Vespa-Ciao.NL
:: Nieuwe elektronische ontsteking

Home Forums Techniek Elektrisch Nieuwe elektronische ontsteking

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 3

Guido
    Topic starter

Laatst wilde de Citta niet meer starten. Oorzaak was een defecte ontstekingsspoel. De waarde lag ongeveer bij 300 ohm. Nieuwe besteld (dat kan nu ineens sinds mijn voorlaatste post) en hup eronder gezet. Natuurlijk wel eerst even gemeten.
      Ploffen en sputteren, maar niet willen lopen. -Ik start trouwens de brommer met onderhoud altijd met een boormachine-
      Nieuwe CDI, nog geen effect. Totdat ik de brommer achteruit ging starten, toen liep die direct!
      Het kwartje viel al snel: de pick-up is niet goed. Vlug de pick-up van de oude ontsteking er in gezet en de Citta liep meteen als een naaimachine.
      Wat ik u wil meegeven: de pick-up van een nieuwe ontsteking kan best wel eens defect zijn, ondanks een goede meetwaarde.

ShiZNizZLe
      Bijdrager

hey guido, ik heb een elektronische ontsteking in mijn vespa ciao en heb ook praktisch alles al geprobeerd, zie mijn post: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/geen-vonk-strart-niet-elektrische-ontsteking/#post-814861
        Echter werkt mij nog steeds niet. waar zit de pick-up waar je t over hebt? groetjes

ShiZNizZLe
        Bijdrager

al, al gevonden, heb je die draadjes opnieuw gesoldeerd?
          moet eerst eens testen of mijne dan wel start als ik achteruit ren

ShiZNizZLe
          Bijdrager

nvm, hij vonkt al maar start niet…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.