeling Pinasco begint namelijk een nieuwe lijn onderdelen voor onze brommers dit zit nog in ontwerp fase en test fase. Dit betekend dus dat er nog een hele tijd overheen zal gaan ( minimaal een jaar ) voor echt iets leverbaar zal wezen. Het gaat hier dan om membraam gestuurde carters en meer verassingen goed nieuws dus.
Mail van Pinasco:
Dear Mr. Poppen,
we are testing the revised and updated flywheel for Piaggio Ciao Electronic from mass production.
If the final test will be ok, we will deliver the it in two weeks.
The weight is 700g.
Best regards,
Pinasco Staff
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.