Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe Malossi naaf/ klok

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuwe Malossi naaf/ klok

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AvManen
    Topic starter

Op YouTube kwam net een filmpje voorbij van een nieuw vertandingshuis/ klok van Malossi.
      Staat ook al op de site, maar wordt dit jaar nog niet geleverd.

zevenenergie
      Donateur

Leuk dat ze steeds maar nieuwe produkten op de markt brengen voor onze brom,s.
        Ik mis alleen de de Malossie babe in dit filmpje.
        Screenshot 2023-06-26 at 15-26-01 La ricetta della velocità Big Deps Quattro Screenshot 2023-06-26 at 15-26-45 La ricetta della velocità Big Deps Quattro

Shark
        Donateur

Huh, je kan hem toch al gewoon bestellen? op voorraad staat er bij mij.
          Gaaf, precies wat ik zocht. Ga er 2 bestellen 🙂

AvManen
          Topic starter

In de YouTube reacties reageerde Malossi op iemand met dat als antwoord.
            Edit: foutje verkeerd gelezen😅

zevenenergie
            Donateur

Deze link kreeg ik van member Befke.
              Hij heeft er 1 bestelt.

https://www.malossistore.com/en/it/gear-box-for-rear-hub-piaggio-bravo-50-2t-2519075-pibr50-M-P

Ik zie tot nu toe maar 1 gebrek aan deze klok behuizing en dat is dat ik lees dat de gaten voor de bevestiging doorlopend zijn En met een speciale sealer op het schroefdraad afgesloten dient te worden.
              Dat beteken dat als je je wiel er uit wil halen dat je olie uit je klok loopt.

Ik hoopte dat ik het verkeert gelezen/ begrepen had, maar zo te zien in het filmpje op 1:00 niet.
              Duidelijk doorlopende gaten.
              Screenshot 2023-06-26 at 17-51-45 Nieuwe Malossi naaf_ klok – Vespa-Ciao.nl

AvManen
              Topic starter

Ik ben benieuwd hoe deze zijn t.o.v. de naven van Pinasco

Shark
                Donateur

“In de YouTube reacties reageerde Malossi op iemand met dat als antwoord.”
                  Nee dat gaat over een vervolg op een serie YT-video’s.

Olie eerst aftappen, dus… geen ramp, maar wel onhandig als je onderweg een lekke band wilt repareren, heb je die sealant ook nodig. En zo eentje, of iets kleiner 😛
                  AIG8170181

zevenenergie
                  Donateur

En wat ik ook zie is dat er op de webwinkel site geen ontluchting op zit.
                    Screenshot 2023-06-26 at 21-23-28 Gear box for rear hub - MalossiStore
                    In dat flimpje zit die er wel op.
                    Screenshot 2023-06-26 at 22-07-46 Nieuwe Malossi naaf_ klok – Vespa-Ciao.nl
                    Zonder ontluchting wordt de olie door de keerringen naar buiten geperst en wordt je remschoen gesmeerd.

rikket99
                    Bijdrager

Dit staat op de malossi site dus moet ontluchting op zittenIMG_2688

Martino
                      Moderator

Vooral de open gaten voor de bevestiging zal mij tegen houden, maar zie ik op andere plaatjes dat ze wel dicht zijn. Is die gebruikt in het filmpje niet een testobject? Heeft iemand deze naaf al gekocht en kan hier uitsluitsel over geven?

MF5045-Mozzo-Posteriore-Malossi-Gear-Box-Piaggio-Si-Ciao-Bravo-con-Variatore

Befkuh
                        Bijdrager

ik heb er 2 besteld.. dus ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg… 1tje ga ik gebruiken voor me normale brommer met de 1 op 9 vertanding en 2de ga ik er mee na zevenenergie even samen kijken als we hem kunnen fixen ivm de fox tandjes.. ben echt benieuwd naar als dat makkelijk gaat

Befkuh
                          Bijdrager

20230720_17333620230720_17334820230720_17334220230720_17340520230720_17335420230720_173412

Befkuh
                            Bijdrager

heb dus de 1ste vandaag binne gekregen en samen met twins er na gekeken.. en wat we zo zagen zag alles er zo prima uit..  alleen apart dat ze alle lagers op 1 na er allemaal al in gedaan hebben.. ze hebben alleen voor de lange as de lager er niet in geduwd…  en wat we echt moesten weten weten we nu de gaten van de schroef draad zitten gewoon dicht.. zoals we gewend zijn.. dus de filmpjes en fotos die we hebben gezien waren gewoon gezichtsbedrog en het tuutje voor de ontluchting moet je er zelf in duwen en lijmen.. en pas pennen zelf er in.. de keringen en shim ringen zitten er ook gewoon bij dus eerdaags even kijken als ie om te bouwen is naar fox en als dat zo is ben ik helemaal happy

Shark
                              Donateur

Mijn Si rijdt geweldig met een standaard bromvertanding en een poelie 80, normale koppeling voor.
                                Hij trekt redelijk op en maakt geen overtoeren, helemaal prima.

Maar ik heb nog een vario liggen en wil toch ook eens proberen, dus die malossi naaf ga ik bestellen.
                                maar welke vertanding zou ik daar bij moeten kopen?

Ik rij dus met een 50cc Athena, race kruk, bewerkt cp carter, 13/13 en een giannelli original power.
                                De hoogste top heb ik gehaald met de Giannelli Fire eronder, maar ik verlies teveel power onderin. Dus vandaar de vario, zodat die Fire er weer onder kan, heerlijke uitlaat verder!

Befkuh
                                Bijdrager

ik heb de klok nu een paar maanden vanaf juli zo te zien.. en heb hem nog steeds niet werkend.. heb nu 4 setjes van malossi (9:1 ) er in proberen te doen maar geen enkele wilt werken.. krijg de klok niet dicht zodra de grote tandwiel er bij in gaat zit alles muur vast… ik ben nu al maanden op en neer aan het berichten met malossi  en hun hebben me nu gegarandeerd dat de set die ze me nu op sturen dat die moet werken maar heb eerlijk gezegd een hard hoofd er in.. met een orginele vertanding draait ie super… maar tot nu toe met hun eigen rotzooi totaal niet.. maja zullen zien ze hebben hem vandaag op gestuurd dus zal ie wel met een week in huis zijn en anders word het weer een hoop gescheld na hun toe

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.